Legendinis Chanel kūrėjas Karlas Lagerfeldas man visada buvo tikrasis stiliaus etalonas. Jis sako, jog „vertinti žmones pagal išvaizdą yra paviršutiniška“, tačiau modelį Heidi Klum pavadina „stora ir visiškai netinkančia podiumui“.
Jis save vadina nerūpestingu egoistu, tačiau jo kurtas aukštosios mados kolekcijas dievina visi. Karlo talentas yra neginčijimas, o asmenybė – itin spalvinga, tačiau kas buvo tuomet, kai Lagerfeldas dar tik skynė kelią šlovės viršūnės link?
Gimęs ketvirtajame dešimtmetyje (niekas nežino tikslios dizainerio gimimo datos, o šių metų sausį vykusiame interviu vienai Prancūzijos televizijai, dizaineris pasakė, kad gimė „nei 1933, nei 1938 metais“, kuo iki šiol buvo tikėta) Hamburge (Vokietija), keturiolikmetis Karlas Lagerfeldas emigravo į Paryžių. Tada mados pasaulis dar nesuprato, kad ką tik į Prancūzijos sostinę atkeliavo būsimasis korifėjas. Visą savo paauglystę Karlas skyrė madai, jos istorijos paieškoms bei eskizų braižybai. Ir jo išugdytas talentas neliko nepastebėtas – 1955 metais, būdamas septyniolikos, laimėjo paltų eskizų konkursą, o tuo pačiu ir darbą Pierre Balmain mados namuose. Jau nuo pat jaunystės Karlas išsiskyrė savo ekscentriškumu ir po šio ypatingo laimėjimo, jis atrėžė „Laimėjau paltų eskizų konkursą, tačiau iš visų drabužių, aš labiausiai ir nemėgstu būtent paltų. Labiausiai man patinka kurti mažas juodas sukneles“. Štai ir aliuzija į Chanel mados namus, juk jų įkūrėja Coco ir sukūrė šią legendinę suknelę.
Po trejų įtemptų darbo metų, Lagerfeldas paliko Balmain mados namus, kad galėtų dirbti su legendiniu Jean Patou. Dizaineris buvo itin griežtas, tačiau Karlui davė neįkainojamos patirties – juk čia būsimoji legenda sukūrė dvi pirmąsias savo karjeroje aukštosios mados kolekcijas. Deja, pirmąją jo kolekciją kritikai negailestingai sumalė į miltus, tačiau antroji jam padėjo pelnyti jei ne viso mados pasaulio, tai bent svarbiausių jos atstovų pagarbą ir susidomėjimą.
1962 metais Karlas Lagerfeldas pradėjo dirbti laisvai samdomu dizaineriu ir kūrė tokiems mados namams kaip Chloe, Krizia, Charles Jourdan ir Valentino. Po dvejų metų jis išreiškė milžinišką nusivylimą Paryžiaus aukštąja mada ir išvyko į Italiją studijuoti dailės. Tačiau po kelerių metų užburiančio Paryžiaus ilgesys Karlą paskatino čia sugrįžti ir įsidarbinti mados namuose Fendi, kur dizaineris kūrė drabužių bei aksesuarų linijas.
ŠLOVĖS METAI
Septintąjį dešimtmetį Karlo Lagerfeldo vardas labiausiai asocijavosi su mados namais Chloe, kuriems jis kūrė prabangias bei rafinuotas ready-to-wear kolekcijas, o jos drąsiai galėjo varžytis su tuometine aukštąja mada. 1972 metų drabužių kolekcija pavadinimu Deco dizaineriui atnešė pasaulinį pripažinimą.
Po dešimties metų išsipildė didžiausia Karlo svajonė – jis tapo vyriausiuoju Chanel dizaineriu. Jo kūryba išsiskyrė aiškiomis silueto linijomis, gausiu juodos bei baltos naudojimu, aiškiomis formomis bei stebuklinga elegancija. Dizainerio žodžiais, jis kūrė „intelektualų seksualumą“. Karlas drąsiai priėmė iššūkius ir derino itin įdomius derinius – prieškario stilius su Christian Dior new-look, tradicinis švarkas su džinsiniu mini sijonu, sunkūs ilgaauliai suvarstomi batai su grakščiu žoržetiniu sijonu bei odine striuke.
Galiausiai 1997 metais mados biblija Vogue dizainerį „karūnavo“ kaip „neprilygstamąjį akimirkos nuotaikos interpretatorių“. Beje, kaip ir garsioji žurnalo redaktorė Anna Wintour, Karlas puikiai žino kaip meną paversti verslu. Dizaineris niekada neperžengia avangardo ribos, visuomet galvoja apie praktinę drabužių pusę. Komercijos įtaką galime pastebėti ir fakte, kad anksčiau Karlo pavardė buvo Lagerfeldt (su „t“ raide pabaigoje), tačiau vėliau šią raidę jis panaikino, motyvuodamas, kad „Karl Lagerfeld skamba komerciškiau“.
DABARTINIAI LAIKAI
Karlas yra kūręs kostiumus 2002 metų filmui „Callas Forever“, 2004 metų Madonnos „Re-Invention“ turui bei Kylie Minogue muzikiniam turui „Showgirl“. Dizaineris išbandė jėgas ir populiariame drabužių tinkle H&M. Šiuo metu Karlas deda dideles viltis į Dubaujaus „Pasaulio“ saloje būsiančias jo milžiniškas investicijas.
Dizaineris yra puikus fotografas ir didžiąją dalį Chanel reklamų fotografuoja pats (siūlau pažiūrėti reklamą su Freja Beha). Jis yra pristatęs ir nude fotografijų ciklą Visionaire 23: The Emperor‘s New Clothes su Pietų Afrikos Respublikos modeliu David Miller.
Darbas ypač skirtinguose mados namuose suformavo nepriekaištingą Karlo Lagerfeldo stilių. Dizaineris dažniausiai vilki juodos/baltos derinius – švarką bei tobulai pasiūtas kelnes. Viešumoje Karlas dažniausiai nepasirodo be jo skiriamojo ženklo – pirštinių, ryškaus diržo bei aviatorių stiliaus akinių.
Karlas Lagerfeldas turi puikų humoro jausmą ir tai jis nekart įrodė pristatydamas shower-dress (suknelę, kurios priekyje yra labai daug „vandens lašų“, įkūnytų karoliukuose), car-dress (automobilio radiatoriaus grotelės bei daugybė kyšojančių skrybėlių), rankinių formos auskarus bei kepures.
Karlas Lagerfeldas „draugauja“ ir su naujausiomis technologijomis – vien faktas, jog jis turi net keletą šimtų iPod‘ų verčia susimąstyti. Beje, juos dizaineris laiko po visą pasaulį „išbarstytuose“ privačiuose savo namuose. Praėjusiais metais Karlas pristatė ir dar vieną įdomų dalyką – meškiuką, atrodantį kaip pats autorius.