„Škoda Superb“ nugalėjo kategorijoje iki 40 tūkst. eurų, „Renault Scenic E-Tech Electric“ išrinktas geriausiu kategorijoje iki 60 tūkst. eurų, o „Audi Q6 e-tron“ laimėjo kategoriją virš 60 tūkst. eurų. Kas lėmė, kad būtent šie automobiliai tapo geriausiais? Žodis komisijos nariams.
Keletą nominacijų laimėtojų buvo galima nuspėti. Nors Cupra „atjaunina” kiekvieną vairuotoją savo urzgimu, „Toyota Yaris GR“ yra pati tikriausia raketa. Tiems, kurie supranta, kad sportiškas yra ne tas automobilis, kuris greitai važiuoja automagistrale į Palangą, o tas, kuris ir greitėja, ir stoja, ir „pasistato” į posūkį. Ir neturi jokių sintetinių garso priedų – dėl Jareko nekilo jokių abejonių. Iš esmės balsuota vienbalsiai.
Geriausias 4X4 – „Toyota Land Cruiser“ – irgi, vertinant objektyviai, neturėjo daug konkurentų – vos kelis. Patikimas ir be kompromisų. O jei dar būtų V8…(sapnuoju).
Balsavimas dėl geriausio elektromobilio nebuvo toks vieningas. Man patiko neSUVas ID.7, tačiau „Renault Scenic Electric“ irgi turi daug žavesio bei universalių savybių. Vis tik jam negalėjau skirti aukščiausio balo dėl to, kad EV Elektromobilių lenktynėse Aplink Lietuvą metu patyriau, kad su IONITY įkrovimo stotele „Scenic“ gali bendrauti 5 sekundes, o po to atsijungia. Čia buvo šaukštas deguto medaus statinėje, o aš norėjau būti sąžiningas.
Vis dėlto, vertindamas „Scenic“ jau nebe elektromobilių kategorijoje, o automobilių tarp 40 ir 60 tūkst. EUR kainų grupėje, „Renault Scenic“ skyriau „penketą”, nes, mano galva, prancūzai, kurdami naujos kartos „Renault“, paaugo visa galva ir rimtai kanda vokiečiams savo kokybe.
Kiti du pretendentai trejetuke – naujas hibridinis „Toyota Camry“ ir „Hyundai Santa Fe“. Pastarasis visureigis nustebino išvaizda, prie kurios dar reikės priprasti. Priekis ir salonas tikrai gali sužavėti erdve ir stiliumi. O dėl galo buvo laužomos ietys. Be to, šio visureigio galas nori pabėgti, važiuojant nelygiu keliu. O „Camry“? Sedanai nėra populiarūs. Bet šitas modelis ir efektyvus, ir dinamiškas (kiek gali būti tradicinis hibridas). Kaip sako mano kolegos, „jis viską daro kaip reikia”. Man asmeniškai imponuoja ir erdvė.
Kategorijoje iki 40 tūkst. EUR nugalėjo „Škoda Super“ (lyg tyčia, dyzelis), išlaikantis pamatinius šio modelio bruožus. Dabar, kai daugelis renkasi paaukštintus, bet ne tokius erdvius SUV, automobilis universalo kėbulu yra atgaiva. Kodėl tuomet laimėjo ne visiškai analogiškas „Volkswagen Passat“? Nes įdėjo „netraukiantį”, bet ekonomišką benzininį variklį (į konkursui siūlomą modelį). Gal šiek tiek erzina ir tie liečiami-braukomi jungikliai.
„Dacia Duster“ vertas pagarbos, nes net ir ne 4×4 važiuoja puikiai miške išraustais traktoriniais keliais. Jei gyvenčiau gamtos apsuptyje, imčiau versiją su LPG.
Antras šioje kategorijoje likęs „Cupra Terramar“ yra pastarųjų metų „Cupra“ sėkmės iliustracija – tai „Volkswagen“ su temperamentu, charakteriu. Žinoma, dėl to padidėja degalų sąnaudos, nes norisi nuolat gazuoti.
Brangiausių automobilių (nuo 60 tūkst. EUR) klasėje „Audi Q6 e-tron“ triumfas irgi buvo didžia dalimi užprogramuotas. Pakankamai efektyvi, stilinga ir kupina technologijų elektrinio „Porsche Macan” pusseserė. Tačiau erdvesnė, praktiškesnė. Labai gerai, kad pasiūlė naują multimediją, 8 OLED šviesų kombinacijų pasirinkimus. Jei į trejetuką patekęs „Land Cruiser“ yra labai geras nišinis automobilis, tai antroje vietoje šioje kategorijoje likęs „Volkswagen ID.7“ žavėjo ir efektyvumu, ir universalumu, ir (pagaliau) nebe tokiu plastmasiniu salonu, kaip ankstesni ID. Atsisėdi prie vairo ir negalvoji, ar čia EV, ar VDV.