Tarp automobilių - nuo mažumės
Automanų pažintis su automobiliais įvyksta pakankamai anksti. Tai yra pakankamai įprasta ir normalu, tačiau kiekvienas automanas galėtų papasakoti skirtingą istoriją kaip, kada ir kur jo akys sužibėjo pamačius tam tikrą automobilį.
Marius pasakodamas apie savo pažintį ir pirminį susidomėjimą automobiliais prisimena kaip būdamas dar mažas pradėjo kolekcionuoti automobilių modeliukus, juos bandyti virtualiame pasaulyje. Tai buvo pradžia, tačiau sekantys žingsniai buvo kur kas rimtesni. Būdamas vos 14 metų, Marius prisimena kaip skaičiuodavo ir gamindavo dėžes žemų dažnių garsiakalbiui, galinę panelę „kiaušiniams“ ir kaip savo kūrybos darbus montuodavo į tėvų automobilį. „Į automobilį sumontavome garso aparatūrą, atlikome elementarų „tiurlingą“. Puikiai atsimenu kaip su tėčiu „Corsai“ pritaikėme ir uždėjome galinį buferį nuo „Mazda 323f“, atlikome kitas modifikacijas“, - prisimindamas pirmuosius nuotykius pasakoja Marius.
Vėliau, atsirado poreikis ne tik stebėti, bet ir tapti automobilių pasaulio dalimi, pajusti ką reiškia būti ne automobilio keleiviu, bet žmogumi, galinčiu jį valdyti. Natūralu, jog tokie norai Marių privedė iki mėgėjiškų automobilių sporto varžybų, o tiksliau - slalomo. Automobilių sporto disciplina, kuri sugeba pakloti labai stiprius pamatus tiems, kurie nori perprasti automobilių valdymo meną.
Slalomas tapęs pirmąją Mariaus stotele, paskatino vaikiną tobulinti ne tik vairavimo įgūdžius, bet ir skirti daugiau dėmesio automobiliams, kuriuos jis vairuoja. Nors pirmasis vaikino automobilis dėvėjo „Opel Corsa“ pavadinimą, tačiau kuklus hečbekas nesutrukdė šiam automanui pradėti eksperimentuoti.
Išbandė daugybę skirtingų automobilių
Kalbindami automobilių entuziastus, ne vieną kartą pastebėjome, jog daugelis iš jų džiaugiasi vairuodami tam tikros markės modelį. Jiems patinka mėgstamo gamintojo vertybės ir išlieka ištikimi vienam gamintojui visą gyvenimą. Tuo tarpu Marių galima priskirti prie tų automanų, kurie mėgsta išbandyti skirtingų gamintojų produkciją. Tai puikiai matyti pažvelgus į Mariui priklausiusių automobilių sąrašą.
Anksčiau minėjome, jog pirmasis Mariaus automobilis buvo „Opel Corsa“, vėliau vaikino garaže buvo galima pamatyti trečios kartos „Golf“ (vienu metu turėjo net du egzempliorius), „Opel Tigra“, „Rover 420“, „Lancia Delta HPE“, „Renault Megane Williams“, „Nissan Murano“, „Audi A4“. Spalvotas automobilių parkas, ar ne? Tačiau tik viena automobilių parko pusė. Pažvelgę į kitą, kurioje stūkso automobilių projektai - pamatytume dar didesnę įvairovę.
Vienas pirmųjų rimtesnių Mariaus projektų buvo trečios kartos „Volkswagen Golf“ su „Corrado“ benzininiu varikliu ir turbokompresoriumi. Kalbėdamas apie jį, Marius prisimena, jog „Corrado“ motoras nebuvo itin galingas, išvystė maždaug 200 arklio galių, tačiau prieš 15 metų, tokia neįprasta mintis atrodė taip, kaip dabar „Ferrari“ su „Liberty Walk“ kėbulo apdailos detalėmis.
Prisimindamas savo projektinių automobilių istoriją, Marius nepraleido progos paminėti ir „Ford Sierra Cosworth“, į kurio variklio skyrių vaikinas sumontavo „Turbonetics“ guolinę turbiną, išorinį wastegate'ą, didelį „RS500“ tarpinį suslėgto oro aušintuvą, variklio tepalo aušintuvą, keramikinę sankabą, pralaidesnius kuro purkštukus, kuro pompą, programuojamą variklio valdymo kompiuterį, nemažai įvairiausių patobulintų pakabos detalių.
„Pastarasis projektas turėjo maždaug 400 arklio galių, tačiau liaudiškai tariant - neprilipo“, - pasakoja Marius.
Po įvairiausių eksperimentų, Marius galiausiai suprato, jog norint lenktynių trasoje važiuoti greitai ir patikimai, tai galima daryti tik su „Honda“. Būtent dėl šių automobilių puikaus elgesio lenktynių trasoje, Marius pamilo japonišką markę ir niekuomet nesigailėjo savo sprendimo.
„Su „Honda“ esu iškovojęs daug pergalių slalomo, greituminio slalomo ir traukos lenktynėse. Tuo tarpu su specialiai autosporto varžyboms paruoštu „CRX“ teko dalyvauti „Fast Lap“ žiedinėse lenktynėse. Ten iškovojau pirmą vietą“ - savo pasirinkimą pagrindžia vaikinas.
„Turėjau jų keletą ir visi buvo modifikuoti : grynakraujis japonas - „Honda Del Sol SiR“, 7 kartos „Civic Type-R“, 6 kartos „Civic ale VTi“, „S2000“ ir „CRX“. Praktiškai apie kiekvieną automobilį galėčiau papasakoti atskirą istoriją. Būtų labai sunku glaustai apžvelgti vieną ar kitą turėtą automobilį“, - priduria Marius.
