• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lėktuvo Jak–42, sudužusio prie Jaroslavlio rugsėjo 7 dieną, antrojo piloto našlė šokiravo oficialaus ekspertų grupės tyrimo išvados, kuriose teigiama, kad jos vyras sirgo ir naudojo pilotams draudžiamą medicininį preparatą. „Aš neigsiu šią tyrimo išvadą“, – pažadėjo Liudmila Ževelova, daugelį metų skraidžiusią kartu su savo vyrų, būdamas stiuardese.

REKLAMA
REKLAMA

Tarptautinis aviacijos komitetas savo tyrimo išvadose dėl lėktuvo, skraidinusio „Lokomotiv“ ledo ritulio komandą, katastrofos apkaltino ekipažo narius – kapitoną Andrejų Solomencevą ir antrąjį pilotą Igorių Ževelovą. Ataskaitoje teigiama, kad Ževelovas buvo kamuojamas nervinės sistemos sutrikimų, o jo kraujyje buvo aptikta fenobarbitalio, kuris slopinančiai veikia smegenų veiklą.

REKLAMA

Paaiškėjo, kad Ževelovas neturėjo teisės būti prie lėktuvo šturvalo, nes pataruosius vienuolika metų sirgo polineuropatiniu sindromu, dėl kurio susilpnėja refleksai. Specialistai nagrinėjo Ževelovo medicininę kortelę: susilpnėjusių kojų jautrumu jis skundėsi dar 2000 metais, panašius simptomus jis 2005 jis aptiko ir rankose. Į medikus Ževelovas kreipėsi privačiai.

REKLAMA
REKLAMA

Tikėtina, kad būtent dėl galūnių jautrumo susilpnėjimo Ževelovas rugsėjo 7 dieną nepastebėjo, kad buvo užspaudęs stabdžių pedalą pakilimo metu. Būtent stabdžių pedalo paspaudimas, ekspertų nuomone, privedė prie lėktuvo katastrofos.

Tačiau Liudmila Ževelova tikina, kad Igoris neturėjo problemų su jautrumu: „Mano vyras profesionaliai grojo gitara, irašinėjo dainas. Žmogus su sutrikusiu galūnių jautrumo to daryti negalėtų. Mūsų santykiai buvo kupini pasitikėjimo ir atvirumo. Jeigų jis būtų sirgęs, aš būčiau žinojusi.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Moteris teigia, kad jos vyras niekada nenaudojo draudžiamų preparatų, o fenobarbitalio yra daugelio vaistų sudėtyje, netgi vaistuose nuo galvos skausmo. Dėl to Liudmila ruošiasi pareikšti protestą prieš tyrimo išvadas.

Tačiau jei Ževelovas iš tiesų sirgo, jis arba nesuvokė ligos rimtumo, arba sėkmingai ją bandė nuslėpti. Pilotas reguliariai pareidavo komisijos sveikatos patikrinimus, ir specialistai jokių sutrikimų neaptiko.

REKLAMA

„Bet kuris pilotas pagal savo galimybes slėptų savo ligą, kad nebūtų nušalintas nuo skrydžių, tačiau aš negaliu patikėti, kad giminaičiai apie tai nežinotų“, – teigė pilotas bandytojas A. Gusevas. „Na ir pats pilotas gi nėra savižudis, kad skraidytų su rimtais sutrikimais, tokiu būdu pasmerkiant ir save, ir kitus.“

REKLAMA

Kita vertus, tyrimo dėl Jak–42 katastrofos nekalbama apie tai, konkrečiai kuris iš pilotų spaudė stabdžio pedalą. Neatmetama galimybė, kad tai galėjo padaryti ir pirmasis lėktuvo pilotas.

Žuvusiųjų pilotų giminaičiai dar prieš oficialaus tyrimo publikaciją pareiškė, kad sieks nepriklausomo tyrimo. Jų versiją – lėktuvas sudužo dėl techninės būklės. Anot pirmojo piloto draugės, apkaltinti ekipažą yra labai paprasta ir patogi galimybė kuo greičiau užbaigti tyrimą, praneša Newsru.

Taip pat skaitykite:

Interviu davė vienintelis išgyvenęs „Lokomotiv“ katastrofą (video)

Iššifruotas „Lokomotiv“ komandą skraidinusių pilotų pokalbis

Galutinė išvada: dėl lėktuvo „Jak-42“ katastrofos kalti pilotai

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų