• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtadienį pasirodžiusios kompanijos IBM finansuotos apklausos duomenimis, Meksikos sostinė yra tikras vairuotojų pragaras, o tuo tarpu Kanados Monrealio mieste vairuoti yra lengviausia. Apklausoje dalyvavo daugiau kaip 8 tūkst. vairuotojų iš 20 skirtingų pasaulio miestų. Kasdien į darbus automobiliais važinėjančių dalyvių buvo prašoma įvertinti savo „kelionių skausmą“ ir to pasekmes, pasireiškiančias padidėjusiu stresu, prarastu laiku ir suprastėjusia sveikata, rašo naujienų portalas „Reuters“.

REKLAMA
REKLAMA

„Nors pasauliniu mastu transporto grūstys ir mažėja, tačiau išauga vairuotojų kančios“, – teigė IBM sumaniųjų transporto sistemų direktorius Vinodhas Swaminathanas.

REKLAMA

Jis pažymėjo, kad nuo tada, kai prieš ketverius metus pirmą kartą buvo surengta tokio tipo apklausa, transporto susigrūdimas sumažėjo dėl ekonomikos susilpnėjimo ir išaugusių degalų kainų. Prie to taip pat šiek tiek prisidėjo ir didelės tokių šalių kaip Kinija ar Indija investicijos į kelių ir viešojo tranzito infrastruktūrą.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto apklausos metu buvo nustatyta, kad net 41 proc. respondentų, jei tik galėtų, sutiktų atsisakyti savo automobilių ir vietoj jų keliauti viešuoju transportu.

Meksikas, kur vairuotojų kančios indeksas yra didžiausias (108), per artimiausius metus ketina skirti 2 mlrd. JAV dolerių, kad sumažintų didžiules eismo problemas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Norint sumažinti transporto grūstis reikia atrasti pusiausvyrą tarp infrastruktūros gerinimo ir technologijų“, – įsitikinęs V. Swaminathanas.

Iš 20 miestų ketvirtoje vietoje atsidūręs Stokholmas įvedė transporto spūsčių apmokestinimo sistemą, kas leido sumažinti eismą 25 proc. ir per pusę sutrumpino kelionės į darbą laiką. Tuo tarpu Kalifornijoje vairuotojai gali gauti informaciją apie transporto grūstis iš keliuose įtaisytų daviklių. Kai kurie miestai naudoja užprogramuojamus šviesoforus, kad paspartintų eismo judėjimą.

REKLAMA

Pasak V. Swaminathano, transporto kamščių mažinimas yra labai naudingas. Jis pasiremia neseniai atliktu tyrimu, kuris parodė, kad 10 proc. sumažinus transporto spūstis vietinės ekonomikos aktyvumas padidėja 2 proc.

Maskvoje pusė apklaustų vairuotojų prisipažino, kad kasdien transporto kamščiuose praleidžia daugiau kaip 3 valandas. Daugiausiai nepasitenkinimo transporto spūstimis išreiškė Pekino ir Šenženo miesto gyventojai, o Naujojo Delio vairuotojai nebuvo nusiteikę kovoti su transporto grūstimis ir verčiau jau grįžta namo.

REKLAMA

Iš viso 60 proc. visų miestų gyventojų kiekvieną dieną į darbą važiuodami motociklu ar automobiliu, nukeliauja 20,5 kilometrus per 33 minutes – vidutiniu 37 km/h greičiu. 13 proc. apklaustųjų į darbus važinėja autobusais, o 7 proc. – traukiniais.

Dažniausiai apklausoje dalyvavę vairuotojai skundėsi transporto kamščiais, toliau nepatikimu kelionės laiku, lėtu judėjimu bei nemandagiais ir agresyviais vairuotojais. Kas dešimtas vairuotojas neturėjo jokių nusiskundimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Daugiau kaip pusė Meksiko, Milano, Bangaloro ir Johanesburgo miesto vairuotojų pareiškė patiriantis didelį stresą. Nemaža dalis Kinijos ir Indijos miestų gyventojų teigė, kad dėl transporto spūsčių, patyrė kvėpavimo sutrikimų.

Apklausos metu buvo išsiaiškinta, kad degalų kainos turėtų pakilti dar 40 proc., kad įtikintų vos kas penktą vairuotoją pasirinkti kitą kelionės būdą.

REKLAMA

Vairuotojų manymu, blogiausi vairavimui miestai yra Meksikas, po jo seka Šenženas, Pekinas, Nairobis, Johanesburgas, Bagaloras, Naujasis Delis, Maskva, Milanas, Singapūras, Buenos Airės, Los Andželas, Paryžius, Madridas, Niujorkas, Torontas, Stokholmas, Čikaga, Londonas ir Monrealis.

Paklausus, ką darytų per papildomą laiką, jei sumažėtų transporto grūstys, daugiau kaip pusė Niujorko vairuotojų atsakė, kad mankštintųsi. Kas ketvirtas Milano, Bangaloro, Naujojo Delio, Pekino ir Nairobio vairuotojas prisipažino, kad likusį laiką skirtų darbui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų