Trumpai išvykai pradėta ruoštis dar gegužės mėnesį, kai populiarioje apgyvendinimo įstaigas vienijančioje Booking.com sistemoje buvo rezervuoti penkiems žmonėms (4 suaugę ir 1 vaikas) skirti apartamentai.
Ne tik rezervuoti, bet iš karto už juos ir sumokėta 70 eurų (su centais) siekianti suma. Viskas buvo padaryta iš anksto, tad beliko ramiai laukti išvykos dienos. Šią istoriją naujienų portalui papasakojo vienas iš 5 į Taliną vykusių žmonių – Andrius.
Papildomas mokestis
„Dieną prieš išvyką su manimi susisiekė apartamentų šeimininkė. Ji pasitikslino, kada mes planuojame atvykti. O nurodžius apytikslį laiką paprašė sustoti tik įvažiavus į Taliną, kad ji galėtų pakeliui paduoti buto raktus. Pokalbis tuo ir užsibaigė“, - pasakojo Andrius.
Nuvykus į Taliną, keliautojai susitiko su moterimi. Ji mandagiai paaiškino, kur yra apartamentai bei kur galima būtų palikti automobilį. „Tada nei iš šio, nei iš to ji pareikalavo 30 eurų už valymo paslaugas. Paaiškinus, kad booking.com sistemoje buvo apmokėta už viską ir apie jokius papildomus mokesčius neužsiminta, moteris kiek atlėgo.
Tik nuvažiavus, sulaukta žinutės iš tos pačios moters, kad esą vienoje sistemoje tą papildomą mokestį rodo, o būtent booking.com esą jo nerodo. Todėl minėtus 30 eurų vis tiek esą privalu sumokėti. „Aš tuos pinigus moku valytojai, kuri tvarko apartamentus. Tikiuosi, kad tai nesukels problemų ir rasite švarią aplinką“, - trumpai reziumavo apartamentų šeimininkė.
„Kadangi mūsų kompanijoje buvo vaikas, tai gadintis nuotaikos neketinome. Kitą dieną palikome tuos 30 eurų ant stalo (kaip nurodė apartamentų šeimininkė – aut. past.) ir apie tai informavę žinute (nes nors ir žadėjo, bet taip ir neatvyko atsiimti raktų – aut. past.) išvykome“, - pasakojo Andrius.
Atkreipiame dėmesį į tai, kad apartamentų šeimininkė minėto mokesčio prašė grynais (tiek pirmojo susitikimo metu, tiek vėliau žinutėmis). Ar tai susiję su „juodais“ pinigais – nebesigilinome. Bet sutikite, įtartina.
Kreipėsi į tarpininkus
Iš Talino sugrįžęs Andrius nutarė parašyti booking.com sistemos administratoriams ir išdėstyti susiklosčiusią situaciją. Nustebino tai, kad sureaguota buvo vos per dieną. Užklausa buvo priimta nagrinėjimui.
„Parašiau jiems – išdėsčiau situaciją ir pasiteiravau, ar būtų įmanoma susigrąžinti grynais sumokėtus 30 eurų. Po užklausos priėmimo stojo tyla, kurią nutraukė per klaidą man atsiųstas laiškas (jis buvo skirtas apartamentų savininkei – aut. past.). Iškart sulaukiau skambučio iš booking.com, kad ignoruočiau laišką.
Bet jį perskaičiau ir supratau, kad iš tiesų buvome apgauti. Patys booking.com atstovai informavo apartamentų savininkę, kad ji „valymo mokestį“ pridėjo tik po 2018-ųjų birželio 1 d. (t. y. jau po to, kai buvo atlikta rezervacija ir apmokėjimas – aut. past.).
Tad reikalauti 30 eurų apartamentų savininkė galėjo tik iš tų žmonių, kurie rezervavo ar atliko mokėjimą jau po birželio 1-sios“, - asmenine patirtimi dalijosi tv3.lt skaitytojas Andrius.
Vis dėlto, prireikė dar beveik dviejų savaičių (iš viso mėnesio - aut. past.), kol booking.com atstovai informavo, kad patirta žala bus atlyginta. „Dar prieš tai buvo paprašyta, kad pateikčiau įrodymus, jog tuos 30 eurų iš tiesų sumokėjau. Paaiškinau, kad pinigai grynais buvo palikti ant stalo. Pateikiau telefono ekrano kopijas, kuriose matosi, kad apartamentų šeimininkė reikalauja to mokesčio ir to, panašu, pakako“, - pasakojo Andrius.
Šios istorijos moralas yra aiškus. Rezervuodami apgyvendinimo vietą, būtinai atkreipkite dėmesį į papildomus mokesčius. Dalis jų būna įtraukti į bendrą sumą, o dalis nurodomi atskirais, įprastai smulkiu šriftu išskirtais, punktais.
Bet kuriuo atveju, niekur iš jūsų negali būti reikalaujama papildomų mokėjimų, kurie nėra oficialiai įforminami. Pavyzdžiui, yra šalių, kur turistams reikia mokėti pagalvės/nakvynės mokestį. Bet tada jums bent jau duodamas čekis (jeigu jo paprašote – aut. past.).
Šiuo atveju, tų pačių 30 eurų pavedimo internetu kopija jau būtų tapusi svariu įrodymu ir pinigai, tikėtina, būtų sugrąžinti anksčiau. Bet visi darome klaidų, tačiau svarbiausia – iš jų pasimokyti.