Tai pirmasis gamintojo masiškai parduodamas elektra varomas automobilis. Jis bus parduodamas viso pasaulio rinkose, o prekyba šiuo automobiliu Europoje prasidėjo praėjusių metų rudenį. Tiesa, lietuviai, padėję parašą ant pirkimo dokumentų, šio modelio turės laukti metus. Taip atsitiko dėl to, kad Norvegijoje, kur „Kia Soul EV“ buvo išrinktas metų automobiliu yra didžiulė jo paklausa. „Kia“ atstovai Lietuvoje pasakoja, kad Skandinavijoje gyvenantys lietuviai teiraujasi, ar elektromobilį pavyktų greičiau nusipirkti tėvynėje.
Skirtumų nedaug
Automobilis pagamintas ant naujausio „Soul“ modelio bazės. Dėl turiu dvi naujienas: gerą ir blogą. Mirusių dinozaurų liekanomis varomi „Soul“ automobiliai nepasižymėjo įspūdingais sugebėjimais posūkiuose, greitėdami ir stabdydami. Čia yra bloga naujiena, kuri nei labai bloga, nei labai naujiena. Gera žinia ta, kad elektrinis modelis dau nenusileidžia savo lengvesniam pirmtakui ir su savo elektromobiliams būdingu staigiu sukimo momentu yra netgi labai vikrus. Tiesa, aštriau pasukus vairą teks išgirsti cypiančias ekologiškas padangas.
Priekinius ratus suka 81 kilovato galingumo elektros variklis, kuris išvysto 285 Nm sukimo momentą. Lengvesnės baterijos lėmė tai, kad šis automobilis gali nuvažiuoti vieną ilgiausių atstumų tarp visų šiuo metu gaminamų elektromobilių – 212 km.
Išsprendė šilumos klausimą
Šiluma ir šaltis elektromobilių pasaulyje yra opesnė tema nei ji yra šeimos psichologą lankančios poros gyvenime. „Soul EV“ šį klausimą sprendė Švedijoje. Šildymo sistemos energijos suvartojimu elektromobiliuose nusileidžia tik varikliui, todėl modelyje sumontuota sistema klimato kontrole rūpinasi tik vairuotojo vietoje ir palaikys užduotą temperatūrą, jeigu jis automobilyje važiuoja vienas. Taip pat šiluma bus tiekiama specialia šilumos pompa, kuri vėsina baterijas, o šilą orą siunčia į saloną.
Baltųjų meškų ir pingvinų džiaugsmas
Elektromobilis gali būti komplektuojamas su trijų tipų elektros įkrovimo lizdais, todėl bus labai universalus vis dar skirtingų įkroviklių pasaulyje. Gamintojo teigimu, greitojo krovimo stotelėje „Soul EV“ už truks 30-33 minučių. Tai nėra didžiulis laiko sutaupymas, lyginant su konkurentais, bet pastangos tikrai pagirtinos. Tiesa, gamintojas atsižvelgė ne tik į skaičius. Ne tik po variklio dangčiu, bet ir salone atsisakyta naftos naudojimo. Viduje naudojamas bioplastikas yra pagamintas iš cukranendrių ir kukurūzų. Kėbului dažyti pasirinkti dažai yra antibakteriniai ir vandens pagrindu.
Lietuvos rinka specifinė
Nepaisant to, kad pasirinktos kitos medžiagos, elektromobiliui taikoma tokia pati garantija kaip ir visiems kitiems „Kia“ modeliams – septyneri metai arba 150 000 km. Tiesa, JAV dar suteikiama papildoma 7 metų garantija baterijai.
„Soul EV“ Lietuvoje bus parduodamas tik vienos komplektacijos ir ši beveik prilygs beveik pilnai sukomplektuotam „Soul“ modeliui. Kaip teigia „Kia“ atstovai Lietuvoje, elektromobilis bus su odiniu salonu, autopilotu, reguliuojamu vairo stiprintuvu, elektriniu stovėjimo stabžiu ir išskirtine salono spalva.
Modelio kaina prasidės nuo 29 990 eurų arba 103 549 litų.