„
Mercedes Benz“ – viso pasaulio numylėtinė ir inovacijų kalvė, trečiame dešimtmetyje pasauliui suteikė ne vieną įspūdingą automobilį, sportinį bolidą ar iki šiol minimą rekordą bei inovaciją. Vis dėlto, ne visi „Mercedes Benz“ kūrinai buvo lygus. Kaip visada, visuomet atsiranda ir lygesnių. Norite suprasti apie ką kalbame? Apie „Mercedes Benz SSK“ – bene žinomiausią to laikmečio sportinį kupė, kuriam komplimentų negailėjo net ir aršiausi oponentai.
Greičiausias pasaulio automobilis
„SSK“ arba „Super Sport Kurs“. Pirmuosius du žodžius ir jų esmę turėtumėte suprasti, tad dabar reikėtų atsakyti į kitą klausimą – ką reiškia „Kurs“? O gi – „trumpas“. Sujungę šiuos žodžius į bendrą visumą, gautume labai paprastą ir elementarų pavadinimą.
„SSK“ nebuvo absoliučiai naujos konstrukcijos ratuotis. Tai buvo „Modell S“ modelio važiuoklės evoliucija, kuri, palyginus su „Modell S“, buvo net 480 milimetrų trumpesnė, gerokai lengvesnė ir žinoma – vikresnė. Savybės, kurių reikia lenktynėms skirtam automobiliui.
„SSK“ idėjos sumanytojas, Ferdinandas Porsche (aha, tas pats apie kurį dabar galvojate), kartu su kolegomis į naująjį „Mercedes Benz“ lenktynių trasoms skirtą ginklą sumontavo 7,1 litro darbinio tūrio, 6 cilindrų benzininį variklį, gebantį išvystyti 200-300 arklio galių ir daugiau nei 680 Nm sukimo momentą. Šis rodiklis priklausydavo nuo bendro „Mercedes Benz“ ir „SSK“ klientų sutarimo.
Įspūdingiausias faktas yra tas, jog net ir silpniausia, gležniausia „SSK“ versija sugebėdavo pasiekti 190 km/val. maksimalų greitį, o tai jį labai greitai pavertė pačiu greičiausiu automobiliu pasaulyje. Tuo tarpu 300 pasiutusių ristūnų turėjusi versija gebėdavo pasiekti 235 km/val. greitį.
Kaip bebūtų keista, į „Mercedes Benz“ kreipdavęsi pasaulio turtuoliai ne visuomet norėdavo gauti automobilį, tinkamą lenktynėms. Būta atvejų, kai „Mercedes Benz“ sulaukdavo užsakymų, prašančių sukurti „SSK“ kabrioletą, tinkamą naudoti bendro naudojimo keliuose.
Kitoje specialių užgaidų barikadų pusėje surastume Albertą Heessą – gabų ir talentingą inžinierių, kuris iš 6 cilindrų motoro išspaudė 310 arklio galių. Šį rodiklį jam pavyko pasiekti sumontavus du kompresorius, leidusius juos išnaudoti itin trumpose lenktynių distancijose. Pavyzdžiui, „Hill Climb“ lenktynėse, kur jų efektyvumo koeficientas buvo pats didžiausias.
Automobilių sporto dievaitis
Pirmąją, ryškią, pergalę „Mercedes Benz“ atšventė 1929 metais, kuomet vienas „SSK“ egzempliorius tapo absoliučiu „500 Miles Of Argentina“ lenktynių nugalėtoju. Ši, tarptautinėje arenoje iškovota pergalė tapo puikiu pagrindu vėliau sekusiems „SSK“ pasirodymams: pergalė 1929 ir 1930 metų „Cordoba Grand Prix“, 1929 metų „Ulster Tourist Trophy“, 1930 metų „Irish Grand Prix“, o „SSK“ lenktynių istorijos kulminacija tapo 1931 metais įvykusios „Mille Miglia“ lenktynės.
Iki 1932 metų, būtent „SSK“ buvo laikomas geriausiu, greičiausiu ir naudingiausiu sportiniu automobiliu pasaulyje. Dėl tvirtos konstrukcijos ir puikių charakteristikų, vokiškas kupė labai greitai užsitarnavo „Mighty Mercedes“ pravardę, o tai – nuostabus komplimentas ne tik „Mercedes Benz“ kompanijai, bet ir jos darbuotojams bei Ferdinandui Porsche, kuris buvo „SSK“ tėvas.
Tad kas nutiko 1932 metais? Ar „Mercedes Benz“ pasitraukė iš automobilių sporto arenos? Tikrai ne. Tiesiog „SSK“ vietą užėmė modernesni, šiuolaikiškesni ir nuožmesni analogai. Norite pavyzdžių? Bene idealus pavyzdys – „
Alfa Romeo 8C 2300“, kuris tuomet atrodė, lyg būtų atkeliavęs iš absoliučiai kitos galaktikos. Dizaino, dinamikos ir inžinierinių sprendimų prasme.
„Mercedes Benz“ supratusi, jog jų šlovės akimirka liko praeityje, Vokietijos gigantas nusprendė nutraukti „SSK“ gamybą, nesukuriant jam lygiavertės pamainos.
Itin retas, itin brangus
Įvairūs šaltiniai skelbia skirtingą, iki šių dienų išlikusių „Mercedes Benz SSK“ egzempliorių, skaičių. Kai kurie teigia, jog pasaulyje egzistuoja maždaug 25 vienetų, kiti kalba apie 40-ies vienetų skaičių, ir vargu ar kada nors sužinosime tikslų, iki šių dienų išlikusių „SSK“ egzempliorių skaičių.
Beje, taip pat norėtume paminėti vieną, širdį džiuginantį, kvapą gniaužiantį faktą. 1941 metais, karo įkarštyje, vienas „SSK“ egzempliorius, vos už 400 svarų sterlingų, iškeliavo į George Milligan rankas. Jį įsigijęs išmintingas žmogelis vokišką kupė savo garaže išlaikė net 60 metų ir vėliau pardavė už nekrikščioniškai riebią europietiškų kupiūrų krūvelę.