Legendinis „Maserati“ 580 AG V8 variklis su dviem turbinomis iki šiol buvo ryškiausia „Levante“, „Ghibli“ ir „Quattroporte“ dalis „Trofeo“ versijose. Ši jėgainė ne tik suteikė nesibaigiančios galios pojūtį, bet ir pasižymėjo unikaliu žemu tonu, kuris vaizduotę iškart nuneša į lenktynių trasas.
Paskutinė proga užsisakyti
„Maserati“ atskleidžia, kad oficialiai stabdo šių variklių gamybą 2023 metų pabaigoje. Tiesa, paskutinius užsakymus klientai dar galės pateikti ir 2024 metais, tačiau gamintojas ragina paskubėti, nes paskutinieji „Trofeo“ modeliai su V8 varikliais greitai taps kolekcine vertybe ne tik „Maserati“ mėgėjams.
Pirmąkart lenktynėse užgrūdintą ir galingą V8 variklį „Maserati“ sumontavo 1959 metais į 5000GT modelį. Nuo to laiko gamintojas sukūrė ir į pasaulį išleido daugiau nei 100 tūkst. automobilių su V8 varikliais. Šiai progai pažymėti, „Maserati“ išleido specialią ir vienetinę paskutiniųjų „Trofeo“ modelių su V8 varikliais seriją – „Zeda“.
Modenos dialekte šis žodis reiškia Z raidę ir simbolizuoja Maserati ištakas bei primena, kad kiekviena pabaiga turi naują pradžią. Visų modelių priekis bus mėlynas, vidurys sidabrinis, o galas – baltas. Toks automobilių išdažymas simbolizuoja „Zeda“ modelius kaip tiltus, sujungiančius praeitį, dabartį ir ateitį.
8 cilindrai ausims, kūnui ir sielai
Naujausias modelis šioje trijulėje – pirmasis „Maserati“ SUV „Levante“. „Trofeo“ versijoje jis tobulai atspindi savo pavadinimą, nes akimirksniu iš švelnaus brizo gali tapti nuožmia audra. „Levante Trofeo“ sumontuotas V8 variklis leidžia šiam stilingam SUV 100 km/val. greitį pasiekti per 4,1 sekundės ir taip greitėti, kol spidometre rodyklė atsiduria ties 300 km/val. žyma.
Šio modelio priešingybė – limuzinas „Quattroporte Trofeo“. 1963 metais „Maserati“ pirmieji pasaulyje į prabangų sedaną sumontavo lenktynėms sukurtą V8 variklį. Šiandien šis modelis pasižymi įspūdingesniais skaičiais ir „Quattroporte“ istoriją užbaigia su trenksmu. Nepaisant savo dydžio ir prabangos, „Maserati“ flagmanas gali pasiekti maksimalų 326 km/val. greitį, o iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 4,5 sekundės.
Tokį patį greitį išvysto ir „Maserati Ghibli Trofeo“, tačiau šiame modelyje svarbiausia ne maksimalus greitis tiesiojoje. Prabangus kompaktiškas sedanas pasižymi įtraukiančiu vairavimu, o pasirinkus „Corsa“ režimą pasikeičia neatpažįstamai: jautriau reaguoja į akseleratorių, greičiau perjungia pavaras ir pasižymi griausmingesniu variklio tonu.
Finaliniai „Trofeo“ modeliai su V8 varikliais – „Ghibli 334 Ultima“ ir „Levante V8 Ultima“ – bus pristatyti 2023 metų liepą ikoniškajame „Goodwood Festival of Speed“ renginyje.
Nauja era
„Maserati“ sprendimas atsisakyti V8 variklių gamybos nebuvo netikėtas, mat gamintojas žada, kad iki 2025 metų kiekvienas gamos modelis turės ir savo elektrinę versiją „Folgore“. Tuo tarpu iki 2030 metų visi nauji „Maserati“ modeliai bus varomi tik elektra.
Tuo tarpu pirmieji elektrifikacijos vėjai gamintojo gamoje pūstelėjo dar šiemet, kai buvo pristatytas pirmasis „Maserati“ visiškai elektrinis modelis – „GranTurismo Folgore“. Elektrinis kupe turi 3 galingus variklius, kurie automobiliui suteikia net 760 AG. Visa baterijos ir variklių technologija čia yra perimta iš „Formula E“ lenktynių elektrinių bolidų. Taip pat šiemet Šanchajaus automobilių parodoje „Maserati“ pristatė savo pirmąjį elektrinį SUV „Grecale Folgore“, kuris Europos rinkoje turėtų pasirodyti jau netrukus.
Taip pat „Maserati“ 2021 metais kartu su supersportiniu MC20 modeliu pristatė visiškai naują V6 „Nettuno“ variklį kuris kiekviename cilindre turi dvigubą uždegimo kamerą su papildoma žvake ir purkštuku. Kitaip tariant, specialioje kameroje dalis degalų ir oro mišinio yra uždegama dar prieš uždegimą cilindre. Taip „Maserati“ pavyko iš gana kompaktiško variklio išgauti daug galios.