Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, 2020 m. balandį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas krito net 67,3 proc. iki 1 603 vnt. 2019 m. balandį šalyje buvo įregistruoti 4 907 automobiliai.
Šį nuosmukį labiausiai įtakojo koronaviruso (COVID-19) pandemijos ir dėl to įvesto karantino sukeltos pasekmės, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Įdomu tai, kad itin smarkiai smuko reeksportuojamų automobilių skaičius: tik 6 balandį įregistruoti nauji automobiliai (iš jų – 2 „Porsche“ ir po 1 „Bentley“, BMW, „Honda“ ir „Toyota“) buvo išregistruoti dar iki mėnesio pabaigos ir dar 13 bus išregistruota artimiausiu metu. Pvz., šių metų vasarį reksportuotuota daugiau kaip 2,5 tūkst. naujų automobilių.
Balandį asmeninių automobilių (M1) registravimas smuko 68,8 proc. iki 1 388 vnt., o lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) apimtis sumažėjo 53,6 proc. iki 215 vnt.
Kalbant apie atskiras darbo dienas, pati sėkmingiausia buvo balandžio 29 d., kuomet įregistruoti 179 automobiliai, o prasčiausia buvo balandžio 14 d. kuomet įregistruoti tik 26 automobiliai.
Praėjusį mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje pirmavo „Fiat“ markė (515 vnt.), antroje vietoje liko „Toyota“ (266), trečiąją vietą užėmė „Volkswagen“ (136), ketvirtą – „Škoda“ (85), penktą – „Renault“ (71). Tarp prestižinių markių pirmavo BMW (49 vnt.).
Balandį tarp asmeninės paskirties (M1) automobilių pirmavo „Fiat 500“ (336 vnt.), „Toyota RAV4“ (114) ir „Fiat Tipo“ (70). Už jų rikiavosi „Opel Crossland“ (56), „Toyota Corolla“ (47), „Toyota C-HR“ (42) ir „Škoda Octavia“ (42).
Tarp lengvųjų komercinių automobilių (N1) populiariausi buvo „Fiat Doblo“ (99 vnt.) ir „Renault Master“ (20).
2020 m. sausį-balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 13 312 naujų lengvųjų automobilių, t.y. 18,9 proc. mažiau nei atitinkamu laikotarpiu praėjusiais metais (16 412 vnt.).
Balandžio mėnesį Lietuvoje įregistruoti du maži elektriniai sunkvežimiai „Goupil G4“.