• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuotojams besiskundžiant prasta Lietuvos kelių kokybe Susisiekimo ministerija turi žinių: daug metų šalyje egzistavo teisės aktų landa, kuria pasinaudoję rangovai visiškai legaliai, tiesiog klodami plonesnę asfalto dangą ar kelių statybai naudodami netinkamas medžiagas, galėjo užsidirbti tūkstančius eurų.

Vairuotojams besiskundžiant prasta Lietuvos kelių kokybe Susisiekimo ministerija turi žinių: daug metų šalyje egzistavo teisės aktų landa, kuria pasinaudoję rangovai visiškai legaliai, tiesiog klodami plonesnę asfalto dangą ar kelių statybai naudodami netinkamas medžiagas, galėjo užsidirbti tūkstančius eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako, kad anksčiau trūko „šeimininkiško požiūrio“: „Dabar pasižiūrėta atidžiai ir nustatyta, kad keliai Lietuvoje buvo ploninami ir jų kokybė prastesnė, negu turėtų būti“, - TV3 sakė ministras. Taip pat pridūrė, kad kelių tiesimo įmonės galėjo papildomai uždirbti pinigų.

REKLAMA

„Kelių sektorius yra žinomas kaip turintis korupcijos apraiškų, daug dalykų mes identifikavome ir kitose srityse, reikia Lietuvoje valytis“, - teigė R.Masiulis.

Ministras teigia, kad „Kelių transporto tyrimų institutas“ patikrino 64 kelius ir paaiškėjo, kad 80% iš jų buvo ploninti. „Tai yra masinis reiškinys“, - komentavo R.Masiulis.

REKLAMA
REKLAMA

Buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius nežino, ar tai galėjo būti problema. „Jeigu tas buvo žinoma, kodėl tai netapo vieša ir kodėl nepradėti ikiteisminiai tyrimai?“, - klausė socialdemokratas.

„Aš pirmą kartą girdžiu, kad čia yra problema. Jeigu standartas tai leidžia, tai nėra spraga. Ar jį reikėjo pakeisti? Tam reikia argumentų, aš nežinau iki smulkių techninių detalių“, - teigė R.Sinkevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Aš apie tą korupciją negalvoju, kad ji buvo, aš galvoju, kad tai natūralu. Kadangi kelių statybos įmonė, kuri laimi konkursą, ji privalo prisilaikyti to standarto, kuris yra įteisintas“, - įsitikinęs buvęs susisiekimo ministras.

Per ketverius metus Lietuvos valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros gerinimui buvo skirta virš milijardo eurų. Ministerijos inicijuoti įstatymų pakeitimai turėtų užkirsti kelią tokio pobūdžio piktnaudžiavimui.

REKLAMA

Dėl šios spragos kelius tenka remontuoti anksčiau, nei buvo galima tikėtis.

Konservatorių lyderis Gabrielius Landsbergis sako, kad anksčiau nebuvo politinės valios tvarkytis. „Anksčiau buvo abejingumas, nežinia, galbūt dangstymas savų ar kažkokios sistemos“, - sakė parlamentaras.

Vitalijus Gailius įsitikinęs, kad „Kelių direkcija“ tai turėjo pastebėti seniai. „Tie sovietiniai reikalavimai galiojo ilgai ir sudarė galimybę piktnaudžiauti“, - sakė politikas. Jis teigia, kad toks teisinis reglamentavimas galėjo lemti ir korupciją. „Tai buvo naudinga rangovams ir apie tai galbūt net dalyvaujant viešuose pirkimuose galėjo žinoti, kad tokia paklaida yra, į ją nėra reaguojama“, - sakė V.Gailius.

Išsamiau žiūrėkite vaizdo įraše.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų