„Dalyvausime kuriant palankesnę teisinę bazę nepriklausomiems vežėjams geležinkeliais ir stengsimės mažinti taip vadinamųjų „pilkųjų zonų“ skaičių šių vežėjų veiklos reguliavime. Kalbant apie ilgalaikius tikslus, mums labai svarbu kelti Lietuvos transporto sistemos įvaizdį Europoje , taip pat siekti, kad mūsų šalies rinkoje atsirastų naujų vežėjų“ , - sakė naujosios asociacijos vadovas T.Keršis.
Asociacijos atstovas pabrėžė, kad vienas svarbiausių tikslų yra bendradarbiauti su „Lietuvos geležinkeliais“.
„Sprendimą įkurti asociaciją padiktavo poreikis suvienyti Lietuvos bendroves, kurios šiuo metu teikia geležinkelių paslaugas arba valdo ir eksploatuoja nuosavą geležinkelių infrastruktūrą, turi prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros objektų poreikį ir nori užtikrinti sąžiningą teisinį šios veiklos reglamentavimą“, - sakė T.Keršis.
Šiuo metu daugelis Lietuvos privačių geležinkelio įmonių yra gana nedidelės, joms sudėtinga tinkamai ginti savo interesus, todėl asociacija, galinti išsakyti bendrą privačių geležinkelių įmonių poziciją, rinkoje bus svarbus įrankis.
Anot T.Keršio, krovinių vežimo geležinkeliais rinka Europoje liberalizuota jau daugiau nei dešimtmetį, kaimyninėse šalyse privatūs vežėjai jau sėkmingai veikia.
„Nors nepalankios teisinės sąlygos trukdė stipresnių nepriklausomų geležinkelių vežėjų atsiradimui Lietuvoje, šiuo metu jos jau yra palankesnės, todėl asociacijos nariai dės visas pastangas, kad pozityvūs pokyčiai vyktų didesniu tempu“, - sakė T.Keršis.
Lietuvos privačių geležinkelių įmonių asociacijos nariai šiuo metu yra trys Lietuvos bendrovės: UAB „Transachema“, UAB „Gargždų geležinkelis“ ir UAB „Mockavos terminalas“.
Valstybinės geležinkelio inspekcijos duomenimis, licencijas vežti krovinius geležinkeliais Lietuvoje turi 34 įmonės. Šios bendrovės teikia geležinkelių paslaugas, valdo bei eksploatuoja nuosavą geležinkelių infrastruktūrą, vykdo kitą su geležinkelių paslaugomis susijusią veiklą.