Minskui trečiadienį pranešus apie geležinkeliais gabenamų krovinių tranzito iš Lietuvos draudimą, „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) teigia, kad grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ vertina galimybes šiuos krovinius vežti per Lenkiją.
Įmonė šiemet planavo per Baltarusiją gabenti iki 0,9 mln. tonų naftos ir jos produktų bei maždaug 0,5 mln. tonų trąšų.
„Šiuo metu informuojame klientus, kuriems aktualus šių krovinių tranzitas per Baltarusiją. Aktyviai dirbsime kartu su jais ieškodami sprendimų susidariusiai situacijai“, – pranešime sakė LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
„LTG Cargo“ jau kurį laiką vysto alternatyvius krovinių gabenimo koridorius per Lenkiją. Šiuo metu vertinama, kaip galima būtų krovinius vežti per Lenkiją Ukrainos, Turkijos ar kitomis labiau į Rytus nutolusiomis kryptimis.
Pasak LTG, bus svarbu įvertinti tokius aspektus, kaip maršruto ilgis ir trukmė, jo organizavimas Lenkijoje, riedmenų keitimas dėl skirtingų geležinkelių vėžių – tinklas Lenkijoje yra siaurosios – 1435 mm vėžės.
Gabenant krovinius alternatyviu koridoriumi traukinių sąstatai iš Ukrainos į Lenkiją galėtų patekti per vieną iš dviejų-trijų pasienio postų, o iš Lenkijos į Lietuvą – per Trakiškio (Mockavos) pasienio punktą.
LTG patvirtino gavę NVS šalių, Estijos, Latvijos, Lietuvos ir Bulgarijos geležinkelių transporto tarybos (GTT) pranešimą apie Baltarusijos geležinkelių įvedamą draudimą tranzitu iš Lietuvos per Baltarusiją vežti naftos produktus ir trąšas.
Draudimas įsigalios nuo pirmadienio, vasario 7 dienos.
„Grupė dirba ir toliau dirbs kartu su savo klientais, ieškodama būdų susidariusiai situacijai spręsti“, – rašoma pranešime.