Į klausimą, ar renkantis restoraną svarbu, kad maistas būtų ruošiamas pačioje maitinimo įstaigoje, teigiamai atsakė 48 proc., 38 proc. – kad kartais svarbu, 14 proc., apklaustųjų šis rodiklis visai neturi reikšmės. Įdomu tai, kad 26-35 metų aukštąjį išsilavinimą turintys respondentai (daugiausia moterys) nurodė, kad jiems visuomet svarbu, jog maistas būtų ruošiamas restorano virtuvėje.
„Daugumą ekonomikos krizės spaudžiamų restoranų pasirinko maistą gaminti centralizuotai, dideliuose gamybos cechuose, kur jis užšaldomas ir išvežiojamas. Nesivadovaujame bloga praktika ir daug pastangų dedame į patiekalų gamybos procesą pačiame restorane, - sako „Vičiūnų restoranų grupės“ kokybės vadovas Algirdas Furmanavičius. - Gaila, kad ne visi lankytojai sugeba atskirti, kada jiems ant stalo patiekiamas atšildytas, o kada šviežias maistas. Paprasčiausias būdas – stebėti, per kiek laiko užsakytas patiekalas atnešamas ir sulyginti su maisto gaminimo laiku namuose: jeigu sudėtingai gaminamą patiekalą klientas gauna greitai, tai turėtų priversti suabejoti“.
Apklausos duomenimis, dažniausiai restoranuose lankosi 25-36 metų vedę aukštesniojo išsilavinimo tarnautojai: 2-3 kartus per mėnesį ne namie valgo 36 proc., kartą per savaitę – 28 proc., kartą per mėnesį – 27 proc., kasdien – 9 proc. apklaustųjų. Maitinimosi įstaigose 47 proc. klientų lankosi su draugais, 28 proc. - su šeima, su antrąja puse 16 proc., kolegomis – 8 proc., pavalgyti vieni eina 2 proc. apklaustųjų.
UAB „Vičiūnų restoranų grupės“ inicijuoto tyrimo duomenimis, pasirenkant restoraną svarbiausia taikomos akcijos – 22 proc, skanus maistas – 21 proc., patogi vieta – 12 proc., šiek tiek mažiau svarbios patrauklios patiekalų kainos – 11 proc. ir platus patiekalų pasirinkimas – 4 proc., beveik nesvarbus draugiškas aptarnavimas – 2 proc. bei turima restorano nuolaidų kortelė – 2 proc., paskutinėje vietoje – restorane vykstantys renginiai – 0,2 proc.
„Perfrazuojant žinomą posakį, mums svarbiausia duona, ne žaidimai, mat didelį dėmesį skiriame maisto kokybei. Įstojome į „Lietuvos atsakingų restoranų ir tiekėjų asociaciją“, kuri siekia, kad maitinimo, apgyvendinimo ir pramogų verslas taptų atsakingu visuomenei ir aplinkai, - sako „UAB Vičiūnų restoranų grupė“ rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė. – Klientai visada gali sužinoti, ką jie valgo ir kaip maistas buvo paruoštas, tad tikimės, kad jie į mūsų restoranus ateis ne dėl akcijų ar nuolaidų kortelės, bet dėl kokybiško maisto.“
Tyrime aukštesnes pajamas gaunantys išskyrė skanų maistą – 62 proc., platų patiekalų pasirinkimą – 73 proc., vietą, kurioje lankosi su draugais - 64 proc., tuo tarpu malonus aptarnavimas svarbus tik 46 proc. apklaustųjų.
UAB „Vičiūnų restoranų grupė“ valdo 44 restoranus Lietuvoje, 3 restoranus Latvijoje: 25 picerijas „Charlie pizza“, 7 blynines „La Crepe“, 8 restoranus „Katpėdėlė“, 3 restoranus „Carskoje Selo“, barų zonas Žalgirio Arenoje. Latvijoje – 3 picerijas „Charlie pizza“