• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų Aviacijos bazėje Šiauliuose – dar vienas naujas orlaivis. Lietuvos karinių oro pajėgų kariams perduotas antrasis iš trijų Lietuvos kariuomenės įsigytų naujųjų sraigtasparnių „Eurocopter“ AS365N3+ „Dauphin“. Trečiasis orlaivis Lietuvos kariuomenei, planuojama, bus perduotas šių metų lapkritį. Pirmąjį orlaivį gamintojai Lietuvos kariuomeni perdavė šių metų birželį.

4

Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų Aviacijos bazėje Šiauliuose – dar vienas naujas orlaivis. Lietuvos karinių oro pajėgų kariams perduotas antrasis iš trijų Lietuvos kariuomenės įsigytų naujųjų sraigtasparnių „Eurocopter“ AS365N3+ „Dauphin“. Trečiasis orlaivis Lietuvos kariuomenei, planuojama, bus perduotas šių metų lapkritį. Pirmąjį orlaivį gamintojai Lietuvos kariuomeni perdavė šių metų birželį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu naujieji sraigtasparniai užduotims vykdyti dar nėra skiriami, jie kol kas dar naudojami tik įgulų ruošimui, t.y. tik treniruočių skrydžiams. Su naujaisiais sraigtasparniais lakūnai jau yra priskraidę apie 190 val.

REKLAMA

Pasak sraigtasparnius „Dauphin“ pilotuojančių karinių oro pajėgų karių, naujieji sraigtasparniai yra greitesni nei šiuo metu jau skrydžio resursus baigiantys Mi8. Nauja orlaivio įranga lakūnams padeda skrydyje, itin efektyviai veikia autopilotas, kuris leidžia automatiškai atlikti įvairius skrydžio etapus, įskaitant kybojimą ore. Lakūnai pabrėžia ir puikią kabinos ergonomiką.

REKLAMA
REKLAMA

Sraigtasparnis „Dauphin“ net ir esant nepalankiam orui (vėjuota, žema ar aukšta temperatūra, krituliai ir pan.) gali vykdyti paieškos ir gelbėjimo operacijas, nutolusias apie 200 kilometrų nuo budėjimo posto.

Orlaivis yra aprūpintas kelių tipų radijo stotimis komunikacijai su antžeminėmis, jūrų ir oro priemonėmis, taip pat koordinavimo centrais. Sraigtasparnis turi radarą, veikiantį paieškos ir orų stebėjimo režimais, infraraudonųjų spindulių radarą (termovizorių), paieškos žibintą ir kitas gelbėjimo funkcijoms atlikti būtinas priemones. Orlaivio įranga leidžia užprogramuoti skrydžio maršrutą, mažiau apkraunant įgulą ir suteikiant galimybę labiau koncentruotis į rajono apiešką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuo žmonių paieškos iki gaisrų gesinimo 

raigtasparnyje – aštuonios sėdimos vietos, įgulos narių skaičius priklauso nuo skrydžio užduoties – prie dviejų pilotų dar prisideda du operatoriai ir paramedikas. Tris naujus sraigtasparnius Lietuvos kariuomenė nusipirko pagal sutartį bendrai su Aplinkos ministerija už Europos Sąjungos lėšas pirktas paieškos ir gelbėjimo darbams skirtas sraigtasparnis. Pagal bendradarbiavimo su Aplinkos ministerija sutartį, pirmuosius penkerius šio sraigtasparnio eksploatacijos metus Lietuvos kariuomenė yra įsipareigojusi kasmet skirti ne mažiau kaip 75 skrydžio valandas aplinkos stebėjimui ir kontrolei.

REKLAMA

Sraigtasparniais AS365N3+ „Dauphin“ bus atliekamos aplinkos monitoringo ir kontrolės iš oro užduotys, vykdomi paieškos ir gelbėjimo darbai: jūroje dingusių žmonių paieška, gaisrų gesinimas, ligonių ar transplantuojamų organų perskraidymas, teikiama pagalba valstybės ir savivaldybių institucijoms ekstremalių situacijų atvejais. Sutartį dėl trijų sraigtasparnių „Eurocopter“ AS365N3+ „Dauphin“ įsigijimo Lietuvos kariuomenė su bendrove „Eurocopter“ pasirašė 2013 m. spalį. Bendra sraigtasparnių projekto vertė – apie 52 mln. eurų.

Į šią kainą yra įskaičiuotas trijų sraigtasparnių įsigijimas, visa reikalinga įranga, pilotų ir šiuos sraigtasparnius aptarnaujančio personalo mokymas, taip pat trejų metų garantinis aptarnavimas. Įsigydama naujuosius sraigtasparnius Lietuvos kariuomenė atsisako resursus baigiančių Rusijoje pagamintų sraigtasparnių ir tęsia apsirūpinimą vakarietiška technika. Šie sraigtasparniai bus skirti ir Lietuvos įsipareigojimui NATO oro policijos misiją atliekančioms šalims – užtikrinti paieškos ir gelbėjimo funkcijas – vykdyti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų