Per pastaruosius dvejus metus „Lietuvos metų motociklas“ tapo platforma, kurioje profesionalai įvertina tai, kas svarbu – technologijas, saugumą, dizainą ir, žinoma, gryną važiavimo malonumą.
Konkurso komisiją sudarys ne tik automobilių žurnalistai, bet ir keliautojai, profesionalūs sportininkai bei visuomenėje žinomi žmonės – visi tie, kuriems motociklas yra kur kas daugiau nei transporto priemonė. Jie išbandys naujausius modelius, vertins įvairius aspektus. Tačiau vis tai vėliau. Šį kartą norime pristatyti „Lietuvos metų motociklo“ konkurso komisijos narį – Liną Pečiukaitį.
Kokia buvo jūsų pirmoji pažintis su motociklais?
– Paaugliška, kaip tais laikais buvo norma daugeliui paauglių – be teisių, kaimų keliukais. Svarbiausia – be skaudžių nuotykių.
Kaip keitėsi jūsų požiūris į motociklus bėgant laikui? Ar šiandien jį vertinate kitaip nei anksčiau?
– Pirmasis motociklas buvo čoperis – stiliaus dalis vakaro pasivažinėjimams bei trumpoms kelionėms. Šiandien – patogus, galingas, stilingas ir patikimas.
Kaip manote, ką motociklas šiandien reiškia šiuolaikiniam žmogui – transporto priemonę, laisvės simbolį ar gyvenimo būdą?
– Manau, yra kiekvienos kategorijos žmonių atskirai, o man tai – visi trys viename.
Kaip apibūdintumėte Lietuvos motociklų kultūrą šiandien? Kuo ji išsiskiria, ar dar turi kur augti?
– Kultūra – auganti ir sąmoningėjanti. Bet, mano manymu, tai dar ne riba – ji didėja ir plečiasi.
Kokie vairavimo įpročiai ar požiūris į motociklininkus, jūsų nuomone, Lietuvoje dar turėtų keistis?
– Gaila, bet neapykanta ir nepagarba motociklistams išlieka. O juk kelyje galime tilpti visi – draugiškai.
Ar turite mėgstamą motociklų markę ar konkretų modelį, kuris jums asmeniškai yra išskirtinis? Kodėl būtent jis?
– „MV Agusta Rush“ – dizainas, galia, išskirtinumas.
Jeigu savo charakterį turėtumėte palyginti su motociklu – koks jis būtų?
– „Honda Gold Wing“.
Kaip manote, kokios tendencijos šiuo metu labiausiai keičia motociklų pasaulį? Ar tai – technologijos, dizainas, ekologija?
– Technologijos ir dizainas pirmauja. Ekologija dar lieka gale.
Kaip jūsų profesinė patirtis prisideda prie šio konkurso vertinimo? Ką galite įžvelgti ar įvertinti kitaip nei kiti?
– Mano profesijoje motociklas naudojamas kaip susisiekimo priemonė. Dažniausiai jį matau vartotojo ar keliautojo akimis, bet kliūva ir techniniai sprendimai, dizaino elementai.
Ko tikitės iš šių metų konkurso? Koks motociklas, jūsų nuomone, būtų vertas „Metų motociklo“ vardo?
– Išbandyti kuo daugiau naujausių motociklų ir išrinkti labiausiai vertą šio titulo.
„Lietuvos metų motociklas“ konkurso pradžia – jau netrukus
Konkursas „Lietuvos metų motociklas“ – nuo 2023 metų Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas projektas. Šalyje surengti rinkimai parodė, kad Lietuvoje iš tiesų trūko tokio formato projekto, mat jis sulaukė didžiulio susidomėjimo tiek iš motociklų gamintojų atstovų, tiek iš motociklininkų bendruomenės, o prie konkurso atidarymo šventės vartų nusidriekė netgi spūstys.
Balandžio 29-ą skelbiamas „Lietuvos metų motociklo 2025“ rinkimų startas, o kartu visi „plieninių žirgų“ gerbėjai kviečiami ne tik stebėti, kam profesionalų komisija skirs aukščiausius įvertinimus, tačiau ir patiems prisidėti prie rinkimų.
Kaip ir praėjusiais metais, motociklininkai ir motociklams prijaučiantys bus kviečiami tv3.lt portale atiduoti savo balsą labiausiai patinkančiam modeliui ir taip išrinkti vienintelį, kuris labiausiai nusipelnė „Tautos motociklo 2025“ vardo.