Šiandien smulkios vagystės iš restoranų jau retai bepasitaikantis reiškinys, tačiau išryškėjo naujas lietuviško gobšumo bruožas – piktnaudžiavimas nemokamais priedais ar įrankiais.
Pastebimas vagysčių sumažėjimas
„Druskinių, pipirinių ar cukrinių vagystės – jau atgyvena“, - teigė Vilniaus Senamiestyje veikiančio restorano „Aula“ administratorė Jolanta Drigvienė. Jeigu prieš kurį laiką smulkus inventorius čia buvo vagiamas dažniau, tai šiandieną ilgapirščių klientų pasitaiko retai. Sumažėjo ir sąskaitų neapmokančių pasprukėlių. „Tai reti įvykiai, tačiau kaip tik šią vasarą pasitaikė keli atvejai, kada nesusimokėję išėjo pas mus lankęsi užsieniečiai. Iki šiol neaišku, ar jie iš tikrųjų per neapdairumą pamiršo susimokėti už valgius bei gėrimus, ar tai buvo planuotos vagystės“, - sakė J.Drigvienė.
Vagysčių iš kitų restorano svečių taip pat sumažėjo. Darbuotojai teigė, kad apsilankius įtartiniems klientams, aplinkui sėdinčius žmones įspėjantys, kad būtų atidūs ir saugotų asmeninius daiktus.
Anot administratorės, vagysčių atvejais policija paprastai nekviečiama, nes tai tebūtų bergždžias reikalas. Restoranas yra įsikūręs vienoje pagrindinių sostinės Senamiesčio gatvių, todėl ilgapirščiams visiškai nesudėtinga pasislėpti praeivių minioje ar išnykti pasukus į vieną iš šalimais besidriekiančių siaurųjų gatvelių.
Ilgapirščių taikinys - valgiaraščiai
Retai su smulkiosiomis vagystėmis sakosi susiduriantys ir Laisvės alėjoje Kaune įsikūrusio restorano „55“ atstovai. „Retkarčiais svečiai nugvelbia stalo įrankius ar pledus. Įdomu, kad pasitaiko valgiaraščių vagysčių. Manau, kad egzistuoja kelios to priežastys. Vieniems tiesiog patinka turėti restorano meniu namuose, kiti – galbūt pagal čia surašytus ingredientus patys bando valgius pasigaminti namuose. Trečiajai vagišių kategorijai priskirčiau patiekalais besidominčius konkurentus“ , - kalbėjo restorano „55“ direktorius Remigijus Narbutavičius. Anot jo, nepaisant minėtųjų vagysčių, ilgapirščių čia užsuka labai retai, o pabėgančių neapmokėjus sąskaitos – apskritai nebūna.
Piktnaudžiauja nemokamais priedais
Greito japoniško maisto restorano „Sushi Express“ atstovai su sąskaitų neapmokančiais klientais nesusiduria, nes čia prašoma atsiskaityti dar prie baro vos tik užsisakius. Tačiau darbuotojai vis pastebi, kad paslapčiomis dingsta buteliukai su sojos padažais arba specialūs indeliai jiems įsipilti. Didelę nuostabą kelia tokių daiktų, kaip ant stalo dedami užsakymo numeriai, vagystės. Be šio nesąžiningo klientų elgesio pastebėtas ir kitas – piktnaudžiavimas nemokamais priedais bei įrankiais.
„Pavyzdžiui, valgymo lazdelės ar mažos cukraus pakuotės pas mus yra nemokamos ir žmonės gali pasiimti tiek, kiek jiems reikia. Tačiau neretai tenka stebėti, kada cukrų klientai griebia saujomis, išsineša dešimtis valgomųjų lazdelių. Kada pastebime piktnaudžiavimą, bandome sudrausminti. Kai kurie pastabas išgirdę klientai į vietą sugrąžina tai, ką ėmę, kiti – tikina, kad tokių nežmoniškų kiekių jiems iš tikrųjų reikia“, - lietuviško gobšumo bruožus vardino restorano „Sushi Express“ direktorius Vytautas Bukauskas.