Lietuva iš Rusijos į Kaliningradą tranzitu geležinkeliais gabenamiems kroviniams nuo vasario vidurio 11 proc. padidino vežimo tarifus.
Krovimo bendrovės tvirtina, kad tarifas turėtų būti dar didesnis, nes Rusijos kroviniai aplenkia Klaipėdos uostą, trečiadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".
Laivų krovimo bendrovės "Klaipėdos Smeltė" vadovas Rimvydas Vaštakas teigė, anksčiau valstybinei bendrovei "Lietuvos geležinkeliai" sumažinus rusiškų krovinių gabenimo tarifus, tuo pasinaudojo Kaliningradas, o nukentėjo Klaipėdos uosto krovos bendrovės.
Rusijos geležinkelių tarifai, vežant krovinius į Klaipėdos uostą, yra 3-4 kartus didesni už tarifus vežant į Kaliningrado sritį. Dėl to Rusijos krovinių srautas į Klaipėdos uostą pernai, palyginti su 2002-aisiais, sumažėjo apie 3 kartus.
"Lietuvos valstybės institucijos turėtų būti aktyvesnės, kad tarifai būtų peržiūrėti, jei nepavyktų, reikėtų dar didinti tarifus į Kaliningradą. Tačiau tai - ne spaudimas ar prievarta, o spustelėjimas sėsti prie derybų stalo", - sakė R.Vaštakas.
Didžiausios uosto krovos bendrovės Klaipėdos jūrų krovinių kompanija ("Klasco") generalinis direktorius Eduardas Plauška teigė, kad didesni tarifai naudingi "Lietuvos geležinkeliams" (LG), nes jie iš Kaliningrado tranzito uždirba nemažai lėšų.
"Klasco" skaičiavimais, esant tokiems kaip dabar krovinių srautams "Lietuvos geležinkeliai" gali uždirbti iki 35 mln. litų.
Susisiekimo viceministras Valerijus Ponomariovas tvirtino, kad tarifai didinami siekiant pelningos "Lietuvos geležinkelių" veiklos.
"Tarifai turi būti ne per maži, kad įmonė dirbtų pelningai, ir ne per dideli, kad neprarastų klientų. Rusijos geležinkeliai taip pat vykdė panašią politiką", - sakė V.Ponomariovas.
Anot jo, geležinkelių bendrovė turi teisę kai kuriems kroviniams taikyti nuolaidas. Viceministras tikina, kad dėl tarifų politikos uosto krovimo įmonės nenukentėjo ir nenukentės.
"Lietuvos geležinkelių" pajamos 2003 metais, išankstiniais duomenimis, siekė 910 mln. litų (18 proc. daugiau nei 2002 metais), o pelnas turėtų būti didesnis nei 2002-aisiais (5,2 mln. litų).
BNS