• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sukurti savaeigį autobusą – tokį tikslą sau išsikėlė grupelė lietuvių. Jauna dizainerių ir projektuotojų komanda jau pluša prie brėžinių ir mėgina juos paversti ateities transporto priemone. Entuziastai pripažįsta, kad atliktas darbas tėra ilgio kelio pradžia, tačiau jie tikri, kad jų kūrinys bus vienintelis toks pasaulyje.

Sukurti savaeigį autobusą – tokį tikslą sau išsikėlė grupelė lietuvių. Jauna dizainerių ir projektuotojų komanda jau pluša prie brėžinių ir mėgina juos paversti ateities transporto priemone. Entuziastai pripažįsta, kad atliktas darbas tėra ilgio kelio pradžia, tačiau jie tikri, kad jų kūrinys bus vienintelis toks pasaulyje.

REKLAMA

Pirmasis lietuviškas save vairuojantis elektrinis autobusas priblokš net patyrusius savaeigių transporto priemonių žinovus. Bent jau taip tikina jo koncepciją sukūrę jauni dizaineriai Dominykas Budinas ir Marius Paulikas. Jaunuoliai sako darantys taip, kad jų kuriama transporto priemonė žmones žavėtų ne tik šiandien, bet ir po kelių metų. Vilniaus Dailės akademijos absolventai kartu su projekto koordinatoriais prie jo dirbo ištisus 9 mėnesius.

„Keturių nepriklausomų ratų sistema leidžia manevruoti. Jisai gali vietoje apsisukti 360 laipsnių apsisukti vietoje, jis gali važiuoti paraleliai, tai būtų labai patogu privažiuojant prie stotelių arba apsisukant ir grįžtant maršrutu atgal“, – sako dizaineris Dominykas Budinas.

REKLAMA
REKLAMA

„Išnaudojame tą zoną, kurioje tradiciškai būna vairuotojo kabina. Išnaudojame tą zoną keleiviams prisėsti. Ir priešais juos atsiranda tas visas langas nuo grindų iki viršaus ir jie aiškiai mato panoraminį vaizdą ir už savęs, ir priešais save“, – tikina dizaineris Marius Paulikas.

REKLAMA

Autobusiuke numatyta 12-ka vietų. Bus ir speciali rampa neįgaliesiems. Visą idėją komanda vystė nuo balto popieriaus lapo ir džiaugiasi, kad pavyko sukurti tai, ko, pasak jaunuolių, daugiau niekur nepamatysite.

„Projektas skiriasi nuo to, kas įprastai siūloma. Jeigu mes būtume tai darę perkūrimo keliu arba evoliucijos keliu ar dar kažkuo mes būtume daug labiau sukaustyti, o tuo pačiu metu mes bandėme likti gana realūs, kad visa tai būtų galima padaryti ir Lietuvoje“, – svarsto projekto vadovas Šarūnas Šlektavičius.

REKLAMA
REKLAMA

Jaunuoliai skaičiuoja, kad brėžinius paversti važiuojančiu prototipu gali prireikti maždaug trejų metų. Projekto iniciatoriaus, kompanijos „Viltechna“ vadovas sako, kad Lietuva pakankamai pažengusi, kad mūsų šalies inžinieriai sugebėtų išspręsti visus sudėtingus techninius sprendimus. Į pagalbą pasitelkti planuojama Klaipėdos universiteto inžinierius, kurie jau turi patirties konstruojant lietuviškus elektrinius autobusus. Baigtus konstruoti savaeigius esą galėtų naudoti ne tik miestai, bet ir didelės gamyklos, ligoninės, oro uostai ar parkai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Matyčiau labai plačias galimybes Klaipėdą ir Neringą. Jeigu mes išsikeltume uždavinį Neringą padaryti žalią tai tada elektrinis ir panašus transportas būtų puiki galimybė tą daryti“, – kalba direktorius Dainius Diska.

Aišku, sukūrus prototipą savaeigį autobusą, pirmiausia teks išmėginti. O išmokyti transporto priemonę vairuojantį dirbtinį intelektą atpažinti kliūtis kelyje ne taip paprasta. Pasitelkiant europines lėšas, bandymus atlikti planuojama Vokietijoje. Ir tik po jų lauktų serijinė kūrinio gamyba.

REKLAMA

„Tai kainuos turbūt kelis šimtus tūkstančių eurų ta sertifikavimo procedūra, bet turbūt padarius nebereikės kartoti“, – sako D. Diska.

Tiesa, lietuviškam savaeigiui išsikovoti vietą po saule tikrai nebus lengva. Štai Jungtinėse Valstijose save vairuojantys autobusai jau kursuoja miestų gatvėse. Vos prieš du mėnesius jie pradėjo keleivius vežioti Kolambuse, Ohajo valstijoje. Neatsilieka ir Denveris. Čia vos prieš kelias dienas nemokamai keleivius taip pat pradėjo vežioti nedidukas, save vairuojantis autobusiukas. Be to, į savaeigių autobusų rinką veržiasi ne viena Europos ir Azijos kompanija.

REKLAMA

„Jų spektras labai įvairus. Yra Japonijoje arbatos parkas didžiulis, kur važinėja. Yra universitetai Singapūre, kur po vieną tokį automobilį važinėja, studentus pervėžinėja. Labai daug vietų, kur pasaulį jau egzistuoja“, – tvirtina D. Diska.

Štai Vokietijos gigantė kompanija „Continental“ savaeigėmis transporto priemonėmis jau planuoja gabenti ne tik žmones, bet ir krovinius. Atvykus prie reikiamo adreso siuntą prie namų durų atneš ne kompanijos darbuotojas, o štai tokie keturkojai robotai. Savavaldžių automobilių pasaulinė rinka kasmet auga. Skaičiuojama, kad per ateinančius 10 metų pasieks daugiau nei 170 mlrd. dolerių, o savaeigės transporto priemonės taps visiškai įprastos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų