Rūta Lankininkaitė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Europinės vėžės „Rail Baltica“ projektas Suvalkijoje juda į priekį. Suvalkijos gyventojų patogumui, kad netektų laukti norint pervažiuoti geležinkelį, mieste jau tiesiami tuneliai, bus rekonstruojamos gatvės, įrengtos triukšmą sulaikančios sienelės.
Trijose Marijampolės geležinkelio pervažose verda rekonstrukcijos darbai – statomi viadukai, šviesoforai, tvirtinami pylimai, įrengiamos triukšmą sulaikančios sienelės. Šalia rusiškos geležinkelio vėžės tiesiama miestą kertanti europinė, todėl marijampoliečiai ir pravažiuojantieji keiksnoja valdžią dėl uždarytų gatvių.
Pasak Marijampolės mero, tai laikini nepatogumai – jau po kelerių metų miestą kirs tyliai veikiantys modernūs traukiniai.
„Turiu atsiprašyti žmonių, kad jie tuos sunkumus patiria, bet tai valstybei svarbus objektas. „Rail Baltica“ ir verslui, ir žmonėms vėliau atsipirks. Žmonėms, kurie norės pamatyti Helsinkį ar Varšuvą, kažkada atsivers galimybės sėsti į greitąjį traukinį ir juos pasiekti“, – sako Marijampolės meras Vidmantas Brazys.
„Kauno tiltai“, laimėję tunelių statybos konkursą, dirba tose atkarpose, kurios priklauso geležinkeliui. Jie pasidarys tunelį geležinkelio žemėje po pačiu geležinkeliu, o mes, savivaldybė, už valstybės lėšas turėsime statyti privažiavimus“, – pasakoja laikinasis Marijampolės savivaldybės administracijos direktorius Arvydas Bajoras.
Pajudėjo ir žemės sklypų supirkimo valstybės reikmėms klausimas – savivaldybė iš žmonių išpirks žemes, kurios trukdys „Rail Baltica“ projektui.
„Žmonės neprieštaravo, suderino. Aš noriu nuraminti žmones, kad tikrai savivaldybė atpirks tas žemes. Nenuskriausim žmonių. Jeigu bus pažeistos sienos, atsiras trūkinėjimai, mes turėsime atstatyti“, – tikina V. Brazys.
Su geležinkelio europinės vėžės tiesimu siejamos didelės viltys, įrengiant laisvąją ekonominę zoną (LEZ) Baraginėje, šalia Marijampolės.
„Pirmas mūsų tikslas – parengti pirmus devynis sklypus investicijoms, kad juose galėtų kurtis verslo įmonės, statyti savo pastatus, o gamtinių dujų, geležinkelio atšakų atvedimas priklausys nuo to, kokio pobūdžio įmonės kursis, nes LEZ ribojasi su šiuo metu rekonstruojama „Rail Baltica“ vėže“, – teigia Marijampolės savivaldybės Planavimo ir investicijų sk. vedėjas Darius Cinaitis.
Marijampolės LEZ išsidėsčiusi 77 hektarų teritorijoje.