Ekspertai kalba, kad itin brangius automobilius įsigyja aukštų pareigų žmonės, kurie nori atkreipti kitų žmonių dėmesį.
Daugiau nei pusė milijono eurų
Regitros duomenimis, dešimt brangiausių naujų ir naudotų mašinų, kurias praėjusiais metais nusipirko tiek gyventojai, tiek fiziniai asmenys, atsiėjo ne vieną milijoną eurų.
Juridiniai asmenys dažniau pirko prabangius „Audi“ ir „Ferrari“ markės automobilius – net šeši iš jų užėmė dešimt brangiausių automobilių sąrašo vietų.
Brangiausias Lietuvoje juridinių asmenų registruotų automobilių buvo vokiečių gamybos prabangus sedanas „Audi A8“.
Jis sąraše užėmė tris aukščiausias pozicijas, o kiekvieno jų vertė svyravo nuo beveik 560 tūkst. eurų iki 568 tūkst. eurų. Keturių durų sedanas pirkėjams siūlo 2,8 litrų darbinio tūrio variklį, automobilis gali išvystyti iki 237 km/h greitį.
Už „Audi“ automobilių ketvirtoje vietoje fiksuojamas vokiečių gamybos sportinis automobilis „Porche 911“. Šis jau legendiniu tapęs sportinis kupė gali pasiekti ir 293 km/h greitį.
Toliau sąraše yra Jungtinėje Karalystėje sukurtas prabangus sportinis visureigis „Rolls-Royce Cullinan“, kurio vertė įregistruota virš 373 tūkst. eurų. Šis automobilis gali būti komplektuojamas ir su 6,75 litrų darbinio tūrio variklį ir gali važiuoti iki 250 km/h greičiu, skelbia automobilio gamintojai.
Šeštoje vietoje liko Italijoje pagamintas „Ferrari 812“ automobilis. Komplektuojamas su 6,5 litrų tūrio varikliu, šis sportinis automobilis gali išvystyti 340 km/h greitį.
Toliau brangiausių Lietuvoje registruotų automobilių sąraše rikiuojasi kitas „Ferrari“ markės automobilis „Ferrari 488“. Jo 3,9 litrų darbinio tūrio variklis vis tiek užtikrina greitą keliavimą, nes jo maksimalus greitis siekia 361 km/h, nurodoma automobilio techninėse charakteristikose.
Aštuntoje ir devintoje vietose liko britų gamybos automobilis „Bentley Continental GT Speed“. Vieno jo vertė siekia 320 tūkst. eurų, o kito 317,4 tūkst. eurų. Jeigu Lietuvoje greitis nebūtų ribojama, veikiausiai tokiu automobiliu iki Klaipėdos būtų galima nuvažiuoti per valandą, nes jo maksimalus greitis, kaip nurodo gamintojai, siekia 314 km/h.
Brangiausių pernai įmonių pirktų automobilių TOP10 sąrašą užbaigia dar vienas „Ferrari“ markės automobilis „Ferrari F8 Spider“. Jo vertė siekė 314,8 tūkst. eurų. Šis automobilis turi 3,9 litro talpos variklį ir, kaip teigia gamintojai, išvystysto iki 340 km/h greitį.
Rinkosi panašius automobilius
Fizinių asmenų įsigytų automobilių sąrašą prideda pirmąsias dvi vietas užėmęs sportinis visureigis „Rolls-Royce Cullinan“. Jis taip pat populiarus ir tarp fizinių, ir tarp juridinių asmenų.
Trečioje – šeštoje vietoje fiksuojamas Italijoje gaminamas automobilis „Lamborghini Urus“. Šio modelio automobilis turi 5,2 litrų tūrio variklį ir per mažiau nei keturias sekundes pasiekia 306 km/h greitį.
Toliau sąraše sekė vokiškos markės automobilis „Porsche 911 Turbo S“. Automobilio išvystomas didžiausias greitis yra 330 kilometrų per valandą.
Aštuntoje vietoje liko italų gamybos sportinis automobilis „Ferrari 812 Superfast“. 6,5 litro tūrio variklis užtikrina 340 km/h maksimalų automobilio greitį.
Sąrašą užbaigia paskutinėse vietose likęs Jungtinėje karalystėje gaminamas automobilis „Bentley Bentayga V8“. Šis automobilis gali išvystyti iki 301 km/h greitį.
Automobilis – tarsi meno kūrinys
„Automarket“ vadovas Vitoldas Milius komentavo, kad dažniausiai itin brangius automobilius įsigyja verslininkai ir verslų savininkai.
„Pusės milijono vertės automobilis jau bus kažkuo išskirtinis, todėl, mano manymu, tokiems žmonėms reikia mėgti automobilius. Už 200 tūkst. eurų, kad ir 100 tūkst. eurų galima įsigyti tikrai neblogą automobilį, tad brangiausius automobilius tikrai perka turtingi žmonės ir automobilių mėgėjai“, – pasakojo V. Milius.
Jis atkreipė dėmesį, kad dažnai šie automobiliai nelabai skiriasi nuo gerokai pigesnių modelių, žmonės perka brangesnius vien dėl prestižo.
„Tie automobiliai yra geri, kokybiški ir yra visos įmanomos funkcijos, tačiau jos yra ir gerokai pigesniuose modeliuose. Todėl, manau, kad dažniausiai perkama dėl prestižo ir statuso. Tokie yra bet kokių prabangos prekių kriterijai, kodėl žmonės renkasi kostiumą už 14 tūkstančių, gal ne dėl to, kad jis turi daugiau funkcijų – jis tiesiog yra vardinis“, – svarstė V. Milius.
Jis pastebėjo, kad žmonės gali pasirinkti dar patogumo ir galios, brangūs automobiliai dažnai gali būti lyginami su meno kūriniais.
„Yra kelios automobilių rūšys. Viena orientuota į komfortinę prabangą, automobiliai labai patogūs ir prabangūs, kiti automobiliai gali būti priskirti sportinei pusei, labai galingi, išskirtai atrodantis. Iš esmės brangiausi automobiliai būna reti, nes daug tų automobilių yra vienetiniai. Jei jų yra pagaminta nedaug, automobilis yra kaip meno kūrinys, pagamintas vienas ir viskas. O žiūrint funkcines galimybes, skirtumų nuo 150 tūkst. vertės automobilių būtų sunku rasti“, – komentavo vadovas.
Šiuo atveju aukščiausios kokybės medžiagos didelio privalumo neduoda – perkant ne visada remiamasi loginiu mąstymu.
„Salonų oda gali būti pasaulio odų oda, na ir kas. Ar ji tūkstantį kartų geresnė nei tiesiog labai gera oda? Nebus taip. Aš manau, kad tai tiesiog yra prestižą suteikiantis dalykas, kuris dažnai perkamas dėl emocijų, o ne loginio mąstymo. Išsaugojus labai retą variantą, ateityje būtų galima tikėtis gauti daugiau nei pirkai“, – pabrėžė V. Milius.
Jis išsakė nuomonę, kad visgi labiausiai priimti sprendimą išleisti nemažai pinigų automobiliui sukelia emocijos – žmogui norisi būti pastebėtam.
„Sportinius automobilius žmonės dažnai perka, nes jiems jie patinka, gražiai atrodo. Ir vėlgi, svarbiausia yra emocija. Sportinis automobilis duoda didžiausią emociją tiek vairuotojui, tiek ir žmonėms – pamatę išskirtinį sportinį automobilį visi atsisuka. Jei žmogus nori būti nematomas, jis niekada nepirks tokio automobilio, o yra žmonių, kurie nori pasirodyti, kad jis gali tokį automobilį turėti“, – užbaigė vadovas.