Užteks tik pirštu perbraukti per naująją etiketę su iškilimais (angl. Bumb Mark) ir produkto šviežumą tiesiog „pajusite“ savo pirštais.
Solveiga Pakštaitė mokosi Londono Brunelio universitete ir šiuo metu derasi su mažmeninės prekybos kompanijomis ir technologijų vystymo bendrovėmis, kaip šią etiketę parduoti.
Lietuvaitė teigė, jog norėjo sukurti etiketę, kuria galėtų naudotis visi silpnaregiai ar prastai matantys žmonės. Taip pat ji pridūrė, jog bendrovės į naujus išradimus investuoja tik tada, kai jie yra reikalingi masėms, taip pamirštant žmones su negalia. „Dėl to aš ir norėjau sukurti pigų sprendimą, kuris galėtų būti pritaikytas jau esamoms maisto pakuotėms ir informacija apie produktą būti prieinama visiems žmonėms“,– mintimis apie išradimo idėją dalinosi Solveiga.
Kaip veikia šis naujoji etiketė?
Etiketės viduje esantys plastikiniai iškilimai yra padengti želatina. Iš pradžių etiketė būna lygi, nes želatina yra kieta, todėl iškilimai yra nejaučiami. Želatina yra baltymas, todėl pūva tokiu pačiu greičiu, kaip ir baltyminis maistas. Etiketėje esanti želatina reaguoja į maisto produktuose vykstančius procesus ir juos „kopijuoja“ – pūna tolygiai su maisto produktais pakuotėje.
Želatinai pūnant ji darosi skysta. Kuo kietesnė etiketė –tuo produktas šviežesnis. Šiuo principu informacija apie produktų galiojimą yra pateikiama ypač tiksliai – tiksliau nei ant dabartinių pakuočių.
Nauja etiketė sėkmingai praėjo daugiau nei 20 bandymų, kuriuose buvo tikrinamas jos veikimas ir praktinis pritaikymas. Solveigos Pakštaitės išradimas pelnė „Inclusive Design“ apdovanojimą ir ji tapo James Dyson fondo stipendijos Brunelio universitete laimėtoja.