• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jeigu pasaulyje vyktų lėčiausių gelbėjimo laivų varžybos, Lietuva, ko gero, bent šioje srityje laimėtų. Šalis turi vieną paieškos ir gelbėjimo laivą – štai šį oranžine spalva nudažytą „Šakiai“. Tai 28-erių metų laivas, statytas kaip žvejybos traleris.

Jeigu pasaulyje vyktų lėčiausių gelbėjimo laivų varžybos, Lietuva, ko gero, bent šioje srityje laimėtų. Šalis turi vieną paieškos ir gelbėjimo laivą – štai šį oranžine spalva nudažytą „Šakiai“. Tai 28-erių metų laivas, statytas kaip žvejybos traleris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kad tai – simbolinis gelbėjimo laivas, atskleidė nukritusio orlaivio „An-2“ gelbėjimo operacija: iš uosto jis išjudėjo tik po keturių valandų nuo pagalbos prašymo.

REKLAMA

„Jeigu gelbėjimo laivas 4 valandas, kaip sakote, aš nežinau, ruošiasi išplaukt, tai čia tolygu nusikaltimui, mano nuomonė tokia. O be abejo, plaukti jam 70 jūrmylių, tai jam kaip minimum 7 valandų dar reikia papildomai“, - tvirtina laivybos ekspertas Juozas Liepuonius.

Laivo įgulą sudaro 16 žmonių. Įgula – viena, turinti būti pasiruošusi 24 valandas per parą, tad žmonėms ir leidžiama susirinkti per keturias valandas. Jo maksimalus greitis – apie 17 km/h – net turistai į Nidą katamaranu „Smiltynė“ plaukia kelis kartus greičiau. 

Tad Lietuva gelbėjimo laivo neturi – drąsiai rėžia laivybos ekspertai.

Karinės jūrų pajėgos apie savo laivą atsisakė kalbėti, tačiau ekspertai žodžių į vatą nevynioja.  

Plačiau apie tai – TV3 reportaže.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų