Lietuvos gyventojų nuotaikos pesimistinės – tai rodo Vartotojų nuotaikos indeksas (VNI).
Tai paaiškėjo tyrimų bendrovei RAIT atlikus Lietuvos gyventojų apklausas gegužės, birželio bei liepos mėnesiais.
Kiekvieną mėnesį buvo apklausta po 1000 Lietuvos gyventojų. RAIT Vartotojų nuotaikos indeksą skaičiuoja kiekvieną mėnesį.
„Vartotojų nuotaikos indeksas matuoja vartotojų gyvenimo kokybės, materialinės padėties bei vartojimo pokyčius. Šis indeksas atskleidžia ne tik kaip pasikeitė vartotojų padėtis, elgsena, bet ir kokie jų ateities lūkesčiai“, – teigia RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.
Tiriamojo laikotarpio pradžioje, t.y. 2009 m. gegužės mėn., vartotojų nuotaikos indeksas buvo neigiamas ir siekė -27.
Tai reiškia, kad tuo metu 27 proc. buvo daugiau neigiamai nei teigiamai nusiteikusių žmonių. Birželio mėn. Neigiamos nuotaikos kiek prislopo ir VNI padidėjo iki -21, tačiau liepą vėl nukrito iki buvusio lygio ir siekė –26.
Tyrime pastebėta, kad pesimistiškiausios nuotaikos vyravo tarp vyresnio amžiaus bei mažesnes pajamas gaunančių didmiesčių gyventojų.
„Tai, kad liepą Vartotojų nuotaikos indeksas nukrito, atspindi ir vartojimo mažėjimą, ir žmonių pesimistines nuotaikas dėl ateities. Tiek žmonių elgsena, tiek nuotaikos tiesiogiai susijusios ir su tuo, ką jie girdi ir mato aplinkui. O paskutiniu metu blogosios žinios nedingsta iš televizijos ekranų ir spaudos puslapių.
Kai žmonės pradės girdėti džiugesnes, pozityvesnes žinias, gerės jų nuotaikos bei lūkesčiai, o paskui po truputį keisis ir vartotojų elgsena“, – situaciją komentuoja Inga Nausėdienė.