„Renault“ valdė 67,7 proc. didžiausios Rusijoje automobilių gamintojos „AvtoVAZ“ akcijų, taip pat turėjo savo automobilių surinkimo įmonę Maskvoje, tačiau patirdamas spaudimą dėl Kremliaus karinės intervencijos į Ukrainą nusprendė pasitraukti iš Rusijos.
Populiariausią Rusijos prekės ženklą „Lada“ valdančios „AvtoVAZ“ dėka praėjusiais metais ši šalis tapo antra pagal dydį „Renault“ grupės rinka (po Europos) – joje buvo parduota apie pusė milijono automobilių.
„Buvo pasirašyti susitarimai dėl „Renault“ grupės Rusijos aktyvų perdavimo Rusijos ir Maskvos vyriausybėms“, – teigiama Rusijos pramonės ir prekybos ministerijos pranešime.
Pagal šį susitarimą „Renault“ pasiliks šešerių metų trukmęs galimybę išpirkti „AvtoVAZ“ akcijų paketą.
Finansinės sandorio sąlygos neskelbiamos, tačiau Rusijos pramonės ir prekybos ministras Denisas Manturovas praėjusį mėnesį sakė, kad „Renault“ planuoja parduoti savo aktyvus Rusijoje už „vieną simbolinį rublį“.
„Šiandien mes priėmėme sunkų, bet būtiną sprendimą. Priėmėme atsakingą pasirinkimą dėl savo 45 tūkst. darbuotojų Rusijoje, kartu išsaugodami grupės veiklos rezultatus ir galimybę ateityje grįžti į šią šalį kitomis aplinkybėmis“, – pareiškė „Renault“ vadovas Luca de Meo.
Savo ruožtu Maskvos meras Sergejus Sobjaninas pranešė, jog buvusioje „Renault“ įmonėje Maskvoje bus atnaujinta sovietinių laikų „Moskvič“ markės lengvųjų automobilių gamybą.
„2022-aisiais atversime naują „Moskvič“ istorijos puslapį. (…) Pagrindinis atgaivintos Maskvos automobilių gamyklos „Moskvič“ technologinis partneris bus KAMAZ. Pirmiausia bus gaminami klasikiniai automobiliai su vidaus degimo varikliais, o ilgainiui – ir elektromobiliai“, – teigiama Maskvos mero spaudos tarnybos pranešime.
Koncernas „Renault“ taip pat paskelbė, jog jo pusmečio veiklos finansinė ataskaita atspindės pasitraukimą iš Rusijos, šiuos aktyvus 2021-ųjų pabaigoje įvertinęs 2,195 mlrd. eurų.