2007 ir 2008 metais Europos ralio kroso čempionas N. Naujokaitis Prancūzijoje stos į kovą su „Škoda Fabia R5“ automobiliu, kuris visiškai paruoštas bus kone varžybų išvakarėse.
„Tokią mašiną paruošti reikia mėnesių, išbandymo su visomis treniruotėmis. Mėnesio ir trūksta, - tv3.lt pasakojo pasaulio ralio kroso čempionato debiutantas. – Lūkesčiai paprasti – išbandyti techniką ir patį save, pažiūrėti, kiek trūksta iki lyderių. Tokia mintis – ruošiamės kitų metų sezonui. Norime suprasti ir startuoti rimtai kitais metais.“
– Kaip kilo idėja žengti į lietuvių ralio asams kol kas nežinomą teritoriją – pasaulio ralio kroso čempionatą?
– Senais laikais buvo svajonė startuoti pasaulio ralio kroso pirmenybėse, bet atėjo krizė ir buvo iskas baigta. Neseniai draugas pamatė per televiziją „Rally Cross“ ir paklausė, ar nenorėčiau grįžti. Taip kalbėjome, ir iš tų kalbų išsirutuliojo kažkas. Pats nenorėjau, bet prigundė draugai. Skamba keistai, bet taip yra.
– Kokie jūsų tikslai būtų ralio kroso čempionate?
– Kitą sezoną pradedame nuo paties galo ir norime prisiirti iki pat priekio. Tokie planai. Aiškus atsakymas (juokiasi).
– Ką galite pasakyti apie patį ralio kroso čempionatą?
– Čia stipriausia lyga. Nežinau stipresnės. Per visas šalis per televiziją lenktynes žiūri per 800 mln. žmonių. Pernai Prancūzijoje susirinko 70 tūkst. žiūrovų, šįmet startuojant pačiam Sebastienui Loebui bus veikiausiai apie 90 tūkst. vienoje vietoje. Tai jau lenkia „Formulę-1“ ir potencialo turi biliakokio. Stipriai populiarėja. Aukščiau nežinau kur. Vien jau pavardės ką sako – Loebas, Solbergas, Ekstromas... Lietuviai į „Formulę-1“ nepateks, nes per maža šalis, galvoju, kad aukščiau nėra kur.
– Lietuviams gerai pažįstama „Formulė-1“, WRC pasaulio ralio čempionatas, o kuo pasaulio ralio kroso čempionatas išsiskiria?
– Ralyje mašina viena važiuoja ir kovoja su laiku. Ralio krose startuoja penkios mašinos ir matai, kaip jos kovoja tarpusavyje iki finišo. Dar yra ir laikas. Kitas gali kitame važiavime atvažiuoti trečias, bet jo laikas bus geresnis nei tu savo važiavime atvažiavęs pirmas. Viskas – „gazo“ atleisti negali. Fantastinė kova, be to, viską mato žiūrovas. Kai pirmą kartą pasaulio čempionate pamačiau greičius, buvau nustebęs. Per televiziją matai vienaip, bet realybėje reikia viską padauginti iš dviejų ar trijų.
Įsivaizduokite, ralio kroso automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per dvi sekundes, tai kažką pasako. Vieno kolegos ne pati galingiausia ralio kroso mašina buvo nuvaryta į Kazanę, kur šou renginyje lenktyniavo su „Red Bull“ „Formulės-1“ bolidu – pastarasis gavo į kaulus, nors startą kartojo kelis kartus.
– Visą lenktynių eigą galima stebėti gyvai nenutraukiamai?
– Lenktynės vyksta stadione ar kitoje trasoje, kur matoma žiūrovams. Dalis trasos asfaltas, dalis – gruntas. Gali būti molis, granitas, žvyras. Dėl to ir įdomu, kad asfaltu atvažiuoji su „slick‘ais“ (sportinių padangų rūšis – red.p.), o užvažiavęs ant grunto turi persiorientuoti ir laikyti tą mašiną. Dar kas įdomu, negali prieš startą šildyti padangų – kiekvieną ratą padangos šyla ir greitėji.
– Kiek leidžiamas kontaktas su kitais automobiliais?
– Jei protingai atvažiavai, įkišai, teisingai įlendi pro vidinį posūkį – viskas gerai, tačiau jei privažiavęs posūkį dursi kitam į užpakalį, jis apsisuks, tai automatiškai negausi taškų tame važiavime arba būsi anuliuotas. Yra tam tikros ribos, kiek galimas tas kontaktas. Čia ne taip, kaip „bulių“ kautynėse atvažiavai ir „pūtei“. Teisėjai viską mato – kameros yra ant kiekvieno automobilio priekio ir galo. Po incidento teisėjai žiūri, ką darei neleistinai ar gerai. Protingai pasistumdyti galima.
– Ar brangu pasiruošti ralio kroso čempionatui?
– Lietuvių biudžetas ribotas. Turiu draugą, kur važiavome kartu krose. Jo komandos pernai metų biudžetas – 3,5 mln. eurų dviem mašinoms. Mes planuojame su 10 proc. tokio biudžeto iššokti – jei pavyks, bus labai gerai. Neįmanoma daugiau surinkti, jei nesi kažko pasiekęs ralio krose pastaruosius metus. O mes aštuoneris metus niekur nevažiavome, buvome atsipalaidavę, galvojome, kad nereikės. Bet net jei ir turėtum maišą pinigų, nepateksi, jei nebūsi kažko iškovojęs. Turi turėti titulus, tuomet atrenka į lenktynes. Mes esame tapę dukart Europos ralio kroso čempionais.
TIK FAKTAI
Po septynių pasaulio ralio kroso čempionato etapų pirmauja Petteris Solbergas su "Citroen DS3" (161 taškas). Antras - Mattias Ekstromas su "Audi S1" (157). Sebastianas Loebas su "Peugeot 208" rikiuojasi penktoje vietoje su 121 tašku.
Šį sezoną pirmenybėse dar liko penki etapai - Prancūzijoje (rugsėjo 2 dieną), Ispanijoje (rugsėjo 16 dieną), Latvijoje (rugsėjo 30 dieną), Vokietijoje (spalio 14) ir Argentinoje (spalio 25).