S2K
Vienas naujausių Mariaus projektų - nuostabiai atrodantis „Honda S2000“ - vienas paskutinių kompaktiškų sportiškų automobilių, kuris išdidžiai dėvėjo šios markės logotipą. Nors vaikinas savo garaže turi dar porą įdomių projektų apie kuriuos papasakosime ateityje, tačiau šį kartą dėmesį norėjome sutelkti į „S2000“, kuris, deja, neseniai iškeliavo į Vengriją.
„Tai nėra pirmasis „S2000“ automobilis, kurį turėjau. Prieš kelis metus turėtą ir mylėtą „S2000“ perleidau kitam automanui, Mantui iš Kauno, kuris iki šiol ją myli, prižiūri ir tęsia automobilio tobulinimą. Praėjus kuriam laikui, užplūdo nostalgija, kuri paskatino dar kartą įsigyti „S2000“, - pasakoja Marius.
„Šį automobilį parsiplukdžiau iš Jungtinių Valstijų, jis neturėjo ne vienos modifikacijos, o tai buvo privalumas“, - priduria vaikinas.
Atsižvelgiant į tai, jog Marius nepraleidžia progos modifikuoti tuos automobilius, kurie jam beprotiškai patinka. Iš Jungtinių Valstijų į Lietuvą atplaukusi „Honda“ netrukus buvo atvežta į garažą, iš stalčių buvo ištraukti įrankiai, o iš tamsaus kambariuko buvo ištrauktos naujos detalės.
„Nors automobilis buvo visiškai išardytas, galvodamas apie modifikacijas norėjau išlaikyti originalų „OEM“ vaizdą“, - apie modifikacijų pradžią pasakoja Marius.
„Norint uždėti įdomesnius ratus, priekinius sparnus ir galines arkas reikėjo platinti. Išplatinus arkas „pabėga“ kėbulo linijos, kantas. Daug tokių išplatintų ir nedavestų automobilių važinėja užsienyje, bet manęs toks neišbaigtas sprendimas netenkino, todėl priekinio ir galinio buferio kampai, bei priekinio pažeminimo kampai, taip pat, buvo platinami, kad gražiai susijungtų su arkomis. Ilgai svarsčiau dėl automobilio spalvos ir galu gale pasirinkau gana neįprastą rudą. Automobilio kėbulas buvo pilnai perdažytas įskaitant ir variklio bei bagažo skyrius.“
„Tada buvo papildomai montuojamas galinio dangčio originalus „Honda“ spoileris, aerodinaminiai slenksčiukai, gaminamas galinis difuzorius, o priekyje panaudotas „S2000 Club Racer“ versijoje naudotas pažeminimas, tada uždėtas Honda tobulinimo dirbtuvių „Mugen“ sukurtas Honda S2000 kietas stogas, dauguma išorės ir salono detalių atrodo taip, lyg būtų pagamintos iš anglies pluošto.“
„Nereikėtų pamiršti dar keletos patobulinimų: sumontuoti „Skunk2“ pakabos komponentai, „Skunk2“ išmetimo sistema, „APC ReWorks“ priekinis „strut bar‘as“, „K&N“ sportinis oro filtras. Gale sutalpinome 9,5 J ET40, o priekyje - 8,5 J ET35 ratus su 255/35 R18 ir 225/40 R18 padangomis“ - pasakojimą apie modifikacijas baigia Marius.
„S2000“ patinka ne dėl grožio
Priežasčių, kodėl mes įsigyjame vieną ar kitą automobilį yra ne viena ir ne dvi. Paklausę Mariaus - „Kodėl pasirinkai būtent „S2000“? - išgirdome išsamų, tikslų ir užtikrintą atsakymą.
„Tai yra teisingas automobilis, o tai man yra labai svarbu. Žinoma, kad jo populiarumas įtakoja kainą ir tvarkingą, su protinga rida, nupirkti tampa labai sunku, bet tikrai verta. Galų gale, juk nepamatysi antro tokio automobilio kasdien. Šių automobilių Lietuvoje yra pakankamai ne daug, o Šiauliuose tik 2.“
„Šiame automobilyje, man asmeniškai, labiausiai patinka, jog tai „Roadster“ tipo automobilis, turintis automatinį ir labai greit nuleidžiamą bei pakeliamą stogą. Turintis vieną geriausių variklių sukurtų „ever“. Yra gerai valdomas dėl gero svorio balanso, sąlyginai galingas ir apibendrinus - smagus turėti ir vairuoti. Na, dar tokios smulkmenos kaip ksenoniniai žibintai, „LED“ galiniai žibintai, elektroninis skaitmeninis skydelis, ribotuvas esantis ties beveik 900 sūkių riba sudeda taškus į savo vietas.“
Privalumai visuomet mus pavergia įsimylėti tam tikrą automobilį, tačiau visi puikiai žinome, jog tobulų mašinų nebūna, tad išgirdę kas Mariui šiame automobilyje patinka, paklausėme jo ir apie trūkumus.
„Nepatinka minkštas stogas, o tiksliau - važinėti su minkštu stogu virš galvos, nes jis skleidžia visokius garsus. Taip pat nepatinka sėdynės, kurios turi ribotą reguliavimą, o vairas iš viso nesireguliuoja. Daugiau trūkumų neįžvelgiu“, - į klausimą atsako Marius.