• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos prekybos centrų sienas neretai papuošia įvairių menininkų darbai. Taip menas priartinamas prie vartotojo. Tuo metu prekybininkai pastebi, kad žmonės vis didesnę reikšmę teikia aplinkai, kurioje apsiperka.

REKLAMA
REKLAMA

Žmonės prekybos centruose nesitiki susidurti su menu. Tačiau jie ateina į „prekybos galerijas“ – sutelktus įvairių parduotuvių tinklus.

REKLAMA

Naujas žodžių junginys „prekybos galerija“ natūraliai įsiliejo į kalbą. Išgirdę šį žodžių junginį žmonės instinktyviai iš pradžių pagalvoja apie meno erdvę.

Atskira erdvė

Lietuvos Fotomenininkų sąjungos pirmininkas Antanas Sutkus lrt.lt sako, kad menininkai savo darbus nori eksponuoti visur, kur yra žiūrovų.

REKLAMA
REKLAMA

„Galerijos turi savo lankytojus. Į prekybos centrus žmogus ateina kitko pamatyti. Bet jis gali būti prijaukintas prie meno“, – pažymi A. Sutkus.

Fotomenininkas tvirtina, kad labai svarbu prekybos centre surasti atskirą erdvę eksponuojamiems darbams, kadangi lankytojai nesitiki pamatyti meno kūrinių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Svarbu išskirti juos iš aplinkos: kūriniai turėtų kabėti matomose vietose, nesimaišyti su reklaminiais užrašais, prekystaliais, prekėmis.

A. Sutkaus nuomone, eksponuojamų darbų erdvės klausimą sėkmingiausiai yra išsprendusi prekybos galerija „Gedimino 9“.

REKLAMA

„Šis prekybos centras, sakyčiau, yra pionierius šioje srityje. Žilvinas Grigaitis, prekybos centro „Gedimino 9“ vadovas, vienintelis Lietuvoje prekybos centre yra padaręs tikrą galerinę erdvę, išskyręs atskirą ekspozicinį plotą. Lietuvoje tai yra pirmas reiškinys ir, sakyčiau, labai sveikintinas.

REKLAMA

Tai tik pradžia, tačiau aš šiai ekspozicinei erdvei pranašauju gerą ateitį“, – sako pirmininkas.

Ne visi prekybos centrai tinkamai eksponuoja meno kūrinius. Lietuvos fotomenininkų sąjunga stebi šiuos procesus.

Anot A. Sutkaus, „Europos“ prekybos centre menininkų darbus sunku išskirti iš aplinkos.

„Ant vienos sienos kabo trys darbai, ant kitos – trys, ir niekas nesupranta, kad čia paroda. Nesurasi autoriaus pavardės. Tiesiog kabo prekybos centre“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekybos centro „Europa“ rinkodaros vadovė Sandra Kivilienė apgailestauja, kad profesionalių vertintojų nuomonės jų nepasiekia.

„Mes tikrai esame pasiruošę tobulėti. Jeigu mus pasiektų profesionalų nuomonė, būtinai atsižvelgtume į jų rekomendacijas, kaip tinkamai ir profesionaliai rengti menininkų parodas“, – tvirtina pašnekovė.

REKLAMA

S. Kivilienė pastebi, kad lankytojai nelieka abejingi eksponuojamiems kūriniams.

„Žmonės kreipiasi į informacijos stendą ir teiraujasi, kur galėtų įsigyti darbų“, – aiškina prekybos centro rinkodaros vadovė.

Ji pažymi, kad menininkams jų centras suteikia nemokamą ekspozicinę erdvę, o ateityje jie tikisi daryti atidesnę menininkų darbų atranką.

REKLAMA

Sprendimus priima patys

Sostinės prekybos centre „Akropolis“ studijos „FOTOS“ iniciatyva nuolat vyksta profesionalių ir dar tik pradedančių kūrėjų darbų ekspozicijos.

„Svarbiausia, kad darbų temos būtų įdomios, aktualios ir suprantamos prekybos centro lankytojams. Orientuojamės į dokumentinę fotografiją“, – aiškina „FOTOS“ direktorė Rūta Marcinkevičiūtė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji sako, kad darbų autoriai patys apsisprendžia, ar jie nori eksponuoti kūrinius prekybos centruose, ar ne.

„Vieni mano, kad su savo darbais reikia eiti į minią, kiti – kad minia turi ateiti pas juos. Tai priklauso nuo menininko filosofijos“, – teigia „FOTOS“ direktorė.

R. Marcinkevičiūtė mano, kad menui svarbūs visi žiūrovai. „Vieni klausia – koks yra žiūrovas, kuris ateina nusipirkti dešros? O kiti sako: mums yra reikalingas kiekvienas žiūrovas, nes žinia, nešama fotografijose, yra reikalinga kiekvienam žmogui.

REKLAMA

Šios pozicijos laikosi ir mūsų studija. Mes manome, kad menui, estetikai vieta yra ten, kur yra žmogus“, – kalbėjo pašnekovė.

Ekspozicijų erdvės – nemokamai

Menininkai džiaugiasi prekybos centrų erdvėmis, nes jose jie turi gerą galimybę pasiekti nemažą auditoriją.

Svarbu tai, kad prekybos centrai iš menininkų neima pinigų ir darbus eksponuoja nemokamai.

A. Sutkus sako, kad Lietuvoje trūksta nemokamų ekspozicinių erdvių.

„Savo parodas rengia ne vien profesionalūs autoriai. Jeigu kviečiama dalyvauti nuotraukų konkurse, juose mielai dalyvauja fotografai mėgėjai. Ateityje turėtų susikurti konsultacinė taryba, kuri padėtų pasirinkti autorius. Kad nebūtų eksponuojamos pigios, mėgėjiškos fotografijos“, – teigia A. Sutkus.

REKLAMA

Šiuo metu „Gedimino 9“ veikia rusų fotografės Svetlanos Požarskajos paroda „Vaizdo ir laiko iliuzija“.

Parodoje fotografė pristato savo pastarųjų trejų metų kūrybą – skanogramas (fotografijas, kurios sukurtos ne fotoaparato, bet skenerio pagalba).

Sostinės prekybos centre „Akropolis“ rugsėjo 10 d. atidaryta paroda „Šalia Dievo“. Kūrinių autoriai – motorizuotų parasparnių klubo „Penktasis vandenynas“ pilotai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų