• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Palyginus su pernai metų sausiu, 2014 m. pirmąjį mėnesį klientų kasdienių maisto produktų krepšelio vertė – nesikeitė, tokius duomenis pateikia prekybos tinklas MAXIMA. Kaskart apsilankydami parduotuvėje klientai maistui ir gėrimams vidutiniškai išleido tiek pat, kiek ir pernai tuo pačiu periodu. Tačiau šiemet į pirkėjo krepšelį pateko daugiau ir aukštesnės kokybės produktų. Tai lėmė ir klientų poreikius atitinkantis prekių asortimentas, ir tai, kad didžiosios dalies būtiniausių produktų kainos per pastaruosius metus išliko stabilios, o kai kurie produktai – atpigo.

Palyginus su pernai metų sausiu, 2014 m. pirmąjį mėnesį klientų kasdienių maisto produktų krepšelio vertė – nesikeitė, tokius duomenis pateikia prekybos tinklas MAXIMA. Kaskart apsilankydami parduotuvėje klientai maistui ir gėrimams vidutiniškai išleido tiek pat, kiek ir pernai tuo pačiu periodu. Tačiau šiemet į pirkėjo krepšelį pateko daugiau ir aukštesnės kokybės produktų. Tai lėmė ir klientų poreikius atitinkantis prekių asortimentas, ir tai, kad didžiosios dalies būtiniausių produktų kainos per pastaruosius metus išliko stabilios, o kai kurie produktai – atpigo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šių metų sausį vidutinė maisto produktų krepšelio vertė buvo maždaug tokia pat kaip ir pernai tuo pačiu periodu. Tačiau vidutinis prekių skaičius krepšelyje išaugo 2,3 proc. Krepšelio vertės ir turinio pokyčius siejame su susiformavusiais naujais vartojimo įpročiais ir vartojimui palankia kainų tendencija: pagrindinių maisto produktų kainos mūsų parduotuvėse išliko stabilios arba mažėjo dėl konkurencijos rinkoje, nuolat mūsų tinklo parduotuvėse teikiamų nuolaidų ir akcijų. Pastebime, kad daugiau nuperkama tų produktų, kurių kaina sumažėjo. Taigi, klientai gali sau leisti įsigyti didesnį kiekį prekių“, - komentuoja MAXIMA LT, UAB, Maisto prekių pirkimo departamento direktorius Tomas Marcinkevičius.

REKLAMA

Pasak, jo, sunkmetis išugdė racionalų pirkėją, kuris užsuka į parduotuves tiksliai žinodamas, ko ir kiek jam reikia, planuoja pirkinius ir skaičiuoja išlaidas. Tačiau racionaliai apsipirkdamas ir taupydamas pirkėjas ieško kokybės, ji išlieka vienu svarbiausių prekių pasirinkimo kriterijų. Todėl dažno gyventojo pirkinių krepšelyje praėjusiais metais buvo daugiau aukštos kokybės trumpo galiojimo termino produktų – šviežios mėsos, šviežių daržovių ir vaisių, kulinarijos ir konditerijos gaminių.

REKLAMA
REKLAMA

Prekybos tinklo MAXIMA duomenimis, 2013 m. maždaug dešimtadaliu atpigo cukrus, maždaug 20 proc. sumažėjo kiaušinių kainos, apie 3 proc. tinklo parduotuvėse pigo šviežia kiauliena, o šviežios vištienos kaina sumažėjo maždaug 6 proc.

Anot T. Marcinkevičiaus, gerą šviežios mėsos kainą klientams MAXIMA gali pasiūlyti, nes nuolat stebimos bei analizuojamos šviežios mėsos kainos ir šalies rinkoje, ir Europoje, deramasi su šviežios mėsos tiekėjais, ieškoma naujų bendradarbiavimo galimybių su Lietuvos ūkininkais. Kitų produktų kainos mažėjimui įtakos turėjo ir globalios priežastys – pavyzdžiui, kiaušinių kaina krito visoje Europoje dėl kiaušinių pertekliaus. Esant didelei pasiūlai pigo tiek ir iš svetur atvežami kiaušiniai, tiek ir lietuviški, o labiausiai sumažėjo MAXIMA privačiais prekių ženklais pažymėtų kiaušinių – „Optima linija“ ir „MAXIMA Favorit“ kaina.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasaulinėse rinkose pingant kavos pupelėms, maždaug 15 proc. pigo kava. O štai šokoladas ir kai kurie saldumynai šiek tiek pabrango dėl prastesnio kakavos pupelių derliaus Vakarų Afrikoje, iš kur nuperkama apie 70 proc. žaliavos, naudojamos šokolado gamyboje.

REKLAMA

Maždaug dešimtadaliu pigo MAXIMA privačiais prekių ženklais pažymėtos įvairios kruopos: grikiai, perlinės, miežinės kruopos, žirniai, apie 17 proc. pigo aliejus. Miltų, duonos bei duonos gaminių išliko stabilios.

„Iš kasdieninių, lietuviams svarbiausių maisto produktų, brango pieno produktai. Tai lėmė kylanti žaliavų kaina, kuri pastarąjį pusmetį brango maždaug 20 proc. Tačiau mūsų klientams pieno produktų kainos pokytis siekė vos kelis procentus “, - komentuoja T. Marcinkevičius.

Kasdieniame klientų maisto produktų krepšelyje – šviežia mėsa ir mėsos gaminiai, vaisiai bei daržovės, pieno produktai, kiaušiniai, duona, gazuotas ir negazuotas vanduo.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų