Japonų kompanijos „Mazda“ inžinieriai sukūrė inovatyvią stabdžių energijos rekuperacijos sistemą, kur sutaupytos elektros energijos bus atsargos bus saugomos kondensatoriuje. Teigiama, kad tokia sistema kitais metais jau bus montuojama į serijinius kompanijos automobilius, pirmiausiai „Mazda 3“ ir „Mazda 6“.
„Mazda“ elektros energiją kaups kondensatoriuose. (nuotr. Gamintojo)
„Mazda“ inžinieriai savo sistemą pakrikštijo „i-Eloop“. Laisviau interpretuojant vertimą tai skambėtų, kaip „intelektualus energetinis kontūras“. Pati sistema yra gana paprasta – joje yra kintamos įtampos generatorius, transformatorius ir kondensatorius. Teigiama, kad tokia sistema leidžia bent 10 proc. sumažinti kuro sąnaudas, nes kondensatorinė rekuperacijos sistema „išlaisvina“ pagrindinį generatorių, kurio apkrovos neigiamai veikia kuro sunaudojimo charakteristikas.
Kondensatoriuje sukaupta energija efektyviausiai naudojama drauge su „start/stop“ sistema – prie sankryžos išjungus variklį kondensatorius aprūpintų energija visas veikiančias automobilio elektros ir elektronikos sistemas.
Visose dabartinėse rekuperacijos sistemose energija saugoma elektros akumuliatorių baterijose. Tačiau, pasak „Mazda“ specialistų, kondensatoriai tokiose sistemose yra pranašesni, nes greičiau įsikrauna ir atiduoda sukauptą energiją, o taip pat jų tarnavimo laikas yra daug kartų ilgesnis.
„Mazda“ elektros energiją kaups kondensatoriuose. (nuotr. Gamintojo)