„Norėjome išbandyti, ar amerikietiška tradicija prigis Lietuvoje. Per vieną dieną pasiekti rezultatai buvo pakankamai sėkmingi. Tačiau didesnio lietuvių susidomėjimo tikimės sulaukti, kai prie kibernetinio pirmadienio prisijungs daugiau el. parduotuvių ir ši diena taps masiniu reiškiniu Lietuvoje“, – kalbėjo Jurgita Videikaitė, elektroninės parduotuvės „Stilago“ vadovė Baltijos šalyse.
Vakar diena patvirtino, kad „Stilago.lt“ pirkėjai išliko lojalūs savo mėgiamiems prekės ženklams. Iš daugiau nei 1000 prekės ženklų jie rinkosi „Next“, „La Redoute“, „Ellos“, „Triumph“ drabužius, avalynę bei prekes vaikams.
Pasak J. Videikaitės, JAV atsiradęs „Cyber Monday“ terminas Lietuvoje dar nėra žinomas, daugiau lietuvių žino „Black Friday“ išpardavimus. Jų metu didžiųjų miestų prekybos centrai siūlo įvairias nuolaidas ir akcijas.
Šiemet JAV interneto technologijų bendrovė „comScore" skelbė, kad „Black Friday“ metu parduotuvių apyvarta JAV paaugo 2,3 proc. iki 12,3 milijardų dolerių, o „Cyber Monday“ el. pardavimai ūgtelėjo penktadaliu iki maždaug 2 milijardų dolerių. Praėjusiais metais kibernetinį pirmadienį JAV internetu buvo parduota prekių už 1,465 mlrd. dolerių.
Naujienų agentūra „Bloomberg“ skelbė, kad šiemet beveik trečdalis (29,4 proc.) pirkimų internetu buvo atlikti per išmaniuosius telefonus ir planšetinius kompiuterius. Palyginus su praėjusiais metais, mobiliųjų prietaisų panaudojimas išaugo 61 procentu.
J. Videikaitės žiniomis, JAV pardavimai internetu šių metų pradžioje sudarė apie 5,2 proc. visos metinės prekybos apyvartos šalyje, Didžiojoje Britanijoje – dvigubai daugiau (10,4 proc.), o Lietuvoje šis skaičius preliminariai siekia apie 1,5 procento. „El. prekybos apimtys kasmet auga. Interneto parduotuvėse žmonės per trumpesnį laiką gali peržiūrėti daugiau daiktų, be to, tikslingai ir greitai susirasti konkrečias prekes, kurių ieško“, – sakė J. Videikaitė. Lietuvos Statistikos departamento duomenimis, šalyje internetu naudojasi absoliuti dauguma (73 proc.) šalies gyventojų.