Per akcijas kirto alkoholio ribojimai
Kaip tv3.lt teigė „Nielsen Lietuva“ verslo plėtros ir įžvalgų skyriaus vadovė Baltijos šalims Daiva Buckonytė, naujausiais, rugsėjo mėnesio duomenimis, didžiausią akcijinių pardavimų įtaką jautė ne Lietuvos, o Latvijos prekybininkai. Nors ilgą laiką maisto produktų pardavimai per įvairias akcijas Lietuvoje ir laikėsi aukščiausiai, bet pastaruoju metu krito. Tai didele dalimi lėmė alkoholio prekybos ribojimai.
Pasižvalgykite po parduotuves
(62 nuotr.) parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila) (nuotr. Fotodiena.lt)
„Lietuvoje, panašiai kaip ir Estijoje, apytiksliai kas trečias pirkėjas save priskiria nuolaidų medžiotojams. Tokių vartotojų Lietuvoje yra 29 proc., o Estijoje – 32 proc. Latvijoje nuolaidų medžiotojų dalis yra pati didžiausia – net 40 proc. pirkėjų“, – dar vieną lietuvių vartotojus regione išskiriantį bruožą paminėjo D. Buckonytė.
Rinkos tyrimus atliekantys specialistai taip pat pastebėjo, kad pastaruoju metu akcijos Lietuvos parduotuvėse dažniausiai taikomos parduodant nealkoholinius gėrimus (48 proc.), ir maisto bei namų priežiūros priemones (41 proc.).
„Pastebima ir tai, kad Lietuva tarp Baltijos šalių išsiskiria mažiausiu dėmesiu sveikesniems produktams. Jeigu Latvijoje į juos dėmesį kreipia 93 proc. pirkėjų, Estijoje – 86 proc., tai mūsų šalyje – tik 76 proc.
Tačiau lietuviai tvirtina skiriantys daugiausiai pastangų priimti sprendimui, kurioje konkrečiai parduotuvėje apsipirkti – tai svarbu 77 proc. Lietuvos vartotojų ir tik atitinkamai 63 ir 62 proc. Latvijos bei Estijos pirkėjų“, – sakė „Nielsen Lietuva“ atstovė.
Ir nors akcijų medžiotojų Lietuvoje mažiau nei kitose Baltijos šalyse, tačiau tai vis atlaidesnio požiūrio į kainas parduotuvių lentynose tikrai nereiškia. Anot D. Buckonytės, net 99 proc. lietuvių pirkėjų teigia pastebintys maisto produktų brangimą.
„Kainos kriterijus neabejotinai lieka vienas iš svarbiausių, formuojančių pirkėjo lūkesčius, elgesį bei apsisprendimą. Pastaraisiais metais Lietuvoje vidutinės mėnesio išlaidos būtiniausiems produktams nuosaikiai didėjo. Štai 2016 metais pirkėjai teigė išleidžiantys per mėnesį 252 eurus, o 2017-aisiais – 266 euro. Atitinkamai pirkėjų išlaidų dalis šviežiam maistui, vaisiams, daržovėms, šviežiai mėsai, kepiniams pakilo nuo 139 iki 150 eurų“, – pastebi D. Buckonytė.
Per metus – po papildomą šimtinę
Tai, kad maisto produktų kainos Lietuvos pirkėjų pinigines tuština vis greičiau, patvirtino ir rinkos tyrimų bendrovės „Euromonitor International“ analitikai.
Jų duomenimis, vidutinis Lietuvos gyventojas per 2018 m. maisto produktams išleido 1992 eurus. Iš jų didžiausia dalis, apie 542 eurai, buvo išleista mėsai ir jos produktams, antroje vietoje rikiuojasi duona ir kiti miltų gaminiai, kuriai lietuviai vidutiniškai atseikėjo po 373 eurus per metus.
Pienui, sūriui ir kiaušiniams išleisti beveik 344 eurai per metus. 155 eurus lietuviams atsiėjo daržovės, 148 eurus saldumynai, 135 eurus vaisiai. Žuviai ir jūros gerybėms per metus nepagailėta 116 eurų, aliejui ir sviestui 100 eurų, na, o kitiems maisto produktams – beveik 78 eurai.
Skaičiuojama, kad šįmet maisto produktams Lietuvos gyventojai vidutiniškai išleido 105 eurais daugiau nei 2017 m, kuomet suma siekė 1887 eurus. 2016 m. maisto produktai per metus atsiėjo 1773,5 euro, arba 218, 5 euro mažiau nei šiais metais.
REKLAMA