Eismo saugumui užtikrinti Lietuvos keliuose bus diegiama eismo informacinė sistema
Remiant Europos regioninės plėtros fondui, Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose bus diegiama Eismo informacinė sistema.
Pažangios informacinės technologijos padės kurti ir tobulinti elektronines paslaugas, eismo dalyviams teikiant visapusišką informaciją apie eismo sąlygas.
„Įgyvendinant šį projektą šalies keliuose bus diegiama informacinė sistema, informuojanti apie eismo sąlygas, eismo sutrikimus bei keliuose taikomas eismo valdymo priemones“, – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos gen. direktoriaus pavaduotojas A. Janušauskas.
Pasak jo, pažangiomis priemonėmis keliautojai bus informuojami apie kelio darbus, jų trukmę, apylankas ir galimą vėlavimą dėl darbų, apie eismo intensyvumą ir vidutinį greitį atskiruose kelio ruožuose, perspėjami apie eismo sutrikimus.
Taip pat numatoma skelbti informaciją apie apribojimus keliuose dėl gamtinių sąlygų, eismo įvykių ar kitų priežasčių, perspėti apie kelio dangos būklę, slidumą bei kitas eismui pavojingas aplinkybes.
„Atsižvelgiant į eismo apribojimus ir eismo sąlygas, informacinė sistema netgi padės planuoti važiavimo maršrutus“,– pažymėjo A. Janušauskas.
Eismo informacinės sistemos diegimo viešąjį konkursą konsorciumo pagrindu laimėjo bendrovė „Fima“ su partnere UAB „Affecto Lietuva“. Bendrovės „Fima“ Sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys sakė, kad projekto darbai vyks apie metus ir susidės iš trijų pagrindinių etapų – pakelėse visoje Lietuvoje bus įrengtos automatinės meteorologinės stotelės, kuriose specialistai sumontuos oro sąlygų stebėjimo įrangą bei eismo intensyvumo skaitiklius.
Visas Lietuvoje esančias tokias stoteles apjungs Eismo informacijos sistema, kuriai valdyti bus įrengtas Eismo informacijos centras. Duomenys iš stotelių bus perduodami ne tik Eismo informacijos centro darbuotojams, kelininkams, bet ir gyventojams per specialiai sukurtą interneto tinklapį. Taip pat informacija bus rodoma keliuose esančiose švieslentėse, ją bus galimą gauti paštu ar mobiliuoju telefonu.
„Duomenys iš automatinių stotelių bus itin tikslūs, nes įrenginiuose sumontuotos technologijos leis pamatuoti ant kelio dangos susikaupusio vandens, ledo bei sniego storį. Taip pat bus matuojama oro temperatūra ir kiti parametrai“,– sako Rokas Šlekys.
Bendras viso projekto biudžetas – iki 20 mln. litų, jį iš dalies finansuos Europos Sąjunga.