Gegužę ir birželį du Lietuvos šokėjai ir choreografai dalyvavo Juodkalnijoje ir Švedijoje surengtuose šiuolaikinio šokio seminaruose bei festivaliuose.
Gegužės 1-24 dieną Stokholme vyko Fylkingeno alternatyvių menų centro organizuotas festivalis, skirtas buto šokio kūrėjai ir atlikėjai Yoko Ashikawai. Šio renginio pradžioje “Su En Buto Dance Company” studijoje vyko tarptautinis buto šokio seminaras, pasibaigęs bendru dalyvių pasirodymu Fylkingeno alternatyvių menų centre. Pasirodymui kompoziciją drauge su seminaro dalyviais sukūrė choreografė Su En.
Festivalyje dalyvavusio Vilniaus choreografo ir šokėjo, “Andriaus Pulkauninko fizinio vizualinio teatro” vadovo A. Pulkauninko teigimu, Su En yra trečiosios kartos buto šokio kūrėja, kuri mokėsi pas Y. Ashikawą Japonijoje, o dabar yra įkūrusi savo trupę Švedijoje. Ši trupė yra vis labiau Europoje populiarėjančio ir smarkiai “europėjančio” buto stiliaus atstovė. Yoko Ashikawa savo ruožtu mokėsi pas vieną iš buto šokio pradininkų Tatsumį Hijikatą.
“Man asmeniškai šis seminaras buvo ypač naudingas - europiečiams sunku suvokti japonišką raiškos būdą, juo labiau kai nėra pateikiama jokių pastabų ar korekcijų, - teigia A. Pulkauninkas. - Šiuo aspektu Su En trupėje yra labiau sueuropietinta sistema su konkrečiomis kūno pozicijomis ir mimikos aspektais bei trenažo principais. Nors svarbiausia čia ne pozos ar trenažo stilius, o išgyvenimas, kuris yra neapčiuopiamas dalykas. Tačiau europiečio mąstymui itin sunku pagauti nuotaikos ir kūno ryšį, vertinti emociją, kaip vertybę be konkretaus simbolio reikšmės arba prisiderinti prie lėto buvimo scenoje nedarant efektingų šuolių ar išraiškingų mostų”.
Birželio 1-7 dieną A. Pulkauninkas ir Kauno šokio teatro “Aura” šokėja Eglė Fedaravičiūtė dalyvavo pirmajame Juodkalnijos (buvusios Jugoslavijos regionas) šiuolaikinio šokio festivalyje “Šokio savaitė”, kurį organizavo Prancūzijos menų projektinė organizacija “Ixkize”. Dalyviai iš Rytų ir Centrinės Europos šalių buvo atrinkti konkurso būdu pagal iš anksto pateiktus projektus, kurie turėjo susieti jų kuriamą kompoziciją su festivalio idėja apie šokį miesto subkultūroje.
Šis renginys buvo orientuotas daugiau į alternatyvias erdves, tad projektai buvo rodomi pačių choreografų pasirinktose vietose. Daugelis festivalio dalyvių pasirinko Cetinje miesto viešbučio, kuriame jie gyveno, erdves - nuo baseino be vandens iki boulingo salės ir holų bei restorano. A. Pulkauninkas savo socialinę provokaciją “Produktai” rodė parduotuvėje “Megamarket”, o E. Fedaravičiūtė projektą “Išėjimas” - viduramžių stiliumi įrengtoje viešbučio pokylių salėje.