Mažas, bet gražus
Esu vienas iš tų, kurie norėtų „Mazda“ automobilių dizaino departamentą pagirti. Nuo pat pirmosios „Mazda6“ pasirodymo dienos, japoniškų automobilių gamintojos kūrinių dizainas tapo patrauklus, modernus ir labai europietiškas. Tačiau pažvelgus į dabartinę „Mazda“ modelių gamą, nesurasčiau nei vieno prastai atrodančio automobilio.
Mane asmeniškai labiausiai žavi tai, jog „Mazda“ dizaineriai stengiasi išlaikyti savo identitetą. Taip, visi „Mazda“ modeliai turi keletą taip pat atrodančių elementų, pavyzdžiui : siauri priekiniai žibintai, didžiulės radiatoriaus grotelės ar iškilūs sparnai, tačiau jie būna įkomponuoti taip, jog kiekvienas „Mazda“ automobilis neatrodo lygiai taip pat. Nors tai padaryti gali kiekvienas gamintojas, tačiau šiuolaikinėje automobilių pramonėje tai yra pakankamai retas reiškinys.
Mažasis „Mazda CX-3“ nėra išimtis. Pažvelgę į priekinę automobilio dalį - išvysime kituose šios markės modeliuose matytus siaurus priekinius žibintus, didžiulį arbūzą galinčias praryti radiatoriaus groteles, tačiau toliau analizuojant kiekvieną „CX-3“ iškilimą ar lenktą detalę, surandu dar nematytą, maloniau nustebinti sugebančią smulkmeną.
Daugelis dizainerių stengiasi sukurti iššaukiančio, daugelio dėmesį galinčio atkreipti automobilio dizainą, tuo tarpu „Mazda“ pasirinko kitą kelią. „CX-3“ dizainas nėra iššaukiantis - atvirkščiai. Jis yra stilingas, dinamiškas ir labai norėčiau netgi pavartoti žodį - elegantiškas.
Interjeras neprilygsta eksterjerui
Atvėrus automobilio dureles pasitinka ne pats blankiausias, tačiau ryškesnių potėpių neturintis interjeras. Taip, mūsų bandytame modelyje priekinė panelė buvo apsiūta oda, o oro apipūtimo angos turėjo raudonos spalvos intarpus, tačiau „CX-3“ interjerui trūksta žaismingesnių, įdomesnių, išskirtinesnių detalių. Vis dėlto, kas nepatinka man, gali patikti kitiems. Interjero vizualinė pusė yra labai subjektyvus dalykas.
„CX-3“ stiprioji pusė - beveik ideali vairuotojo vieta. Palyginus su kitais krosoveriais, už „CX-3“ vairuotojo pozicija yra pakankamai žema. Tai sudaro įspūdį, jog sėdi ne už įprasto krosoverio, o už tradicinio hečbeko vairo.
Surasti idealią vairuotojo poziciją labai lengva, o logiškai išdėstyti prietaisai ir mygtukai leidžia orientuotis ne į jų, bet automobilio valdymą. Nei pridėsi, nei atimsi - „Mazda“ nesistengė išrasti dviračio iš naujo, vadovavosi prieš keletą dešimtmečių parašytos knygos taisyklėmis. Ar tai trūkumas? Tiesą sakant - savotiška atgaiva, nes kiekvieną prietaisą valdai intuityviai, o ne bandydamas perprasti ir išmokti iš naujo. Kad ir kaip keistai tai skambėtų, tačiau pramonėje šiais laikais to labai trūksta.
Ne pats erdviausias, bet...
Visi automobilių gamintojai, kurių modelių gamoje bent vienas tokio tipo krosoveris, teigia, jog jie yra skirti jaunoms šeimoms arba jauniems, aktyvų gyvenimo būdą mėgstantiems žmonėms. Kodėl? Nes pakankamai trumpa ratų bazė (vos 2570 mm) apribojo gale sėdinčių keleivių erdvę.
Jeigu visi automobilyje sėdintys keleiviai bus ne aukštesni nei 1.80 metro - sutilpsite be jokių problemų. Jeigu priekyje atsisėstų 1.90 ar net 2 metrų ūgio keleivis, gale galėtų įsitaisyti tik labai mažas žmogus. Tačiau erdvės trūks ne tik kojoms. Dėl nuožulnios stogo linijos aukštesnių keleivių galvos remsis į „CX-3“ stogą.
Bagažinės tūris - neįspūdingas, tačiau pakankamas - 350 litrų. Tokio pačio dydžio bagažinę turi „Fiat 500X“ ar „MINI Countryman“. Palyginimui su populiariuoju hečbeku - „Volkswagen Golf“ - šis modelis turi 380 litrų dydžio bagažinę.
Sveikas sugrįžęs, atmosferini varikli
„Mazda“ yra vienintelis automobilių gamintojas, kuris propaguoja atmosferinius benzininius variklius. Šio koncerno vadovai ne vieną kartą buvo pareiškę, jog pats lengviausias būdas yra užmauti turbiną, sumažinti darbinį tūrį ir džiaugtis maloniu biurokratų paplekšnojimu. „Mazda“ galvoja, jog iš pradžių reikia išspausti viską, tikrąją ta žodžio prasme, iš atmosferinių variklių. Japonų teigimu, turbinų neturintys motorai gali būti tokie pat efektyvūs kaip ir panašaus galingumo turbobenzininiai agregatai. Ar tai tiesa? Iš dalies.
