Ruošdamasis aktyviai dalyvauti platinant Žaliąją kortą, "Lietuvos draudimas" nustatė principus, nulemsiančius tarptautinio vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo poliso kainą.
Bendrovės pranešime nurodyta, kad be jau naudojamų kriterijų - poliso galiojimo laikotarpio, transporto priemonės tipo (pvz., lengvasis automobilis ar krovininis), techninių parametrų (pvz., variklio darbinis tūris), naudojimo pobūdžio (asmeniniais ar komerciniais tikslais), vairuotojo drausmingumo ir kitų - Žaliosios kortos kainai įtakos turės ir kelionės maršrutas (valstybė, į kurią vyksta Lietuvos vairuotojas) bei minimalūs reikalavimai draudimo sumoms. Žalioji korta bus pigesnė vykstant į tas šalis, kuriose Lietuvos vairuotojai padaro santykinai mažesnių nuostolių (pvz., Baltarusija, Latvija), ir atitinkamai brangesnė ten, kur žalos statistiškai didesnės (pvz., Vokietija, Belgija, Prancūzija ir kt.). Diferencijuotas Žaliosios kortos kainodaros principas bus taikomas tol, kol Lietuva įstos į ES ir šalies draudimo įmonių išduoti vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo polisai turės tarptautinį pripažinimą.
"Diferencijuotą Žaliosios kortelės kainą taikysime todėl, kad draudimo išmokų dydžiai įvairiose šalyse yra nevienodi ir skiriasi nuo kelių iki kelių šimtų kartų. Manome, kad vairuotojo mokestis už Žaliąją kortelę turi būti proporcingas jo asmeninei rizikai, - aiškino "Lietuvos draudimo" Transporto draudimo skyriaus vadovas Tomas Rudzkis. - Drausmingi vairuotojai neturi mokėti už didelius nuostolius sukeliančius kolegas".
"Lietuvos draudimo" generalinio direktoriaus Kęstučio Šerpyčio nuomone, bendrovė taps pagrindine Žaliosios kortos platinimo draudimo įmone Lietuvoje. Iki spalio 1 d. "Lietuvos draudimas" bus visiškai pasiruošęs platinti Žaliąją kortą.
Per 4 metus, kai "Lietuvos draudimo" kontrolinį akcijų paketą valdo Danijos draudimo grupė "Codan", įmonės specialistai susipažino su Žaliosios kortos platinimo ir žalų administravimo ypatumais, perėmė tarptautinę akcininkų patirtį.
Gegužės pabaigoje Prancūzijos Liono mieste vykusioje Žaliosios kortos sistemos narių generalinėje asamblėjoje kitų šalių nacionaliniai draudikų biurai, įvertinę Lietuvos biuro darbą, atliktą per metus trukusį pasirengimo laikotarpį, balsuodami priėmė teigiamą sprendimą dėl Lietuvos narystės Žaliosios kortos sistemoje. Šis sprendimas visiškai įsigalios nuo šių metų spalio 1 dienos, jei Lietuvos biuras nuo liepos 1 dienos per tris mėnesius pasirašys dvišales sutartis su kitų šalių nacionaliniais draudikų biurais ir įvykdys visas numatytas finansines garantijas, kurių bendra suma sieks apie 20 milijonų litų.
BNS