„Augantys keleivių ir krovinių srautai įpareigoja imtis neatidėliotinų sprendimų. Dėl praeityje neskirtų pakankamų investicijų esama infrastruktūra nebeatitinka šiandienos poreikių, todėl jau balandį bendrovė apsisprendė dėl ilgalaikės strateginės investicinės programos į geležinkelių infrastruktūros plėtrą, modernizavimą ir pajėgumų didinimą, o gegužę pradėtas naujas remonto darbų etapas“, - sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Dalį infrastruktūros pajėgumų problemų išspręsti padės naujai tiesiamas Vilniaus geležinkelio aplinkkelis. Baigiamieji aplinkkelio tiesimo darbai pradėti gegužės 10 d. Sėkmingai įgyvendinus projektą, didžioji dalis krovininių traukinių nebevažiuos pro Vilniaus geležinkelio stotį, tad sumažės traukinių eismo keliamas triukšmas Vilniaus mieste.
Negana to, nutiesus dvikeles jungtis bus galima sklandžiau ir greičiau vežti krovinius Kauno ir Klaipėdos kryptimis, o keleivinių traukinių eismui nebetrukdys prekiniai sąstatai.
Taip pat šiuo metu vykdomos projekto Ruožo Vilnius–Klaipėda (Draugystės st.) elektrifikavimas pirkimo procedūros. Planuojama elektrifikuoti ir 34 km ilgio geležinkelio ruožą Vilniaus aplinkkelyje Kyviškės–Valčiūnai–Vaidotai–Paneriai bei sujungti jį su jau elektrifikuotu ruožu Vilnius–Kaunas. Įgyvendinus šį projektą, krovininius sąstatus trauks švaria energija varomi šilumvežiai.
Taip pat nuosekliai suplanuota artimiausiu laikotarpiu išspręsti ir infrastruktūros pajėgumų klausimus, kilusius dėl sukaupto uždelstų kapitalinių remontų kiekio. Antrųjų kelių statyba, papildomų eismo valdymo sistemų diegimas ir kitų priemonių taikymas ilgainiui paliks šį klausimą praeityje.