„Mazda CX-3“ gali būti komplektuojamas su 2.0 litrų, keturių cilindrų benzininiu motoru, kuris priklausomai nuo pasirinktos versijos, gali išvystyti 120 arba 150 arklio galių. Nepriklausomai kurią versiją pasirinksite, sukimo momentas bus identiškas - 204 Nm.
Automobilis taip pat gali būti komplektuojamas su 1.5 litro dyzeliniu motoru, tačiau jį reikėtų rinktis tik tada, jeigu per vienerius metus ketinate nuvažiuoti ne mažiau kaip 30 tūkst. kilometrų. Kodėl? Nes įsigijimo ir eksploatacijos kaštai bus gerokai didesni nei tos, kuri turės benzininį motorą. Atmosferinis variklis taip pat bus ilgaamžiškesnis.
Mūsų bandytas modelis turėjo 120 arklio galių išspaudžiantį benzininį motorą, kuris, deja, buvo suporuotas su automatine pavarų dėže. Nors man asmeniškai tokia variklio ir pavarų dėžės kombinacija nekelia jokio susižavėjimo, tačiau atsižvelgus į tikslinės grupės poreikius, būtent ši versija bus pati paklausiausia.
Variklis nėra galingas, tai turėtų būti akivaizdu. Tačiau jis yra eiklus, leidžia automobiliui tolygiai greitėti ir į kiekvieną akceleratoriaus paspaudimą reaguoja iškart, o ne po keletos milisekundžių. Nesistengiant jo išprievartauti, variklis savo darbą atlieka stebėtinai gerai. Jis tylus, neskleidžia jokių vibracijų, važinėjant mieste retkarčiais kyla minčių ar jis apskritai yra užvestas.
Bandydamas šį automobilį, norėjau sau atsakyti į vieną klausimą - ar 2.0 litrų atmosferinis motoras pasižymės tokiomis pačiomis kuro sąnaudomis kaip panašaus galingumo 1.6 litro benzininis motoras su turbina. Nuvažiavus porą šimtų kilometrų miesto gatvėmis, borto kompiuteris rodė 7.9 litro šimtui kilometrų. Užmiestyje, važiuojant 110 km/val. greičiu, vidutinės kuro sąnaudos siekė 7.2 litro šimtui kilometrų.
Esu įsitikinęs, jog turint automobilį su mechanine pavarų dėže, vidutines kuro sąnaudas pavyktų sumažinti bent vienu litru, ypač mieste.
Atletas
Nevyniosiu žodžių į vatą - „Mazda CX-3“ - geriausiomis valdymo savybėmis pasižymintis kompaktiškas krosoveris. Nors „CX-3“ dalinasi ta pačia platforma su „Mazda2“, tačiau keletas svarbių pakeitimų leido šiam automobiliui įpūsti puikių dinaminių savybių.
Posūkiuose „CX-3“ demonstruoja pavydėtiną elgesį, o priekinių ratų sukibimas su kelio danga yra geresnis nei kai kurių kompaktiškų hečbekų. Vis dėlto, išvesti iš kantrybės šį automobilį nėra sudėtinga. Pasiekti „CX-3“ ribą yra labai lengva, o tą ribą perlipus būsite pasitikti su saugiu ir labai lengvai kontroliuojamu priekinės dalies slydimu.
Stebėtis pagirtinu „CX-3“ elgesiu greičiausiai nereikėtų, nes „Mazda“ atstovai nuolatos akcentuodavo ne keturių zonų klimato kontrolę, o automobilio ryšį su vairuotoju. Įprastai į tokius posakius aš stengiuosi nekreipti dėmesio, nes juos sugalvoja protingi marketingo departamento specialistai. Tikrai nesiruošiu pasakyti, jog tai yra visiška tiesa, tačiau „Mazda CX-3“ pranašumas šioje srityje yra akivaizdus ir vertas atskiros diskusijos.
„Mazda CX-3“ nėra idealus automobilis. „Mazda CX-3“ nėra ir greičiausiai nebus šio segmento lyderiu. Jis turi keletą trūkumų, kurie gali atbaidyti kitų kompanijų vadybininkų pasakų prisiklaususius pirkėjus, tačiau pabandykite atkreipti dėmesį ne į trūkumus, bet į privalumus. „CX-3“ turi žymiai daugiau privalumų, teigiamų pusių.
„Mazda CX-3“ atspindi puikią, gerai apgalvotą strategiją. Kiekvienas „Mazda“ modelis turi pasiūlyti šiek tiek daugiau negu pagrindiniai konkurentai. „CX-3“ yra būtent toks. Jis gali pasiūlyti šiek tiek daugiau negu „Nissan Juke“ ar „Renault Captur“. Tačiau atsižvelgus į daugelio tokio tipo automobilių pirkėjų poreikius, „CX-3“ jiems yra tiesiog per racionalus automobilis. Galbūt dabar į mane skries kelios dešimtys akmenų, tačiau manau, jog „CX-3“ yra geriausias savo segmento automobilis.
PRIVALUMAI
- Puiki vairuotojo pozicija
- Gausi bazinė įranga
- Galimybė turėti versiją su keturių varančiųjų ratų pavara
- Dizainas
- Pagirtinos valdymo savybės
TRŪKUMAI
- Nepatogus per vidurį esantis porankis
- Vangoka automatinė pavarų dėže
- Garso izoliacija važiuojant didesniu greičiu
- Erdvė ant galinių sėdynių