Kodėl logotipai yra tokie svarbūs?
Ilgametė patirtis marketingo srityje rodo, kad geras logotipas – tai didelė investicija į kuriamo ar atsinaujinti siekiančio verslo sėkmę. Logotipai yra galingas marketingo įrankis. Tai yra svarbi sėkmingos komunikacijos su vartotoju priemonė, tačiau kartais pasitaiko atvejų, kai pradėdami verslą daug kas nesusimąsto, koks svarbus yra prekės ženklo logotipas ir palieka šį darbą paskutinei minutei. Logotipo kūrimas kaip prekės ženklo kūrimo ar atnaujinimo dalis dažnai gali būti nustumta į šoną, skiriant tam mažai laiko ir kitų resursų. Visgi neįvertinti logotipo svarbos yra didelė klaida.
Logotipas yra neatsiejama verslo sėkmės dalis. Jis patraukia dėmesį, sudaro pirmąjį įspūdį, yra įsimintinas, išskiriantis iš konkurentų ženklas, padedantis formuoti vartotojo lojalumą ir didinti pasitikėjimą prekės ženklu. Pagalvokite, kokia pirma mintis iškyla, prisiminus tokius žymius prekės ženklus kaip „Google“? Greičiausiai atmintyje iškyla pavadinimas, parašytas mėlynomis, raudonomis, geltonomis ir žaliomis raidėmis. O pagalvojus apie „Apple“? Spėjame, kad minimalistinis prakąstas obuolys. Logotipas tampa neatsiejama prekės ženklo identiteto dalimi, kuriančia istoriją ir ryšį su vartotoju.
Jei vis dar galvojate, kad logotipas nėra svarbus ar kad jo reikšmė yra pervertinta, vertėtų prisiminti, kiek diskusijų ir pasipiktinimo sukelia gerai žinomų prekės ženklų logotipo, o dažnai ir viso įvaizdžio, keitimas. Pavyzdžiui, puikus pavyzdys galėtų būti „Formulė-1“ lenktynių logotipo atnaujinimas. Nors šis visame pasaulyje gerai žinomas prekės ženklas savo logotipą per ilgus gyvavimo metus keitė net kelis kartus, bene daugiausiai dėmesio susilaukė atvejis, kai atsinaujinimo kampanijos metu buvo pakeistas 1994–2017 metais lenktynes reprezentavęs logotipas. Apie šį pasikeitimą viešojoje erdvėje virė diskusijos, pasisakė ir „Formulė-1“ lenktynininkai (beje, senojo logotipo naudai). Logotipas buvo tokia neatsiejama lenktynių dalis, įsirėžusi į gerbėjų, dalyvių ir net lenktynėmis ne itin besidominčių atmintį, kad jo pakeitimas, rodės, keičia visą lenktynių įvaizdį ir nusistovėjusias tradicijas. Tuo metu motorsport.com duotame interviu „Formulė-1“ komercijos direktorius teigė, kad tai buvo labai sunkus sprendimas – apgalvotas ir ilgai derintas, nes, jo manymu, senasis logotipas buvo „atgyvenęs“ ir neatspindėjo lenktynių ateities.
Ką rodo šis pavyzdys? Visų pirma, tai vartotojų prisirišimą prie gerai žinomo logotipo – jis tampa neatsiejama prekės ženklo dalimi ir bet kokie pokyčiai tampa reikšmingi, o dažnai – net nelaukiami. Antra, šis atvejis liudija, kad logotipas yra itin svarbus ir patiems verslo valdytojams – norint atsinaujinti, pasikeitus vadovams, keičiant kryptį ar siekiant pakeisti įvaizdį, prekės ženklo logotipas tampa kone kertine pokyčių dalimi, be kurios (per)kūrimo pokyčiai ir atsinaujinimas, rodos, yra neįsivaizduojami.
