„Deichmann avalynės“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad 26 proc. lietuvių dėl savo stiliaus nemėgsta būti dėmesio centre, 7 proc. nepasitiki savo stiliumi ir net ketvirtadalis respondentų jam neskiria daug dėmesio.
„Nors šiuo metu didžioji dalis lietuvių rinkdamiesi avalynę ar stilių vis dar nedrąsūs, ši tendencija pamažu keičiasi. Tyrimas atskleidė, kad trečdalis apklaustųjų (28 proc.) stengiasi savo stiliumi išsiskirti iš minios, nes juo pasitiki, o 16 proc. mėgsta atkreipti į save dėmesį. Tad nors vyraujanti tendencija vis dar rodo lietuvių konservatyvumą, iš vakarų atkeliaujančios laisvumo idėjos neaplenkia ir Lietuvos.
Į stiliaus tendencijas vis daugiau dėmesio kreipia jaunimas, didžiųjų miestų gyventojai ir, žinoma, moterys“, – teigia „Deichmann avalynė“ pardavimų vadovė Živilė Mazurkaitė. Dėl savo stiliaus būti dėmesio centre labiausiai nepatinka vyrams (30 proc.) ir vidutinio amžiaus (36-45 m.) respondentams – 35 proc. Tačiau net 33 proc. moterų ir net 40 proc. jaunimo (18-25 m.) stengiasi išsiskirti iš minios savo stiliumi, nes juo pasitiki.
Radijo ir televizijos laidų vedėja Simona Bandita, visą gyvenimą garsėjusi kaip maištautoja, kurios stilius daug kam keldavo nuostabą, žavesį ar net pasipiktinimą, teigia, kad būtent ši drąsa padėjo jai kopti karjeros laiptais.
„Jau vaikystėje mėgau keistus stiliaus derinius – prie pūstos suknelės rinkdavausi grubaus pado batus, o būdama vienuolikos gavau savo pirmąsias kojines virš kelių. Deja, pasipuošusi jomis Pakruojyje, buvau išjuokta. Tačiau tie keisti žvilgsniai manęs nesustabdė nuo noro būti tokia, kokia esu, ir rinktis tokį stilių, kuris man tą akimirką leido išreikšti save.
Ir ačiū Dievui, nes tai buvo mano kūrybos forma. Esu įsitikinusi, kad būtent stilius leido man nelikti nepastebėtai, galbūt net padėjo pasiekti tai, ką turiu gyvenime dabar“, – teigia radijo ir televizijos laidų vedėja.
Pavasaris – drąsaus stiliaus laikas
Paklausti apie tai, kokius batus rinktųsi pavasariui, tik kas penktas lietuvis pasisakė už ryškias spalvas, tekstūras ar netradicines formas. Daugelis iš jų – moterys (26 proc.). Pagal profesiją ar užimamas pareigas, ryškios spalvos ar netradicinės formos avalynėje svarbiausios studentams ir moksleiviams (49 proc.), namų šeimininkėms (38 proc.) bei įmonių vadovams (32 proc.).
Nors lietuviai vis dar konservatyvūs, rinkdamiesi stilių avalynei jie teikia didelę reikšmę – beveik 80 proc. respondentų mano, kad avalynė yra svarbi įvaizdžio dalis. Šiuo klausimu vyrų ir moterų nuomonės sutampa: 76 proc. vyrų ir 80 proc. moterų pritaria šiai minčiai. S. Bandita teigia, kad būtent ryškesnės avalynės pasirinkimas šį sezoną taps stilingiausiųjų vizitine kortele.
„Šį sezoną madoje dominuoja ryškūs ir akį patraukiantys batų modeliai. Būtent todėl šį pavasario sezoną kviečiame pasitikti drąsiai ir stilingai. Skelbiame savotišką drąsių batų manifestą, kuris neleis užsisėdėti savo sename kiaute ir padės įsileisti į savo spintas pavasarį. Manau, kad būtent drąsūs batai ir drąsus stilius yra tai, ko šiandien mums visiems taip trūksta“, – teigė Simona Bandita.
Radijo ir televizijos laidų vedėja sako, kad ryškios spalvos ir netradicinis požiūris į aprangą ar avalynę gali tapti pagrindiniu akcentu, lemiančiu ne tik žmogaus nuotaiką, bet ir jo būseną.
„Žaisdami su savo išvaizda, keistais deriniais bei jų paieškomis, mes tampame kūrybiškesni. Mums patinka stebėti spalvingus žmones, nes spalvos tiesiogiai veikia mūsų smegenis. Žydras dangus juk kur kas labiau pakelia nuotaiką nei apsiniaukęs? Todėl linkiu visiems pabandyti išlįsti iš juodų megztinių ir jums galbūt itin įprastų formų.
Kiekvienam žmogui gyvenime reikalinga dinamika, todėl save išjudinti ir sau pakelti nuotaiką mes galime įnešdami į savo stilių bent šiek tiek žaismingumo. Tebūnie, užsiriškite taškuotą skarelę – ir jau bus smagiau. Jei esate kuklus, nereikia bandyti kažko, kas jums nepatinka. Tačiau mažą akcentą į savo garderobą gali įnešti kiekvienas“, – sako S. Bandita.