„Pastebėjome, kad portale Pranešu.lt (www.pranesu.lt) ėmė mažėti nusiskundimų dėl įvairių vartotojų atrastų pažeidimų, tuo tarpu pagyrimų tvarkingiems ir vartotojams palankiems verslininkams ėmė daugėti. Džiugu, kad Lietuvos vartotojai pastebi prekių ir paslaugų teikėjų realias pastangas būti sąžiningais, vis dažniau projekto portale spausdami mygtuką „Noriu pagirti“, – sako E. Kybartienė.
Projekto vadovės teigimu, džiugina tai, kad vartotojų aktyvumas projektui besitęsiant neblėsta. Iš viso Pranešu.lt užfiksuota per 4700 pranešimų. Virš trijų tūkstančių pranešimų pateikta iki Naujųjų metų, o jau įvedus eurą – daugiau kaip 1700 pranešimų.
Šiuo metu pažeidimai sudaro tik apie 2 proc. bendro pranešimų skaičiaus, kai tuo tarpu pernai rugsėjį pažeidimų aptikta 16 proc. atvejų.
Sausį vartotojai ir projekto komanda padėjo aptikti 68 pažeidimus, vasarį – 48, o nuo kovo pradžios – 25.
Apie projektą Pranešu.lt
Projektas Pranešu.lt (www.pranesu.lt) vyksta aštuntas mėnuo – nuo praėjusių metų rugpjūčio. Vartotojai šiuo projektu skatinami aktyviai įsitraukti į euro įvedimo procesą, stebint verslininkų sąžiningumą: ar pastarieji nekelia kainos dėl euro įvedimo, teisingai suapvalina verčiant kainą iš litų į eurus, pateikia kainas abejomis valiutomis, kitaip neklaidina vartotojų. Portale galima ne tik papeikti, radus pažeidimų, bet ir pagirti verslininkus už sąžiningumą. Informaciją prekybos ir paslaugų vietose tikrina 4 žmonių projekto komanda.
Projektą su Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos skirtu finansavimui vykdo į Lietuvos vartotojų organizacijų aljansą įeinanti Asociacija „Už sąžiningą bankininkystę“. Pilietiškai nusiteikę vartotojai Pranešu.lt portale galės lankytis ir pranešti apie pažeidimų atvejus ar sąžiningus verslininkus iki šių metų birželio 30 dienos.