Koncernas „Ford“ ketina likviduoti „Mercury“ markę, kurios modelių pardavimas nuo 2000 metų krito net 74 proc. Galutinis sprendimas turi būti paskelbtas liepos mėnesį po direktorių tarybos posėdžio.
Jei „Mercury“ bus likviduota, „Ford“ koncernui teks pasirūpinti šios oficialiais šios markės pardavėjais. Šių laukia du keliai – arba likvidavimasis, arba įsiliejimas į „Ford“ platintojų tinklą.
„Ford“ jau anksčiau atsikratė nuostolingų padalinių - per trejus metus pardavė „Jaguar“, „Land Rover“, „Aston Martin“ ir „Volvo“ markes. Analitikų teigimu, būtent tokia ryžtinga strategija „Ford“ koncernui padėjo tapti vieninteliu JAV automobilių milžinu, išvengusiu bankroto. Šiemet per pirmąjį ketvirtį „Ford“ pasiekė 2,1 mlrd. dolerių pelną.
„Mercury“ markė buvo įkurta 1939 metais „Ford“ įkūrėjo Henrio Fordo sūnaus Edselio Fordo. Didžiosios depresijos metais jos uždavinys buvo tapti tarpiniu variantu tarp demokratiškos “Ford“ markės ir prabangiosios „Lincoln“.
Geriausiais metais buvo parduodama daugiau nei po pusę milijono „Mercury“ modelių (1978 m. - 579 tūkst.), tačiau pernai jų pardavimas krito iki 92 300 egzempliorių. Pernai „Mercury“ automobiliai užėmė vos 0,9 proc. visos JAV rinkos.
„Tai – užmiršta markė. Daugelis amerikiečių jau dabar galvoja, jog ji nebeegzistuoja, - teigia agentūros „IHS Global Insight“ analitikas John Volkonovich. - Be to, „Mercury“ modeliai jau nuo pat pradžių buvo per daug panašūs į „fordus“.
Kiti ekspertai sako, jog pastaraisiais metais „Mercury“ neturėjo įdomių modelių, nes “Ford“ susitelkė į savo bei „Lincoln“ automobilių vystymą.
Pažymima, kad „Mercury“ pirkėjai – vyriausi iš visų, perkančių „Ford“ koncerno modelius.
Vidutinis „Grand Marquis“ modelio pirkėjo amžius – 70 metų. Iš esmės tai – Didžiosios depresijos laikų karta, ir jie vieninteliai, kurie ilgėsis „Mercury“ markės.