Vartotojams patinka pastovumas ir vientisas bei gerai pažįstamas prekės ženklo įvaizdis. Jiems gera žinoti, ko tikėtis iš prekės ženklo, kokios jo vertybės ir kad galima juo pasitikėti. Logotipas padeda tai pasiekti. Gerai atpažįstamas, įsimintinas logotipas suponuoja patikimumą, pastovumą, kokybę.
Logotipo kūrimas – ir mokslas, ir menas
Pasak OWEXX specialistų, logotipo kūrimas – tai greičiausiai viena sudėtingiausių ir labiausiai neįvertintų grafinio dizaino sričių. Už kiekvieno sėkmingo ir įsimintino dienos šviesą išvydusio logotipo slepiasi daugybė logotipo variantų, likusių juodraščiuose, ilgos darbo valandos ir nuolatinė komunikacija su klientu, siekiant išpildyti jo lūkesčius.
Dažnai kyla klausimas, kokia yra logotipo kaina? Juk yra nemokamų programėlių ir programų, kurias pasitelkus galima pačiam sukurti savo įmonės logotipą. Tačiau viskas remiasi į logotipo originalumą, įsimintumą ir kokybę. Juk logotipas – tai ilgalaikė investicija. Tai ne tik grafinio vaizdo, bet ir verslo veido kūrimas. Kokybiško, ilgai tarnaujančio logotipo kūrimas – tai profesionalių žinių, kūrybingumo ir patirties reikalaujantis procesas. Jo metu OWEXX profesionalai ne tik nupiešia grafinį vaizdą, kurį mato ir atpažįsta prekės ženklo klientai, bet ir pritaiko per ilgametę darbo patirtį sukauptas žinias, rūpinasi klientu ir įsiklauso į jo nuomonę ir poreikius, garantuoja, kad logotipas bus originalus, patrauklus ir lengvai įsimenamas bei, žinoma, atspindės prekės ženklą, verslo idėją ir, reikalui esant, bus lengvai modifikuojamas.
Taigi koks turėtų būti logotipas? Vienareikšmio ir visiems tinkančio atsakymo čia greičiausiai nėra. Kaip ir kiekvienas verslas, kiekvienas produktas ar paslauga, kiekvienas prekės ženklas turi savus tikslus, vertybes ir kuria unikalų įvaizdį, todėl ir logotipai bei apskritai firminis stilius skiriasi. Tačiau vis dėlto logotipų kūrimas nėra vien kūryba ir menas bei laisvė fantazijai – čia reikia ir mokslo bei marketingo subtilybių išmanymo. Profesionalūs logotipų kūrėjai, sukaupę ilgametę patirtį, sėkmingam logotipui taiko tam tikrus standartus, atsižvelgia į tendencijas ir sėkmę lemiančius techninius dalykus.
Pagalvokite apie žymiausius prekės ženklus, žinomus visame pasaulyje. Jų logotipai yra atpažįstami akimirksniu. „Nike“, „Chanel“, „McDonalds“, „Amazon“, jau minėtasis „Apple“ ir kiti. Koks bruožas sieja visus šiuos logotipus? Tai minimalistinis, įsimintinas dizainas, kurį pamatę net neabejojame, kokį prekės ženklą jis reprezentuoja. Logotipai gali būti abstraktaus dizaino, kur pagrindinį vaidmenį, kalbant apie atpažįstatumą, gali atlikti spalvos. Logotipą gali sudaryti pavadinimas ar pavadinimo santrumpa; pavadinimas ar santrumpa kartu su grafiniu vaizdu ar tik grafinis elementas. Logotipas gali būti kuriamas kaip monograma, pavyzdžiui, „HBO“ ar „IBM“ logotipai. Pasirinkimų, koks gali būti logotipas yra begalė – svarbiausia, kad jis būtų lengvai įsimenamas ir atspindėtų norimą perteikti istoriją, vertybes ir išskirtines savybes.
