„Lietuvos geležinkeliai“ šią savaitę konsultavosi su rinkos dalyviais. Vėliau bus skelbiami infrastruktūros vystymo planų ir poveikio aplinkai vertinimo konkursai.
„Tolesniam „Rail Baltica“ įgyvendinimui bus reikalinga žemė. Tam, kad galėtume išpirkti tą žemę iš gyventojų, reikia parengti vadinamuosius specialiuosius planus – teritorinio planavimo dokumentus“, – BNS komentavo „Lietuvos geležinkelių“ projekto „Rail Baltica“ Koordinavimo departamento vadovas Arenijus Jackus.
Anot jo, siekiant nustatyti žemės poreikį, bus parengti preliminarūs techniniai sprendiniai. Vyriausybei patvirtinus, vyks poveikio aplinkai vertinimas, žemės išpirkimas, projektavimas ir statyba.
Būsimasis rangovas turės nustatyti optimalią jau nutiestos ir beveik 400 mln. eurų kainavusios „Rail Baltica“ linijos nuo sienos su Lenkija iki Kauno modernizavimo trasą, numatyti alternatyvas, teritorijas bei atlikti tyrimus.
370 mln. eurų kainavęs ruožas nuo sienos su Lenkija iki Kauno atidarytas 2015-ųjų pabaigoje, tačiau geležinkelis neatitinka dabartinių „Rail Baltica“ parametrų – juo traukiniai turi važiuoti 249 kilometrų per valandą greičiu, o dabar juo galima išvystyti tik 120 km. greitį.
Plano rengėjai turės nuspręsti, ar tiesinti vėžę, ar statyti naują liniją. Be to, turės būti parengtas ir Kauno geležinkelio mazgo plėtros planas bei geležinkelio priežiūros depų plėtros koncepcija su bent keturiomis alternatyvomis.
„Kauno geležinkelio mazge šiuo metu statome vieną kelią, o sutarti projekto parametrai yra, kad turi eiti du keliai. (...) Tam reikės papildomos žemės ir reikia atlikti teritorinio planavimo procedūras – parengti specialiuosius planus“, – aiškino A. Jackus.
Šių darbų konkursus planuojama paskelbti gegužę, jų preliminari vertė neskelbiama.
Balandį „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė linijos Kaunas–Vilnius plano rengėjų konkursą.
Šiuo metu vyksta „Rail Baltica“ statybos darbai ruože Kaunas-Palemonas. Liniją už 54,762 mln. eurų iki 2021 metų pabaigos rekonstruos „Hidrostatybos“, „Autokaustos“ ir „Leonhard Weiss RTE“ konsorciumas. Be geležinkelio, bus pastatyti du automobilių tuneliai, viadukas, triukšmą slopinančios sienutės, tvoros ir kita.
Rudenį planuojama pradėti statyti ruožą nuo Palemono iki Rokų, tačiau rangovas dar neparinktas, konkurso vertė neskelbiama.
„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą.