Taip pat buvo bandoma išvengti ribojimų, nes Pasaulinė vien mėtinių cigarečių rinka, pagal IMARC Group duomenis yra vertinama beveik 90 mlrd. eurų ir prognozuojamas kad augs 3,2 proc. kasmet.
Lietuvoje, praėjusiais metais buvo bandoma įvesti „leidžiamo“ mentolio kiekio cigaretes, tačiau į tai reagavo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas. Bet viskas tuo nesibaigė.
Rinkoje atsirado cigarilės, kurios labai panašios į įprastines cigaretes, tačiau su cigarilės apipavidalinimu ir su kapsuliniu (filtre yra kapsulė, kurią paspaudus išsiskiria skonis) pridėtu skoniu – mėtų arba miško uogų. Žinoma, taip grubiai jos nevadinamos – rūšies pavadinimai apsiriboja „option blue“ arba „purple green“.
Maža to, šie produktai, kurie buvo pritaikyti prie įstatymo raidės, yra parduodami dvigubai mažesniais pakeliais – po 10 vienetų ir kaina yra gerokai mažesnė, tarsi nutaikyta į pradedantį ir degančio tabako neigiamą kvapą siekiantį maskuoti vartotoją.
Šiuo metu vyksta daug diskusijų ir apie mokesčius. Verta pastebėti, kad tradicinės cigaretės yra apmokestinamos 108,5 eurų už 1000 cigarečių arba 2,17 euro už 20 cigarečių pakelį.
Premium klasės cigarečių pakelis šiandien kainuoja beveik 4.5 eurus arba net 50 proc. daugiau nei cigarilės, kurios pretenduoja į grynesnį tabako kiekį produkte su mėtų skoniu, vartotojui atsieina vos 1,5 euro už 10 cigarilių pakelį arba 3 eurai už 20 vienetų.
Skirtumas tikėtinai susidaro dėl akcizo skirtumo, nes cigarai ir cigarilės yra apmokestinamos mažiausiu – 48 eurų už kilogramą akcizo mokesčiu. Kaip pavyzdys, rūkomajam tabakui – 78,5 eurų/kg., kaitinamajam tabakui – 113,2 eurų. Linksmas posakis sako - dažnai dalykai, kurie krypuoja kaip antis, kreksi kaip antis ir yra antis.
Taigi kyla klausimas ar produktą, kuris labai panašus į mėtines cigaretes ir būtent vilioja vartotojus, kuriuos buvo noras atriboti nuo pradėjimo rūkyti bei mažinti degančio tabako patrauklumą, galima apmokestinti mažesniais tarifais ir suteikti konkurencinį ir kainos pranašumą?
Diskusijos apie mokesčius tęsiasi ir reikėtų atkreipti dėmesį ar nepažeidžiama Europos Sąjungos direktyva, o jei ne, gal reikėtų peržiūrėti mokestinę aplinką.