„Prancūzijoje laivas su Lietuvos vėliava atsitrenkė į tiltą. Laivas sulaužytas. Kas nutiko įgulai? Girdėjau, laivui trūksta vandens“, – rašoma ve.lt redakcijai adresuotame laiške.
Lietuvos teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyrius apie įvykį Prancūzijoje informuotas.
Šiemet rugsėjo 28 d. Lietuvos jūrų laivų registre įregistruoto laivo „Aramis“, plaukusio su locmanu Prancūzijos Ronos upe, antstatas atsitrenkė į automobilių transportui skirtą tiltą, o netrukus ir korpusas trenkėsi į geležinkelio tiltą.
Per avariją buvo pažeistas laivo antstatas, korpuso priekinė dalis ir kitos konstrukcijos. Tačiau laivas išliko plūdrus, skęsti nepradėjo. Jis buvo nuvilktas ir prišvartuotas prie krantinės, dabar planuojamas jo remontas.
Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus patarėjas Mindaugas Česnauskis teigė, kad kranto infrastruktūra pažeista nebuvo, aplinka neužteršta, žmonės sunkių sužalojimų nepatyrė.
Avarijos tyrimą atlieka Prancūzijos jūrų laivų avarijų tyrimo valdyba. „Mūsų skyrius bendradarbiauja su ja. Apie avarijos priežastis kalbėti dar negalima, tyrimas dar tik pradėtas. Mes pranešimą gavome spalio 1 d., bendradarbiauti pradėjome spalio 3 d. Prancūzai planuoja apklausti įgulą, tad skubotų išvadų nereikėtų daryti“, – sakė M. Česnauskis.
Pagal Europos Sąjungos teisės aktus avarijos tyrimas turi būti atliktas per vienus metus.
Tyrimo ataskaita bus paskelbta viešai ir Lietuvos teisingumo ministerijos tinklalapyje.
Laivas remontuojamas
87 metrų ilgio krovininis laivas „Aramis“ priklauso UAB „Baltnautic Shipping Ltd“, kuri įkurta 1998 metais.
Bendrovės Saugios laivybos departamento saugios laivybos vadybininkas Sergejus Dubrovskis patvirtino, kad incidentą patyrė „Baltnautic Shipping Lt“ laivas „Aramis“. Laivo įgulą sudarė 6 žmonės, tarp kurių yra keli klaipėdiečiai. S. Dubrovskis teigė, kad incidento metu įgulos nariai stipriai nenukentėjo, šiuo metu žmonės tebėra laive, dirba, nes jų kontraktas dar nėra pasibaigęs. Laivas stovi Prancūzijoje netoli Liono.
Pasak jo, laivas šiuo metu yra remontuojamas, šalinami incidento metu atsiradę pažeidimai, tačiau kapitalinio remonto jam nereikės.
Kadangi šiuo metu ir Prancūzijos, ir Lietuvos institucijos atlieka tyrimą, daugiau komentuoti situacijos jis negalėjo. Neatmetama versija, kad avarija galėjo įvykti iš dalies ir dėl locmano kaltės.
Atgarsiai iš laivo
Mes susisiekėme su moterimi (nenorėjusia viešinti pavardės), kuri kalbėjosi su vienu laivo „Aramis“ įgulos nariu. Jis pasakojęs, esą laivo kapitonas buvo sužeistas pažirus stiklams, buvęs išvežtas su greitąja, bet gana greitai paleistas. Jis pats nuo smūgio įkritęs tarp triumų. Esą nuneštas kapitono tiltelis, nes laivas nepraplaukė pro tiltą, iš jo likęs kabrioletas. „Žinoma, kad įgula išsigandusi, visą viršų nunešė ir priekį. Dabar laivas stovi kažkokiuose laukuose“, – kalbėjo moteris.
Anot jos, esą įgula penktadienį neturėjusi net geriamojo vandens, bet savaitgalį buvo atvažiavę „Baltnautic“ atstovai. Šeštadienį buvęs pakeistas kapitonas ir kai kurie įgulos nariai, bet keli dar likę tie patys.
Šaltinis: ve.lt