„OWEXX“ kuriami logotipai – kokybė ir įsiklausymas į kliento istoriją
Logotipas turi būti patrauklus, originalus ir lengvai įsiminenamas vartotojams. Tačiau svarbu ne tik tai. Logotipai privalo reprezentuoti įmonę, o kad taip nutiktų, logotipe turi atsispindėti verslo idėja, vertybės, tikslas – tik toks logotipas taps neatsiejama verslo dalimi. Logotipui sukurti reikia daug laiko, ne tik kūrybinių pastangų, tačiau ir grafinio dizaino žinių bei gebėjimo profesionaliai dirbti su programomis. Didelės laiko sąnaudos, žinių bagažas ir kūryba – viskas tampa daug paprasčiau patikėjus logotipo kūrimo procesą į profesionalų rankas.
Norint logotipo kūrimą nepalikti kaip šalutinį darbą ir kreipiantis į profesionalus, gali kilti įvairių klausimų. Vieni dažniausių – kiek laiko trunka sukurti logotipą ir kokia yra logotipo kūrimo kaina? Pasak OWEXX specialistų, logotipo kūrimas dažniausiai gali užtrukti nuo dviejų savaičių iki kelių mėnesių, priklausomai nuo konkrečios situacijos, o terminas, žinoma, visada yra suderinamas su užsakovu. OWEXX, kurdami logotipą, užsakovui pateikia ne mažiau kaip keturis logotipų variantus, iš kurių galima išsirinkti labiausiai patikusį, juos aptarti, išsakyti pastabas. O galutinis variantas, suderinus su klientu, yra paruošiamas naudoti iš karto.
Dažnai logotipo kūrimas eina šalia pavadinimo, o kartais ir viso prekės ženklo kūrimo. Įmonės pavadinimas taip pat yra labai svarbus žingsnis sėkmingam verslui vystyti – pavadinimo skambesys, įsimintinumas gali lemti verslo atpažįstamumą ir žinomumą. Todėl šią verslo kūrimo dalį, kaip ir logotipo, geriausia patikėti profesionalams, o OWEXX, sukūrusi ne vieną žinomą pavadinimą, stengiasi su kaupu išpildyti kliento lūkesčius.
Kartais kuriantys ar atnaujinantys verslo įvaizdį nerimauja, kad jiems nepatiks sukurtas logotipas, o gal išvis neras tokio, kuris puikiai reprezentuotų jų verslo idėją. Tačiau OWEXX specialistai ramina – įsiklausymas į kliento lūkesčius ir pageidavimus, jo verslo, prekės ženklo istoriją bei ilgametė darbo patirtis leidžia sukurti tokius logotipų dizainus, kurie dažniausiai klientams patinka iš karto ir džiugina ilgus metus. OWEXX visos problemos ar nesklandumai sprendžiami profesionaliai, įsiklausant į pastabas ir siekiant svarbiausio – optimalių darbo sąnaudų, kokybės ir patenkintų klientų.
- OWEXX logotipų kūrimo paslaugos https://logotipu-kurimas.lt/ arba https://www.owexx.com/dizainas-reklama/paslaugos/logotipu-kurimas
- OWEXX sukurti logotipai https://www.owexx.com/svetainiu-kurimas/atlikti-darbai
- Kitos OWEXX marketingo ir reklamos paslaugos https://owexx.com/dizainas-reklama/
- Logotipų, prekių ženklų registravimas (patentavimas) https://www.owexx.com/dizainas-reklama/paslaugos/logotipu-prekes-zenklu-registravimas
- Domina logotipo kūrimas? https://logotipu-kurimas.lt/logotipo-kurimas#domina-logotipo-kurimas
- Logotipų kūrimas – kontaktai https://www.owexx.com/dizainas-reklama/kontaktai
- Prekės ženklo pavadinimo kūrimas https://www.owexx.com/dizainas-reklama/paslaugos/prekes-zenklo-pavadinimo-kurimas
- Stiliaus knygos (brandbook) kūrimas, firminio stiliaus kūrimas https://www.owexx.com/dizainas-reklama/paslaugos/stiliaus-knygos-kurimas-brandbook-kurimas
- Logotipų ir prekių ženklų registravimas https://www.owexx.com/dizainas-reklama/paslaugos/logotipu-prekes-zenklu-registravimas