„Oro navigacijos“ vadovas Algimantas Raščius sako, kad paskutiniame etape 5 įmonių konsorciumas „Sofiaxl“ konkuruoja su britų konsorciumu, o laimėtoją tikimasi sužinoti maždaug per mėnesį. Jis patvirtino, kad iš pradžių strigę santykiai su Lenkijos partneriais dabar yra pasikeitę iš esmės.
„Visiškai pasikeitė mūsų santykiai. Tapome partneriais ir dabar kartu dalyvaujame įvairiuose projektuose. Šiame programinės įrangos konkurse liko paskutinis etapas ir vienas konkurentas. Mus partneriai skatina kartu eiti ir į europinius mokslinių tyrimų projektus“, - BNS sakė A.Raščius.
Eurokontrolės konkursui specialiai sukurtame konsorciume „Sofiaxl“ dalyvauja „Oro navigacija“, PANSA, Ukrainos oro eismo valdymo įmonė „UkSatse“ bei Ispanijos oro navigacijos įrangos gamintoja „Indra“ ir jos antrinė bendrovė Vokietijoje „Avitech“.
„Esame taip sutarę, kad jeigu laimėsime konkursą, pagrindinė įmonė veiks Lietuvoje, o rezervinė – Lenkijoje. Vėliau su lenkais planuojame įkurti atskirą bendrą įmonę, kuri teiks paslaugas kitoms šalims“, - BNS sakė A.Raščius.
Jis teigė, jog kol konkursas tęsiasi, „Sofiaxl“ pasiūlymo kaina nebus atskleidžiama.
Eurokontrolės konkursas yra pirmasis, skirtas centralizuotai paslaugai pirkti.
Europos Komisijos ir Europos Parlamento sprendimu yra įgyvendinama Bendro Europos dangaus koncepcija. Jos tikslas – padidinti oro eismo valdymo ir oro navigacijos paslaugų veiksmingumą mažinant Europos oro erdvės susiskaidymą.
Prieš kelerius porą metų Lenkijoje kilo nepasitenkinimas bendros su Lietuva skrydžių erdvės idėja, o šalies oro linijų profsąjungos baiminosi, kad Lietuva neva gali perimti lėktuvų navigaciją jau nuo Lodzės, o kartu ir dalį užmokesčio. Nepaisant to, kad Lenkijos vyriausybės atstovai nesugebėjo argumentuoti tokio susitarimo su Lietuva naudos, sutartį šalies parlamente pavyko ratifikuoti, vėliau Lenkija ir Lietuva įkūrė bloką „Baltic FAB“.
Varšuvos skrydžių informacijos regiono plotas yra 334 tūkst., o Vilniaus - 76 tūkst. kvadratinių kilometrų.