Klaipėdos bendrovei „Lietuvos jūrų laivininkystė“ priklausantys penki laivai sulaikyti skirtinguose žemynuose, juose dirba iki 100 jūrininkų. Italijoje sulaikytame laive „Romuva“ dirba apie 20 žmonių.
„Lietuvos jūrų laivininkystė“ – valstybės kompanija, o mes jaučiamės kaip valstybės įkaitai. Yra žmonių, kurie atlyginimų negauna nuo rugsėjo mėnesio, o Lietuvoje šeimai reikia kažkaip išgyventi. Vyrai išvažiavo dirbti, bet negauna algos ir net namo grįžti negali, nes valstybė neturi pinigų kelionei ir visiškai mumis nesirūpina. Skambiname ir rašome vadovybei, tačiau visi skundai ir prašymai atsitrenkia kaip žirniai į sieną. Tikriausiai dabar mums gali padėti vien tik viešumas. Daugiau nežinome ką daryti“, teigia laivo „Romuva“ jūrininkas.
Jūrininkas sako, kad savavališkai laivo įgula negali palikti, nes „laivas – gyvas organizmas, jį reikia nuolat prižiūrėti, o paliktume likimo valiai – gali avarija įvykti, juk aplinkui kiti laivai. Nėra galimybės mums iš čia išvažiuoti, nes nėra kas galėtų pasirūpinti laivu“.
Anot įgulos nario, iš pradžių vadovybė melavo darbuotojams, kad visas susitvarkys – reikia tik dar šiek tiek pakentėti, tačiau vėliau jūrininkai sužinojo, kad laivas areštuotas dėl nesumokėtų skolų už kurą.
Laukiama valdžios sprendimų
Lietuvos jūrininkų sąjungos vadovas Petras Bekėžas patvirtino, kad Italijoje esančiame laive „Romuva“ padėtis išties sudėtinga.
„Laivas „Romuva“ areštuotas Italijoje, šiandien baigsis kuras, beveik nebeliko maisto produktų, o be kuro neveiks nei kondicionieriai nei šaldytuvai, todėl ir turimi maisto produktai suges, o jūrininkai bus priversti kęsti karštį metalinėje dėžutėje“, pasakoja P. Bekėžas.
Lietuvos jūrininkų sąjungos vadovas sako, kad dėl laivuose paliktų likimo valiai žmonių jau kreipėsi į prezidentę Dalią Grybauskaitę, informuotas ir premjeras Algirdas Butkevičius.
„Mes nuo naujų metų skambiname visais varpais – lyg ir žadama kažką daryti, tačiau iki šiol jokių sprendimų nėra priimta. Siūlomas bankrotas nėra išeitis, nes jūrininkai turi būti aprūpinami maistu, kuru, o bankai turi pasijudinti, nes palieka per mažai pinigų sumokėti už visas reikiamas prekes ir paslaugas, jūrininkams jau ilgą laiką nemokami atlyginimai. Atėjo kritinė situacija – jūrininkai rašo mums laiškus, mes bendraujame, konsultuojame. Stengiamės per tarptautines organizacijas pagelbėti maistu“, apie sudėtingą padėtį kalba Lietuvos jūrininkų sąjungos vadovas.
Lietuvos valstybė yra pagrindinis „Lietuvos jūrų laivininkystė“ įmonės akcininkas – priklauso 56,67 procento akcijų, ji valdo šią įmonę ir priima sprendimus dėl įmonės veiklos.