Reklamas primenančių, neįprastų darbo skelbimų internete pasitaiko vis dažniau. Vieni pasižymi skambiais pareigų pavadinimais, kaip „laisvo oro direktorius“, o štai kiti siūlo užsidirbti miegant ar atostogaujant.
Dėmesio tokiems darbo pasiūlymams nestinga, nes žmones traukia mintis užsidirbti nedirbant, pabrėžė verslo psichologė.
Siūlo užsidirbti miegant
Naujienų portalo tv3.lt pastebėtas skelbimas, siūlantis eiti miegotojo pareigas, iš pažiūros nesunkus ir gerai apmokamas darbas.
Pagrindinė darbuotojo pareiga būtų mėgautis 8 valandomis ramaus miego vienoje iš įmonės lovų, rašoma skelbime. Už tai siūlo kone 1000 eurų per mėnesį į rankas.
„Atvyksite su savo patogiausia pižama <...> ir tiesiog iškeliausite į sapnų karalystę“, – pristatoma darbo specifika.
O reikalavimai darbuotojui skelbime gana žaismingi, pabrėžiant, jog reikalinga 18 metų miegojimo patirtis, didelė aistra miegui ir gebėjimas greitai užmigti bei lengvai nepabusti.
Atostogauti už pinigus
O štai Darbo portalo CV-Online marketingo vadovės pastebėtos atostogautojo pareigos taip pat neatrodo itin sudėtingas.
Iš darbuotojo šioms pareigoms eiti reikalaujama lankytis įvairiose įstaigose, kaip SPA ar sveikatingumo centrai.
Ten darbuotojui tereikia mėgautis procedūromis, išbandyti poilsio erdves bei ragautų siūlomą maistą.
Taip pat pasitaiko darbo pasiūlymų „Laisvo oro direktoriams“. Tačiau šie paprastai nėra tokie, kuriuos gali dirbti kiekvienas.
Kaip R. Karavaitienė pastebi, šie pasiūlymai paprastai yra nekilnojamojo turto brokeriams, kurie savo darbo grafiką gali susidėlioti, kaip jiems patogu.
Viskas ne taip, kaip atrodo: paaiškino, kokie tai darbai
Nors, atrodo, siūlomi svajonių darbai, Darbo portalo CV-Online marketingo vadovės įsitikinimu, tokiais darbo pasiūlymais įmonė labiau stengiasi pasireklamuoti nei įdarbinti miegotoją ar atostogautoją.
Atostogautojo pareigos, jos teigimu, buvo trumpalaikis projektas, už kurį gaunama simbolinė kelių šimtų eurų suma ir nemokamos paslaugos, kuriomis naudojosi darbuotojas.
O štai miegotojo darbas, pagal ekspertę, yra labiau arba žaidimas, nes 1 žmogus, laimėjęs atranką atsitiktine tvarka, gaus 1000 eurų vienkartinę išmoką, o ne darbo užmokestį.
„Tikriausiai pafotografuos, pafilmuos, kaip tas žmogus miega kokioje nors įmonės lovoje ir iš to pasidarys daugiau reklaminio turinio“, – paaiškina ji.
Taigi tokių darbų ieškodamas ir stengdamasis laimėti atrankas, atostogautojo ar miegotojo karjeros darbuotojas nepasidarys, bet sudalyvaus darbdavių organizuojamose akcijose, sako ekspertė.
Žmones traukia mintis užsidirbti nedirbant
Verslo psichologė Ugnė Juodytė paaiškina, jog tokie darbo skelbimai traukia žmones, ieškančius lengvų būdų užsidirbti.
Kadangi tokių žmonių rinkoje netrūksta, skelbimai sulaukia kur kas daugiau dėmesio iš potencialių darbuotojų ir turinio kūrėjų socialiniuose tinkluose.
„Mintis gauti pinigus už miegą ar kitas nesudėtingas užduotis atrodo itin patraukli daugeliui“, – priduria ji.
Verslo psichologės įsitikinimu, tokie trumpalaikiai darbo pasiūlymai ilgainiui gali paveikti ir žmonių požiūrį į darbą. Tačiau poveikis būtų labiau simbolinis.
Vis dėlto skambūs pareigų pavadinimai nebūtinai pasitarnatų rimtesnėms pareigoms, kai žmogus ieško darbo pagal savo norus ar išsilavinimą.
„Pavyzdžiui, jeigu ieškomas finansų specialistas, kuris turės analizuoti duomenis, ir pavadinime figuruoja kūrybiškas pasiūlymas, tai toks bandymas patraukti nebūtinai sulauks tinkamų kandidatų dėmesio“, – sako R. Karavaitienė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!