• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rugsėjo 20-21 dienomis Panevėžio autodrome įrengtoje laikinoje žiedinėje trasoje vyks trečiosios „Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės. Nors tai yra tikros automobilių sporto lenktynės, bet jose gali saugiai lenktyniauti visi vairuotojai, tačiau dėl trasos specifikos, organizatoriai priims tik 15 komandų.

Rugsėjo 20-21 dienomis Panevėžio autodrome įrengtoje laikinoje žiedinėje trasoje vyks trečiosios „Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės. Nors tai yra tikros automobilių sporto lenktynės, bet jose gali saugiai lenktyniauti visi vairuotojai, tačiau dėl trasos specifikos, organizatoriai priims tik 15 komandų.

REKLAMA

Likus mėnesiui jau užsiregistravo 13 ir vienas svečių ekipažas su išskirtiniu iš benzininio į elektromobilį perdarytu „Subaru BRZ“.

Elektromobilių lenktynių komandos bus suskirstytos į keturias klases, pagal automobilių įveikiamą atstumą viena įkrova. „Enefit“ 24H elektromobilių lenktynės šiemet turės ir vieną papildomą, labai specifinę kategoriją, kurioje visi dalyviai varžosi identiškais automobiliais. Ši klasė vadinsis „Renault Media“ ir joje vienodais elektromobiliais lenktyniaus trijų Baltijos šalių žurnalistų komandos.

Lietuvos rinktinėje bus Gintenis Dauparas, Linas Butkus, Vitoldas Milius, Egidijus Babelis. Latvijos ir Estijos komandos savo sudėtis dar tikslina.

REKLAMA
REKLAMA

Visoms trims komandoms vadovaus Mindaugas Plukys, kuris teigia, kad būtent šioje kategorijoje pergalę lems ne technikos pranašumai, o vairuotojų gebėjimai, strategija ir jos adaptavimas pagal trasoje vykstančius įvykius.

REKLAMA

„Prieš 8 metus su Dariumi Grinbergu surengėme analogiškas 12 valandų elektromobilių ištvermės lenktynes Parnu trasoje Estijoje. Tuomet jos buvo pirmosios Baltijos šalyse, o gal net ir pasaulyje. Ten susikovė trys žurnalistų komandos – Lietuvos, Latvijos ir Estijos. O dabar, po aštuonerių metų, vėl bandome šią idėją pakartoti, tik ne 12, o 24 valandų formate.

Iš visų Baltijos šalių turėsime po vieną komandą ir pažiūrėsime, kurie žurnalistai yra kiečiausi elektromobilistai, galintys geriausiai paskaičiuoti, sustrateguoti ir laimėti.

REKLAMA
REKLAMA

Visos komandos važiuos trimis identiškais „Renault Scenic“ modeliais. Tai elektromobilis, kuris šiemet, vasario pabaigoje Ženevos automobilių parodoje išrinktas Europos metų automobiliu. Visi automobiliai bus vienodomis baterijomis ir komplektacijomis, todėl nugalėtoją lems ne technika, o sprendimai varžybų metu. Tai bus tarsi „Renault Scenic Cup“ varžybos, kai visa technika yra lygiavertė“, – pasakojo Mindaugas Plukys.

Pagrindinis lenktynių partneris „Enefit“ lenktynių trasoje įrengs tris įkrovimo stoteles, kurių bendra galia sieks 150 kW.  Lenktynių metu įkrovimas ir energijos sąnaudos lemia bene daugiausiai. Du metus iš eilės lenktynes laimėjusios komandos vadovas Artūras Stelionis pastebėjo, kad čia su neefektyviu automobiliu net ir patys geriausi vairuotojai nieko gero nepasieks. Pasak jo, labai svarbu nebijoti keisti iš anksto numatyto greičio, sąnaudų ir įkrovimo plano.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mes keitėme. Pernai treniravomės autodrome iki lenktynių ir manėme, kad tam tikra rato įveikimo laiko ir energijos suvartojimo kombinacija mums padės pirmauti. Bet po kelių valandų pamatėme, kad lenktynių tempas yra gerokai didesnis nei mes planavome. Buvome paskaičiavę, kad užteks 3 įkrovimo sesijų, bet tai nepasiteisino. Todėl didinome greitį, augo sąnaudos, teko dažniau įsikrauti. Bet pakeitimai suveikė“,- sakė Artūras Stelionis. Jo komanda ir šiemet startuos lenktynėse, siekdama iškovoti trečią nugalėtojų titulą iš eilės.

Priminsime, kad 2022 metais 11 komandų bendrai įveikė 6545 ratus, nuvažiavo 10 013 kilometrų ir sunaudojo 2 158 kWh elektros energijos. Bendras įkrovimo laikas buvo 46 valandos. 2023 metais 13 komandų nuvažiavo 11 181 km ir sunaudojo 1 892 kWh.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų