Šio augimo negalima paaiškinti vien techninėmis priežastimis, nors šiemet ir buvo 1 darbo diena daugiau. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad čia savo vaidmenį atliko tiek išaugusi vidaus paklausa, tiek ir reeksporto poreikiai.
Kaip jau įprasta, trumpalaikio registravimo mastai praeitą mėnesį buvo itin maži: 18 įregistruotų naujų automobilių (iš jų – 13 „Iveco“) buvo išregistruoti iki mėnesio pabaigos, o dar 12 bus išregistruoti artimiausiu metu.
Spalį asmeninių automobilių (M1) registravimas šoktelėjo net 37,6% iki 2ʼ883 vnt., tuo tarpu lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) apimtis smuko 42,6% iki 162 vnt. Kalbant apie atskiras darbo dienas, pati sėkmingiausia buvo spalio 30 d., kuomet įregistruoti 196 automobiliai, o prasčiausia buvo spalio 21 d., kuomet įregistruota 50 automobilių.
Praeitą mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje pirmavo „Škoda“ markė (448 vnt.), antrąją vietą užėmė „Toyota“ (431), o trečiąją – „Volkswagen“ (367). Tarp prestižinių markių savo varžovus ir vėl smarkiai pranoko „Audi“ (207 vnt.).
Spalį tarp asmeninės paskirties (M1) modelių gana netikėtai pirmavo „Peugeot 308“ (189 vnt.), „Volkswagen Tiguan“ (144), „Toyota Yaris Cross“ (128). Tarp lengvųjų komercinių automobilių (N1) populiariausi buvo „Iveco Daily“ (32 vnt.) ir „Renault Master“ (25).
Praeitą mėnesį įregistruoti 228 tikrieji elektromobiliai (EV), tai yra 17,4% mažiau nei prieš metus. Populiariausias modelis – „Škoda Enyaq“ (32 vnt.). 2023 m. spalį buvo įregistruoti 276 elektromobiliai.
2024 m. sausį-spalį Lietuvoje iš viso įregistruota 27ʼ419 naujų lengvųjų automobilių, t.y. 4,1% daugiau nei atitinkamu laikotarpiu praėjusiais metais (26ʼ331). Šiemet įregistruoti 1ʼ593 elektromobiliai, t.y. 16,2% mažiau negu pernai tuo pat laikotarpiu (1ʼ902), o jų rinkos dalis smuktelėjo iki 5,8% (2023 m. – 7,2%).
Praeitą mėnesį Lietuvoje debiutavo trys visureigiai: kompaktinis „Cupra Terramar“, didelis „Mazda CX-80“ ir didelis prestižinis „Volvo EX90“ (elektrinis).