1997-aisiais startavusiame Lietuvos „Metų automobilio“ konkurse „Metų visureigio“ nominacija atsirado po poros metų, o pirmuoju jos laureatu tapo „Nissan Patrol“. Iki šiol nugalėtojų karūną laimėjo 13 visureigių, kurių rinkimuose net penkis kartus dominavo Japonijos „Toyota“ gamintojų bekelės monstrai – tris kartus įvairių modifikacijų „Land Cruiser“, po kartą „Hilux“ ir RAV 4. Trissyk triumfavo Vokietijos „Volkswagen“ gamintojų „Touareg“, „Tiguan“ ir „Amarok“ modeliai, du kartus – korėjiečiai „Hyundai Santa Fe“ ir „Tuscon“.
Kokios tendencijos visureigių rinkoje, kurlink suka jų gamintojai tenkindami nuolat besikeičiantį pirkėjų skonį ir kaip šias tendencijas atspindi šiemetiniame konkurse besivaržantys visureigiai, - apie tai pasakoja „Delfi“ interneto portalo redaktorius Tadas Markevičius, šiemet papildęs konkurso vertinimo komisijos gretas.
Vertinimo komisijos narys Tadas Markevičius (nuotr. Organizatorių)
Užkietėję visureigių gerbėjai, vos užmetę akį „Metų automobilio 2013" dalyvių sąrašą, galėtų tvirtinti, kad jame nėra nė vieno tikrojo visureigio. Taip, šiemet konkurse nėra tokių pripažintų bekelės monstrų kaip „Toyota Land Cruiser“, tačiau visureigių klasėje turime tuos automobilius, kurie atspindi pastarųjų metų tendencijas automobilių pasaulyje.
Šiuo metu itin didelės komercinės sėkmės sulaukia SUV klasės automobiliai, tokie kaip „Honda CR-V“, „Mazda CX-5“, „Mercedes-Benz GLK“, „Mitsubishi Outlander“ ar „Subaru XV“, ir jie konkurso dalyvių sąraše užima panašią dalį, kaip ir ankstesniais metais.
„Mercedes-Benz GLK“ (nuotr. Organizatorių)
Taigi nieko keisto, kad gamintojai mažina investicijas į galingus visureigius ir daugiau dėmesio skiria tiems SUV modeliams, kurie jau keletą metų laikosi „ant bangos“. Vis dėlto šie automobiliai greičiausiai pretenduos į pernai įsteigtą „Miesto visureigio“ titulą, kurį prieš metus iškovojo „Audi Q3“.
O bene geriausiai „miesto visureigio“ koncepciją iš šių metų konkurso dalyvių atitinka naujai besikuriančio B segmento SUV automobilių atstovas „Opel Mokka“. Tai nedidelis modelis, tačiau jį galima užsisakyti su 4x4 sistema ir jis pasižymi padidinto pravažumo savybėmis.
„Honda CR-V“ (nuotr. Organizatorių)
Žvelgiant į ateitį galima prognozuoti, kad dar po 2-3 metų „Metų automobilio“ konkursuose tokių dalyvių kaip „Mokka“ bus gerokai daugiau. Situacija yra tokia, kad maži automobiliai auga ne į ilgį ar plotį, o į aukštį, ir tampa „miesto visureigiais“. Visi mato, kokios sėkmės susilaukė prieštaringai vertinamas „Nissan Juke“ ir skuba rinkai pasiūlyti panašius automobilius.
O prisiminus praėjusių metų istoriją, kai „Metų visureigio“ titulas atiteko pikapui „Volkswagen Amarok“, galima akcentuoti, kad ir šiemet sunkesnio kalibro visureigių serijoje liko tik dvi tokios mašinos. Tai – „Ford Ranger“ ir „Isuzu D-Max“, kurie iš šiųmečių dalyvių yra geriausiai pritaikyti važiuoti bekele. Šie du pikapai atrodo kaip vienas kito verti konkurentai, pasižymintys panašiomis techninėmis charakteristikomis.
„Opel Mokka“ (nuotr. Organizatorių)
Juolab, kad neseniai pasibaigusiuose „Tarptautinio metų pikapo 2013“ rinkimuose šie du modeliai atsidūrė viršūnėje – laimėjo „Ranger“, o „D-Max“ liko antras.
Kuris iš jų geresnis, matyt, paaiškės Druskininkuose, „Metų automobilio 2013“ bandymų stovykloje, surengtus akivaizdžią jų akistatą.