• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prie metalo laužo supirktuvių vėl driekiasi eilės. Atsigaunanti pasaulio pramonė prabudino metalo supirkimo rinką Lietuvoje ir gerokai padidino kainas.

REKLAMA
REKLAMA

Metalo laužo sukaupę gyventojai skubinasi kuo greičiau jo atsikratyti. Supirkimo kainos šiuo metu yra kone keturis kartus didesnės nei praėjusių metų pradžioje, o paklausa vis tebekyla,rašo "Lietuvos rytas".

REKLAMA

Metalo suupirkimo bendrovės „Metransa“ bendraturtis Raimundas Kapleris sakė, kad metalo laužo paklausa šoktelėjo dar žiemą. O kainos labiausiai išaugo dar pavasarį.

„Pramonė atsigauna, gamyklos gauna vis daugiau užsakymų, todėl ir metalo poreikis auga“, – paaiškino R. Kapleris.

REKLAMA
REKLAMA

Augant poreikiui metalo supirkėjai pirkėjų laukia ne tik supirkimo aikštelėse. Mėginama supirkti nevažiuojančius automobilius, provincijos gyventojai raginami parduoti kiemuose susikaupusį laužą.

Šiuo metu už toną juodojo metalo laužo supirktuvėse siūloma 700–800 litų. Prieš pusantrų metų kaina siekė vos 200 litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors supirkti draudžiamų metalo gaminių sąrašas ilgėja kasmet, laužo eksportas kyla. Brangstant žaliavai, Lietuvoje pradėjo kilti ir metalo gaminių kainos.

Geležinkeliu gabenamo metalo laužo kiekis šįmet stebina. Šių krovinių kiekis sausio–liepos mėnesiais išaugo 81,9 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu.

REKLAMA

Šių krovinių kiekis šįmet išaugo daugiausia.

„Viską lemia metalo kaina. Ji išaugo kone dvigubai, tad visi skubina parduoti sukauptą laužą, kuris eksportuojamas per Klaipėdos jūrų uostą“, – „Lietuvos rytui“ teigė „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas komercijai Tomas Keršis.

REKLAMA

Pasak jo, dalis eksportuotojų pasirinko geležinkelį, o ne sausumos kelią.

„Kai reikia išgabenti didesnį kiekį, jie renkasi mus. Be to, mūsų įkainiai nepadidėjo“, – paaiškino T. Keršis.

Padidėjusį metalo laužo eksportą pajuto ir laivų krovos kompanijos „Klaipėdos Smeltė“ atstovai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pernai bendrovė perkrovė 210 tūkstančių tonų metalo laužo, o vien per pirmąjį šių metų pusmetį – jau 160 tūkstančių tonų.

„Tikrai matyti, kad vis daugiau klientų per uostą gabena metalo laužą. Pernai rinka buvo apmirusi, o šįmet situacija visiškai pasikeitė“, – pažymėjo „Klaipėdos Smeltės“ rinkodaros direktorius Eduardas Galuškinas.

Metalo laužas dažniausiai gabenamas į Kiniją, Pietų Korėją, Turkiją. Tarp Europos valstybių pagal iš Lietuvos išvežamo metalo kiekį pirmauja Ispanija.

Ypač metalo laužo paklausą sujudino auganti Kinijos pramonė. Joje didėja metalo poreikis, rašo "Lietuvos rytas".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų